Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ecodriving


rafallski

Rekomendowane odpowiedzi

Dołożyłbym jeszcze jeden punkt do jazdy eko:

Po osiągnięciu założonej prędkości minimalnie cofnij pedał gazu. Auto nie zwolni ale będzie spalało mniej :mrgreen: (to prawda !!! )

Ja osobiście stosuję taką metodę że chcąc jechać np 90 km/h rozpędzam się do 95-100 i tak popuszczam gaz aby delikatnie zwolnić do 90. Wg wskazań kompa można tak zaoszczędzić nawet do 1 l/100km

Mój rekord jazdy eko (1,5 dCi 100 ps) to trasa Świecie-Łódź-Gliwice noc 420 km średnie spalanie 3,8 l/100 prędkość średnia 68 km/h z powrotem w dzień Gliwice-Kalisz-Bydgoszcz-Świecie 430 km średnie 4,1 l/100 65 km/h (wskazania wg kompa, wg dystrybutora wyszło ok 0,1 więcej )

Normalnie jeżdżąc trasa 4,5-5,5 l/100 miasto 5,2-8 l/100

 

Jeżdżąc już trochę po Polsce :) uważam że osiągnięcie na dłuższych trasach średniej prędkości większej niż 75 km/100 (wyłączając nieliczne odcinki dwupasmówek, lub porę nocną) za mało realne. Po prostu nasilenie ruchu i jakość dróg uniemożliwiają szybszą jazdę. Oczywiście jak ktoś się uprze to pojedzie szybciej ale ja powiem tak jak amerykanie odpowiedzieli na pytanie "Czy można żyć bez Coca-coli" => Można tylko po co :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dążeniu do osiągnięcia szytu czyli przejechaniu 100 km na kropele paliwa - polecam przesiadkę na Melexa.

 

Na serio, Wasze dążenie do osiągania jak największych oszczędności są słuszne ale w trasie i najlepiej na ( polskiej pseudo ) autostradzie, spróbujcie tak pojeździć w godzinach szytu w Warszawie, Gdańsku, Łodzi, Wrocławiu i pewnie jeszcze w paru miastach - życzę powodzenia. Zaraz powiecie że w mieście też można np wyłączając silnik na każdym skrzyżowaniu lub stojąc w korku ( takie zalecenia były instruktora eko-jazdy w programie telewizyjnym ) - większej głupoty nie słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja zawsze myślałem, że po wyłączeniu silnika więcej paliwa idzie na jego odpalenie niż jak sobie chwile pochodzi na "luzie" :mrgreen: w godzinach szczytu to nie potrzeba Wa-wy ani Gdańska... w mniejszych miastach jest podobnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadzono badania na temat oszczędności energi elektrycznej - w jednym pomieszczeniu przy każdym ( nawet krótkim ) wychodzeniu gaszono światło a w drugim światło świeciło się cały czas. Wynik zapalanie i gaszenie żarówki zużywa więcej energi elektrycznej niż pozostawienie jej włączonej. Pewnie podobnie jest z paliwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz więcej firm wypuszcza swoje auta z funkcją stop/start i systemem oddzysku energii przy hamowaniu.Czyż nie jest to jednym z elementów oszczędnej jazdy? A może jak tu koledzy piszą ,chodzi tylko o zyski z częsci zamiennych(rozruszniki) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

po kupieniu auta myślałem, że uda mi się oszczędnie jeździć moją megi zgodnie z zasadami Ecojazdy, skutkiem tego było spalanie na poziomie 10 litrów, nadmienię że jeżdżę w cyklu mieszanym 60% miasta, silnik 1.6 16v. Zmieniłem styl jazdy wg przepisu Broniusa i... spalanie spadło do około 8 litrów i komfort jazdy się zdecydowania poprawił. Dla mnie Ecojazda to rozwiązanie wyłącznie do jazdy pozamiejskiej, nie wyobrażam sobie jazdy na 5 biegu po mieście-to zbrodnia popełniona na silniku lub 1500 obrotów - jak przyspieszyć, auto się żółwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldek708,

