Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Powoli schodzi z obrotów.


Rekomendowane odpowiedzi

Dodatkowo mogą być problemy z czujnikami pedałów, ale to zostaw na później. 

Wolne obroty na klimie są uzależnione od temperatury zewnętrznej i obciążenia alternatora. Minimalne o ok 100 wyższe od biegu jałowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik przy pedałach już sprawdzałem, mam jeden przy hamulcu i dwa przy sprzęgle, wszystkie sprawdzone i działają. Prz klimie mam ok 1000, 1100 i trzeba naprawdę długo czekać jak spadną na 900 i nic niżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy sprawdzaniu spalin u Ciebie sonda regulacyjna pracuje na wysokiej temperaturze i zawartość tlenku węgla jest znikoma, ale w związku z tym brakuje mu mocy.

Wolne obroty bez klimy muszą być zmniejszone, a na niej samoistnie spadną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkreciłem dzisiaj kolektor ssący i wykręciłem świece. Przejechane jest na nich ok. 800km. A z kolektora wyleciało takie coś. 

IMG_20190726_101505.jpg

IMG_20190726_101458.jpg

IMG_20190726_101434.jpg

Wcześnie odsysałem z tego odstojnika odmy tak jak pisałem ok.pół szklanki i więcej nie dałem rady. Jak się dziś okazało było tego syfu dużo więcej. Wymienię wszystkie oringi i uszczelki pod kolektorem i zobaczymy czy będzie jakaś poprawa. Odstęp na świecach był 1mm zmniejszyłem na 0.85.

Edytowane przez Sebakos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Sebakos napisał:

może jeszcze wymienić uszczelki pod kolektorem, jak myślicie? 

I/ Im więcej pewnych/nowych części będzie zamontowane tym szybciej silnik dojdzie do siebie,

 

16 godzin temu, Sebakos napisał:

moja membrana jest bardziej brudna ale co do rozciagnięcia wygląda to podobnie.

II/Jeżeli membrana jest na 100 % cała, nie uszkodzona to jest OK,

     Można profilaktyczne naciągnąć sprężynę zaworu,

 

16 godzin temu, Sebakos napisał:

Zastanawiam się jak to jest z tym podciśnieniem, bo na biegu jałowym jest ok.20 kPa, a przy przyspieszaniu było ok. 90 kPa.

III/ Należy ustalić co czyta Twój komputer,

       a/ Map sensor przeczyszczony oraz szczelnie zamontowany;

IV/ Nagrzewamy silnik do normalnej temperatury ;

      1/ Utrzymujemy przez chwilę prędkość obrotową biegu jałowego;

              a/ Szybko zwiększamy prędkość obrotową silnika, przez duże otwarcie przepustnicy, do ok. 5000 obr./min,

      2/ Utrzymujemy przez chwilę podwyższoną prędkość obrotową silnika - ok. 5000 obr./min;

             a/ Zdejmujemy nogę z pedału gazu, tak by przepustnica zamknęła się całkowicie, a prędkość obrotowa

                 silnika zmniejszyła się do prędkości obrotowej biegu jałowego,

V/ Wnioski - Jeśli obserwowana wartość ciśnienia:

      1/  zwiększała się, gdy prędkość obrotowa silnika szybko rosła;
      2/  malała, gdy prędkość obrotowa silnika szybko malała - to jest to pomiar ciśnienia absolutnego,
VI/ Jeśli natomiast obserwowana wartość ciśnienia:

      1/  malała, gdy prędkość obrotowa silnika szybko się zwiększała;

      2/  zwiększała się, gdy prędkość obrotowa silnika szybko malała – jest to pomiar podciśnienia,

15 godzin temu, Sebakos napisał:

Pod czujnikiem temp.powietrza też zmienię ten oring.

VII/ Będzie OK,

 

15 godzin temu, Sebakos napisał:

jak wciskam hamulec to obroty silnika rosną, a jak wcisnę kilka razy w tym momencie gdy obroty się zawieszą na tych 1300 to potrafią podskoczyć do 2000 i po puszczeniu hamulca spadają do 1000 i to dość szybko.

VIII/ Uszczelnić połączenie pomiędzy serwem hamulca a przepustnicą,

31 minut temu, Sebakos napisał:

 wykręciłem swiece. Przejechane jest na nich ok. 800 km.

 A z kolektora wyleciało takie coś. 

