Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk / stuk przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

19 godzin temu, michal_d napisał:

Witam. Ja mam identyczny problem ze stukaniem. Byłem dzisiaj w ASO w Lublinie i wymienili mi poduszkę skrzyni w ramach gwarancji. Wymiana kompletnie nic nie pomogła więc zaczęli mi tłumaczyć, że to jest taka konstrukcja półosi, że to tak ma być i na chwilę obecną Renault nie ma rozwiązania. Mam jeszcze się odezwać za kilka dni do ich diagnosty i może coś jeszcze pokombinują w ramach gwarancji.

BTW kupiłem Megane razem z kumplem w tym samym czasie i w tym samym salonie, ja wersję Limited 115 koni on GT Line 140 koni. Oba mają przebieg ok 8-9k i oba tak samo stukają.

Które ASO? U Nazaruka przed wczoraj wszystko sprawdzili i nie ma nigdzie luzów. Twierdzą, że w tym modelu tak jest i nic się nie da zrobić. 

14 godzin temu, Zieba napisał:

Czy ktoś już wie co to stuka przy zmianie biegów na rozgrzanym  silniku?

 

Ponoć taka konstrukcja dwumasy, że wydaje taki dźwięk... Załamka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już rozdwojenie jaźni i nie wiem czy wszyscy mówimy o tym samym: jedno to stuk, trzask przy wrzucaniu biegu, dwa to stuki, szarpanie podczas zasprzęglania (puszczanie sprzęgła), robienie kangura na niskich biegach zwłaszcza przy zmianie z 1 na 2.

U mnie przez jakiś krótki czas był stuk podczas przesuwania lewarka z biegu na bieg zwłaszcza przy wrzucaniu 1. Ostrzegano mnie, że będzie się pogarszać jak będzie ciepło. Tymczasem mam wrażenie, że ten efekt jest już nieobecny. Natomiast cały czas mam to szarpnięcie przy zasprzęglaniu skrzynie po zmianie z 1 na 2 oraz 2 na 3. Wręcz nie można zmienić biegu bez szarpnięcia sprzęgłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma żadnych szarpnięć, sprzęgło działa dokładnie, biegi wchodzą idealnie. Występuje tylko stuk / metaliczne puknięcia (wrażenie luzu), podczas zmiany biegów z 1 na 2 i 2 na 3 (podczas wysprzęglania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.06.2020 o 16:01, vic_1 napisał:

Które ASO? U Nazaruka przed wczoraj wszystko sprawdzili i nie ma nigdzie luzów. Twierdzą, że w tym modelu tak jest i nic się nie da zrobić. 

Ponoć taka konstrukcja dwumasy, że wydaje taki dźwięk... Załamka!

Zgadza się. Ale jest jakaś nadzieja. Skontaktowali się ze mną telefonicznie i diagnosta powiedział, że sprawdzał w Renault i te stuki nie są normalne. Coś mają jeszcze popatrzeć dodatkowo, jadę do nich 30.06. Dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.06.2020 o 21:55, michal_d napisał:

Zgadza się. Ale jest jakaś nadzieja. Skontaktowali się ze mną telefonicznie i diagnosta powiedział, że sprawdzał w Renault i te stuki nie są normalne. Coś mają jeszcze popatrzeć dodatkowo, jadę do nich 30.06. Dam znać.

 

Daj znać koniecznie co Ci powiedzą. W którym ASO byłeś?

Ps. Na forum fb, ktoś pisał, że jemu wymienili poduszkę silnika i przestało stukać (też w Lublinie, w Carrara) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.06.2020 o 13:00, vic_1 napisał:

Papuga

 

Mi też wymienili poduszkę u Nazaruka i dalej stuka tak samo. Jak nic nie pomogą do podjadę do Zamościa albo do drugiego serwisu w Lublinie. Zobaczymy, czekam na 30.06. Ja jestem na 99,5% przekonany, że problem jest gdzieś sprzęgło/dwumasa a nie w poduszkach zważywszy, że mam wymienioną.

Proponuje zapoznać się z regulaminem forum odnośnie cytowania. Aston76

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzień dobry, mnie też dopadło ... weekendowa trasa w upale, 1,2,3  wali aż miło, 26k przebiegu (WTF) . Moja czwarta meganka (wszystkie od nowości) , chyba ostatnia ...

 

@satisatijakieś doświadczenie przy większych przebiegach z takimi stukami ? nie rozpadnie się ten wynalazek francuskich "inżynierów" po dodatkowych 10k przebiegu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, tswirek napisał:

dzień dobry, mnie też dopadło ... weekendowa trasa w upale, 1,2,3  wali aż miło, 26k przebiegu (WTF) . Moja czwarta meganka (wszystkie od nowości) , chyba ostatnia ...

 

@satisatijakieś doświadczenie przy większych przebiegach z takimi stukami ? nie rozpadnie się ten wynalazek francuskich "inżynierów" po dodatkowych 10k przebieg

Dlaczego inżynierów w cudzysłowie?

Niby Ci niemieccy tacy geniusze?

Trzeba było sobie passata b5 kupić z przebiegiem "180 tysiecy".

Albo coś nowego najlepiej z silnikiem tsi i dolewać 2 litry oleju na każdy 100 km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim 1.5dci zauważyłem,  że po hamowaniu silnikiem z góry , i następnie zmianie biegu , też stuknie . Wg zaufanego fachowca - dwumasa tak miewa. Więc nie mam stresu. Przerabialem to wcześniej w Peugeocie , VW , dwumasa nie lubi takich sytuacji. 

Edytowane przez Komarek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wizycie w serwisie:

1) 1,2 130km nie ma dwumasy

2) do wymiany na gwarancji  jedna z poduszek, która podobno może dawać takie objawy

 

dam znać po wymianie czy jest lepiej i która to dokładnie poduszka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już po serwisie i jak można się było spodziewać nic z tym nie zrobili. Godzinę diagnosta oglądał auto, szukał awarii ale "na zewnątrz" silnika i skrzyni. Faktycznie nie ukrywał, że puka i potwierdził, że miał już z tym do czynienia w innych Renault. Stwierdził, że nic nie jest w stanie poradzić bo na rozebranie sprzęgła i dostanie się do dwumasy potrzebuje zgody z Renault. Wysłał pismo z opisem usterki i prośbą o wytyczne w sprawie naprawy i kazał czekać ale się nie nastawiać ponieważ jego zdaniem to jest faktycznie praca dwumasy a na dzień dzisiejszy nie ma możliwości montażu innej części ponieważ wszystkie są od tego samego producenta a na wymianę musi uzyskać zgodę z centrali. Zapewnił, że auto, pomimo tego stukania jest całkiem sprawne i NARA. Tyle w temacie naprawy w Renault w ramach gwarancji. Może jeszcze kiedyś podjadę do innego serwisu ale na razie mam dość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Krzychu przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!