Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wentylator chłodnicy - brak pierwszego biegu podczas działania klimy


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Taki problem z samochodem żony jest to 1,5 DCI 90 km z 2011 roku (kombi) ---> samochód chodzi poprawnie do chwili włączenia klimy, sama klima działa prawidłowo (wersja z klimą manualną) natomiast po jej włączeniu nie startuje wentylator (wcześniej startował, zresztą w każdym samochodzie jaki miałem włączenie klimy było tożsama z włączeniem wentylatora). Sam wentylator załącza się na maksymalne obroty, wygląda to tak: po włączeniu klimy zaczyna chłodzić i po kilku minutach załącza się wentylator na maksymalne obroty chodzi jakieś 15 sekund i się wyłącza (i tak co chwilę).

Samochód chcę niebawem sprzedać i nie chce aby kolejny właściciel się z tym męczył ponieważ wszystko jest serwisowane na bieżąco i chciałbym aby tak pozostało :)

Co zrobiłem:

- byłem na corocznym serwisie klimy odgrzybianie + uzupełnienie czynnika (ubyło jakieś 200g przez rok więc dałem wymienić zaworki - tu jest ok

- sprawdziłem bezpiecznik w komorze silnika - ten od niskiego biegu wentylatora - jest sprawny

- przesmarowałem i docisnąłem wtyczkę wentylatora wygląda, że jest ok

 

Nie mam pomysł€ gdzie szukać dalej a nie chce w ciemno wymieniać wentylatora i się potem denerwować, że nic to nie dało. Wentylatora nie wyciągałem i nie sprawdzałem na krótko ale jeśli będzie trzeba to oczywiście to zrobię, dodam że jeśli klima jest wyłączona wszystko jest ok (samochód ma przejechane 190 tys - choć nie ma to znaczenia a dzieje się tak od około miesiąca)

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, zybi20 napisał:

wygląda to tak:

 -po włączeniu klimy, zaczyna chłodzić i po kilku minutach załącza się wentylator na maksymalne obroty, 

-chodzi jakieś 15 sekund i się wyłącza (i tak co chwilę).

Stało się tak po wizycie w serwisie klimy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz uszkodzony opornik wentylatora. Po włączeniu klimy powinien chodzić na pierwszym biegu ale , że masz uszkodzony opornik to wentylator nie chodzi. Po zwiększeniu ciśnienia klimatyzacji (związane z uruchomieniem klimatyzacji) sterownik silnika zarządza włączenie drugiego biegu wentylatora i wentylator chodzi bez opornika z największą prędkością. Po spadku ciśnienia wentylator powinien przejść na pierwszą prędkość ale, że opornik nie działa to wentylator nie pracuje a to z kolei  powoduje zwiększenie ciśnienia i sterownik silnika włącza drugi bieg wentylatora.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie chlodnicy klimatyzacji była w komplecie z czujnikiem Valeo, prawie 2 bieg się nie załącza chyba że 30+ na postoju, co wcześniej prawie zawsze wiała na max. I teraz chłodzi elegancko. Wymieniłem  bo brakowalo żeberk i zapchało się po serwisie klimatyzacji, waliła ciśnienie do 26 28 atm. po wymianie 14 atm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, mam problem z 1 biegiem wentylatora chłodnicy, nie załącza się z klimą, wcześniej odrazu po włączeniu klimy ruszał 1 bieg. Teraz co kilka sekund odpala 2 bieg na chwilę i tak przez cały czas. Czy to OPORNICA? Może bezpieczniki jak sprawić. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana bez demontażu chłodnicy 

Wyjąć akumulator, oraz jego obudowę, odkręcić rurę od przepustnicy dwie śruby m 6. Odkręcić mocowanie obudowy wentylatora od chłodnicy, dostęp do 2 śrub po zdjęciu dolnej osłony silnika. Odsunąć wentylator z obudową by uzyskać dostęp do opornicy . Śruba mocującą torx znajduje się od strony chłodnicy. Odkręcić, wyjąć opornik. Montaż odwrotnie. Dotyczy 1,2 tce. Pozdrawiam. 

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie było identycznie, nie działał pierwszy bieg wentylatora, ciekawe jak długo tak jezdziłem.

Udało mi się wymienić ten rezystor bez rozbiórki akumulatora, nie był przykręcony na śrubkę tylko wciśnięty w obudowę wentylatora i poszło po odsunięciu go od chłodnicy.

Mając odpięte kostki od wentylatora zapaliłem auto bez jakichkolwiek błędów co mnie dziwi, bo co by było np. przy zepsutym rezystorze pierwszego biegu i przekazniku drugiego biegu wentylatora.

Przy zapalonym aucie na podnośniku zauważyłem też dziwny szum wydobywający się z miski olejowej, czy ktoś wie co to może być? Swoją drogą mam łożysko napinacza do wymiany, ale to jest inny hałas.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!