IX/Jest OK, ale auto jeździ na krótkich trasach, 

        1/ należy wielokrotnie przegonić auto na drodze szybkiego ruchu z wysokimi obrotami silnika,

        2/ para wodna skroplona, zabrudzona. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak silnik ma kzfr. Samochód jest zalany motulem 5w40 i gościu mówił, że odkąd miał ten samochód to jeździł na tym oleju 

Facet jeździł tylko po mieście (tak mówił), a ja jak na razie najdalej jechałem nim 40 km, a przeważnie to 16km do pracy i 16km z pracy. Co do ciśnienia to przy zwiększaniu obrotów silnika wartość się zwiększała, a po zdjęciu nogi z gazu wartości spadały. Czyli komputer pokazuje wartości ciśnienia absolutnego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Sebakos napisał:

nie posiadam vakuometru i innego manometru.

To jest zdjęcie poglądowe, celem zrozumienia pojęcia podciśnienia,

Po wszystkich czynnościach może się okazać, że map sensor do wymiany- tylko oryginał. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie będzie poprawy po tych zabiegach to jeszcze raz założę mapsensor od kolegi meganki która jeździ normalnie. Mam nadzieję, że to będzie to i wszystko będzie ok. 

 

Zmieniłem wszystkie oringi i uszczelki, sprawdziłem szczelność samostartem i jest wszystko szczelne, a poprawy niema żadnej. Zastanawia mnie jeszcze pedał gazu, jak można go sprawdzić bo patrząc na jego prace przy diagnostyce to jakoś dziwnie działa. Na biegu jałowy jest 12% i to ok.ale dodając gazu delikatnie nie zmieniają się procenty otwarcia przepustnicy i dopiero po wciśnięciu ok 1/2 skoku pedału wskakuje na 87%. Jeżeli dodam gazu szybciej to pokazuje coś tam pośredniego. Jak ktoś wie jak go sprawdzić po wyjęciu z samochodu pod które piny podłączyć miernik bo oscyloskopu nie posiadam. Mam taki pedał gazu 

renault-megane-ii-2-potencjometr-pedal-dolnoslaskie-sprzedam-484342578.jpg

Ktoś coś podpowie jak sprawdzić pedał gazu po wyjęciu. Nigdzie nie mogę znaleźć rospiski pinów który za co odpowiada. Jeszcze mam jedno pytanie na cewkach w górnej jej części powinny być takie uszczelki u mnie ich niema, czy jest gdzieś możliwość dokupienia tego?

Edytowane przez Sebakos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.07.2019 o 16:24, Sebakos napisał:

Zmieniłem wszystkie oringi i uszczelki,

sprawdziłem szczelność samostartem i jest wszystko szczelne,

a poprawy nie ma żadnej.

1/ Czyli ;

    a/ map sensor - jest szczelny,

221807188_Uszczelki20.thumb.png.a62a15afb2efbfa4028e7d94823e7847.png

   b/ uszczelki kolektora ssącego wymienione,

 

Dnia 26.07.2019 o 16:24, Sebakos napisał:

Zastanawia mnie jeszcze pedał gazu, jak można go sprawdzić bo patrząc na jego prace przy diagnostyce to jakoś dziwnie działa.

2/ Dokładny pomiar potencjometru gazu oraz przepustnicy - to raczej tylko oscyloskop przy ;

      a/ czystych stykach ecu,

      b/ czystych stykach potencjometru, przepustnicy,

3/ Potencjometr jest sklejony ( przed wilgocią ) i trzeba zniszczyć połączenie, aby się do niego dostać;

     a/ Najrozsądniej to ; 

          - wymiana wszystkich czujników przy pedałach ;

               ( koszt diagnozy i naprawy przekracza koszty zakupu nowych czujników ),

          -  potencjometru gazu - tylko oryginał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki przy pedałach sprawdzone i 100% sprawne, przy kolektorze ssącym wszystko szczelne. Jedyne wątpliwości mam co do pedału gazu. Postaram się załatwić sprawny na podmianę. A może napisze ktoś za co odpowiada każdy z pinów przy pedale gazu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Sebakos napisał:

Czujniki przy pedałach sprawdzone i 100% sprawne, przy kolektorze ssącym wszystko szczelne.

W jaki sposób je sprawdzałeś?

Można się pokusić o pomiary rezystancji styków czujnikow;

  - przed czyszczeniem,

 -  po czyszczeniu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem każdego, przeczyszczony, sprawdzony miernikiem, działają bez problemu. Zresztą to prosty włącznik - wyłącznik. Od hamulca ma dwa obwody i też działaj obydwa obwody. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!