Co innego jak masz to specjalnie zaprojektowane i autko do tego przystosowane a co innego takie fabryczne jak nasze :mrgreen: Przy rozruchu nie tylko rozrusznik ale i aku dostaje i trza światła wyłączać itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co, mam głęboko tą całą ecojazdę, a nawet hamowanie silnikiem. Jadąc z pracy do domu mam odcinek 900m lekko z górki i skrecam w lewo. Teren miejski, ciasno zabudowany, przed 23 czyli obowiązuje 50km/h. No więc jadę sobie na 4 biegu i widzę w lusterku, że mam za sobą auto w odległości 150m. Zaczynam hamować silnikiem bo wiem że za 250m bedę skrecał. Wciskam 3, a auto już jest prawie za mną, no to ja 2 i lewy kierunek, zwalniam oczywiście ale bez zapalonuch świateł stopu, hamowanie silnikiem nie jest sygnalizowane. w tym momencie słyszę klakson i długie światła jednocześnie. Gościu prawie zaparkował na moim haku. :-/ Do drogi poprzecznej miałem jeszcze z 50m. Jak myślicie, ma sens tak jeszcze gościa blokować bo ja mam ochotę oszczędzać paliwo :mrgreen: Wiecie gdzie to mam :) (zresztą już pisałem na wstępie)

Nigdy więcej :!: To nie konkurs kto dalej zajedzie na kropelce, gdzie wszyscy wiedzą o co chodzi. To jest stwarzanie zagrożenia i tamowanie ruchu.

Dalej będę jeździł jak zawsze czyli 4 cały czas, kierunek, sprzęgło, hamowanie redukcja do 2 i szybki skret w lewo z puszczeniem sprzęgła i ostrym dodaniem gazu za połową zakretu, by jak najszybciej zjechać komuś z drogi. Teraz przepraszam tego kto jechał za mną, to się już nie powtórzy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien - Zupełnie się nie zgadzam. Ten kto jechał z tyłu ma zachować bezpieczną odległość, tak jest w kodeksie ruchu drogowego. Jeśli widzi, że zwalniasz (tylko proszę, nie pisz mi, że nie widać!), ma obowiązek zrobić to samo! To jest ruch drogowy, a nie, kto pierwszy ten lepszy. Nie chcesz tak jeździć - spoko, masz do tego pełne prawo. Ale nie pisz, że inny łamią przez to przepisy i tamują ruch na drodze bo jest to kompletna bzdura. Pewnie Ty zarabiasz tak, że Cię nie obchodzi paliwo, ja niestety tylko 1500 zł na miesiąc i liczę się z każdą kroplą. Moje auto, moje pieniądze, moja benzyna i mogę jeździć jak mi się podoba, o ile nie powoduję zagrożenia w ruchu drogowym (a takiego nie powoduję!). Dlatego nadal będę korzystał z eko jazdy. Aha i jeszcze jedno - serio hamujesz z wciśniętym sprzęgłem? (mój instruktor uczył mnie, że NIGDY się tak nie hamuje).

 

prosiaczek - to samo co do gojgiena - ten z tyłu ma obowiązek zachować odległość, nie ja! Mam jechać szbciej, bo mi ktoś pod tyłek podjeżdża? No coś tu nie halo jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęgło, hamowanie redukcja do 2 i szybki skret w lewo z puszczeniem sprzęgła

Czytaj ze zrozumieniem to wszystko robi się, prawie w jednym czasie. Jak bez sprzęgła robisz redukcję do 2-ki ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czytam ze zrozumieniem i wg kolejności, którą gojgien podał. Wg tego, wciska sprzęgło, hamuje (naciska hamulec) i wtedy robi redukcję do 2. Przecież nie zrobisz redukcji z 4 na 2 (bez hamowania silnikiem), jeśli nie zahamujesz normalnie hamulcami. Zatem gojgien robi tak jak wg mnie się nie powinno robić, włącza sprzęgło, hamuje do prędkości takiej, w której będzie mógł zredukować bez hamowania silnikiem i wtedy dopiero redukuje. Poczytaj artykuły w necie, wszędzie pisze, że hamować hamulcami powinno się bez wciśniętego sprzęgła. O ten tylko fakt mi chodzi - hamowania hamulcami z wciśniętym sprzęgłem. Jakby kolejność była inna, czyli: hamowanie hamulcami (bez sprzęgła) do prędkości odpowiedniej do redukcji, sprzęgło, redukcja - to byłoby ok - a tak wychodzi, że gojgien najpierw włącza sprzęgło i wtedy z wciśniętym sprzęgłem hamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!