Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opony wielosezonowe


bitter

Rekomendowane odpowiedzi

W naszym klimacie nie polecam wielosezonowych. One się w górach nie sprawdzają. Cena dobrych jest zbliżona do dwóch kompletów, a latem na autostradzie nieźle hałasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na wielosezonowych od lat. Uważam, że do naszego klimatu jak najbardziej pasują ze względu na bardzo zmienną pogodę. Obecnie mam hankooki 4s h750, które kupiłem okazyjnie. Są bardzo fajne zimą, ale na suchym często wydają hałas jakby uszkodzone łożysko - może to wina tego że mają indeks XL, a może tego, że to chinole, a może konstrukcji bieżnika - podobne do crossclimat, ale hanki są twarde. Gdybym nie miał ograniczenia budżetowego kupiłbym Michelin crossclimat albo GY 4s. Opcja budżetowa to Kleber quadraxer 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, jabrze napisał:

One się w górach nie sprawdzają.

 

14 godzin temu, jabrze napisał:

latem na autostradzie nieźle hałasują.

Zauważ tylko, że nie każdy jeździ autem w góry lub po autostradach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Silverek napisał:

 

Zauważ tylko, że nie każdy jeździ autem w góry lub po autostradach :)

Mam cztery pojazdy, trzech kierowców i tylko w jednym pojeździe dwuletnie opony wielosezonowe. Mieszkam w centralnej Polsce, gdzie opady śniegu są najmniejsze i dostrzegam tą różnicę. Gdyby nie zbieg okoliczności sam tych opon bym nie kupił. Ten pojazd użytkuję robiąc 5-7 kkm rocznie w czasie kiedy inny jest w naprawie. 

Minionej zimy miałem problem włączenia się do ruchu na mokrym śniegu, gdzie było delikatnie pod górkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

od siebie mogę dorzucić kilka uwag. Zacznę od tego że na co dzień mieszkam w północnej Polsce wiec zimy konkretnej nie widuję dlatego decyzja o zainwestiwaniu w opony całoroczne. Wybrałem Michelin Crossclimate +. W przeciągu dwóch lat przyjechałem na nich prawie 55 tys km. Na przedniej osi, nie zmienianej od nowości pozostało na dzień dzisiejszy prawie 6 mm bieżnika zaś na tylnej ponad 0,5 mm więcej. Dwukrotnie byłem na święta BN w okolicach Rzeszowa i o dziwo opony poradziły sobie całkiem dobrze z większą ilością śniegu. Na suchej nawierzchni sprawują się bardzo dobrze zaś największym ich minusem jest słaba przyczepność na mokrej drodze. Jest to objaw występujący od samego początku użytkowania więc odpada tu następstwo zużycia bieżnika. Niestety ale z tego względu nie kupię już prawdopodobnie po raz drugi opon Michelin cc+. Kolejnym wyborem będa Bridgestone A005. Nie mniej jednak sądzę że opony całoroczne to optymalny wybór w naszym klimacie. Wyjątkiem są tereny o mocnym zróżnicowaniu poziomów ale wiadomo że tam trzeba mieć konkretnie opony zimowe. 

 

Pozdrawiam! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja użytkuję gy vector 4seasons pierwszej generacji. Dla mnie się sprawdzają. We wrześniu wymieniam na nowy komplet. Jeżeli ktoś robi duże przebiegi, lub zimą na kiepskich drogach to raczej dwa komplety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!