Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Powoli schodzi z obrotów.


Rekomendowane odpowiedzi

Ok, dzisiaj to sprawdzę. Powoli tracę cierpliwość do tego samochodu. 

Sprawdzałem kąt wyprzedzenia zapłonu i na biegu jałowym od 3 do 6 stopni. Jeżeli chodzi on kPa to na wolnych 32 kPa, a jak jadę 90km/h na 6 biegu i hamuję silnikiem to spada do 18 kPa. 

Zauważyłem, że jak odepne wtyczkę od zaworu zmiennych faz to nic się nie dzieje. Na zegarach też żaden błąd niewyskakuje tylko nie jeździłem z tą odpiętą wtyczką. Nie powinien wyskoczyć jakiś błąd? 

Dnia 2.08.2019 o 06:06, Sebakos napisał:

Ok, dzisiaj to sprawdzę. Powoli tracę cierpliwość do tego samochodu. 

Sprawdzałem kąt wyprzedzenia zapłonu i na biegu jałowym od 3 do 6 stopni. Jeżeli chodzi on kPa to na wolnych 32 kPa, a jak jadę 90km/h na 6 biegu i hamuję silnikiem to spada do 18 kPa. 

Zauważyłem, że jak odepne wtyczkę od zaworu zmiennych faz to nic się nie dzieje. Na zegarach też żaden błąd niewyskakuje tylko nie jeździłem z tą odpiętą wtyczką. Nie powinien wyskoczyć jakiś błąd

 

Dnia 31.07.2019 o 20:30, Sebakos napisał:

Mógłbyś zmierzyć rzeczywistość na wolnych obrotach. Może tutaj się kryje powolne schodzenie z obrotów.

Sprawdzałem kąt wyprzedzenia zapłonu i na biegu jałowym od 3 do 6 stopni. Jeżeli chodzi on kPa to na wolnych 32 kPa, a jak jadę 90km/h na 6 biegu i hamuję silnikiem to spada do 18 kPa. 

Zauważyłem, że jak odepne wtyczkę od zaworu zmiennych faz to nic się nie dzieje. Na zegarach też żaden błąd niewyskakuje tylko nie jeździłem z tą odpiętą wtyczką. Nie powinien wyskoczyć jakiś błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie trochę mnie nie było i nic z samochodem nie robiłem. Wróciłem wczoraj. Macie jakieś jeszcze pomysły co może być problemem. 

Dzisiaj jeszcze zauważyłem problem z klimą. Rurka co idzie od osuszacz jest cała oszroniona. Co może być przyczyną? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Sebakos napisał:

X

Elektrozawór do wymiany. Może być do 3 stopni. 6 stopni to już znaczne przyśpieszenie bez udziału sterowania elektrozaworu stąd podwyższone obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można sprawdzić ten elektrozawór? Już go wyjmowałem i po podłączeniu do akumulatora tłok wykonuje ruch. Co może w nim być nie tak? 

2 godziny temu, pbet napisał:

Ja też widziałem szron u siebie. To znaczy, że chłodzi i jest ok.

Jestem pewien, że tak nie było i myślę, że coś jest nie tak. Tylko co? Dodam, że jak wentylator jest ustawiony na trzecim biegu to tego szronu, a nawet bym powiedział lodu niema. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie wiedziałem(nie byłem świadomy), że (szronu) nie ma dopóki sam go nie zauważyłem. Rzadko podnoszę maskę na ciepłym silniku. Ogólnie tylko na zimnym by sprawdzić płyny ale odkąd mam LPG to czasami mi się zdarza i w ten sposób zauważyłem. Wszystko działa jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sebakos napisał:

Co może w nim być nie tak? 

 

Jest niedomknięty z właściwą siłą i bez sterowania przepuszcza za dużo oleju wypełniającego koło zmiennych faz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za domykanie tego zaworu odpowiada ta sprężyna która jest w środku? Jeżeli tak jest to może na próbę ja trochę rozciągne i zobaczę czy coś się zmieniło w zapłonie. Jak myślisz mogę tak zrobić? Chyba nic się nie stanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Sebakos napisał:

Jeżeli to pomoże to po tej próbie zaraz kupię elektrozawór. 

Bardzo przepraszam

Pomyliłem silnik 1,6 ma do 3 stopni, a 2,0 do 5 stopni. Im uzyskasz mniej tym jest lepiej. Stabilność obrotów +/- 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimny nie sprawdzałem. Wszystkie uszczelki i oringi zmienione przy kolektorze nawet ta pod kawałkiem aluminiowym bezpośrednio przy głowicy. 

Dziwne, że po tym wszystkim niema nic poprawy. Jedyna rzecz jaka mi przychodzi do głowy to sterownik silnika. Ale, no właśnie ale niemam pojęcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy pedał gazu odbija samoistnie do końca, a w następnej kolejności przepustnica do czyszczenia włącznie ze stykami elektrycznymi. Możliwe, że siła sprężyny zwrotnej ma do pokonania za duży opór mechaniczny. Sterownika nie podejrzewam. 

Fajnie by było gdybyś zmierzył na wolnych obrotach ich wahania. Nie powinny przekraczać 30. 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!