Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o ocenę ogłoszenia 1.4TCe


bartasKRK

Rekomendowane odpowiedzi

z 2.0 TCe możliwe że nie takie. Tam z kolei masz pasek rozrządu i czasem kulejące KZFR, ale to o tym silniku musi Ci ktoś inny poopowiadać. Ja Ci powiem tylko tyle, że nie dość, że Grandtoura z tym silnikiem to ciężko będziesz miał znaleźć, a jak znajdziesz, to szykuj tak gdzieś z 10 tys. zł więcej niż za podobne z 1.4TCe.

UPG - Uszczelka pod głowicą. diagnozować można tak, że albo obserwujesz jak ubywa płynu chłodniczego, albo są specjalne zestawy na internetach do sprawdzania (koszt chyba 20 zł) 

Mnie rozrząd kosztował około 2 tys. zł na częściach z ASO robione w FranceExpert we Wrocławiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka pod głowica. UPG. Częsty problem w 1.4 tce. 

 

Co do przebiegu 200 tys. Dla mnie to jest granica. Użytkuje samochody od nowości do właśnie takiego przebiegu. Z reguły 

przy 160 tys zaczynaja się wizyty w warsztatach. A to łożyska a to amortyzator a to łączniki. Po 200 tys zaczyna się grubiej. 

 

Także szukaj samochodu z małym przebiegiem. Warto dopłacić i później nie wkładać ;). 

 

To co pisze dotyczy aut marek „tanich, popularnych” Jak właśnie reno, Ford, Skoda, itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, MichalVTS napisał:

Mnie rozrząd kosztował około 2 tys. zł

Sporo.. w moim 1.5 dCi wyszło jakieś 700 - 800 zł (oryginalne części + robocizna).

Edytowane przez Silverek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MichalVTS napisał:

z 2.0 TCe możliwe że nie takie. Tam z kolei masz pasek rozrządu i czasem kulejące KZFR, ale to o tym silniku musi Ci ktoś inny poopowiadać. Ja Ci powiem tylko tyle, że nie dość, że Grandtoura z tym silnikiem to ciężko będziesz miał znaleźć, a jak znajdziesz, to szykuj tak gdzieś z 10 tys. zł więcej niż za podobne z 1.4TCe.

UPG - Uszczelka pod głowicą. diagnozować można tak, że albo obserwujesz jak ubywa płynu chłodniczego, albo są specjalne zestawy na internetach do sprawdzania (koszt chyba 20 zł) 

Mnie rozrząd kosztował około 2 tys. zł na częściach z ASO robione w FranceExpert we Wrocławiu.

 

Dzięki za wyjaśnienia. Rozumiem że Rozrząd w 1.4tce jest na łańcuchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.4 można się nadziać. 2.0 drogi... Zaczynam się zastanawiać nad dieslem...

W przebieg auta nie chce się wierzyć... Druga sprawa to ta oklejona maska. Niska cena + szwajcar więc może być mina. Pewnie walnięty w przód. Kwestia tego co i jak było zrobione?

 

https://www.olx.pl/oferta/megane-3-2-0-tce-180km-96-tys-privilege-skory-solar-dach-zamiana-CID5-IDzS1Ig.html

Edytowane przez dzixonPP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010 co do jednorzędowości łańcucha w 1.4TCe to bym się zastanowił, bo jak dobrze pamiętam był jednak wielorzędowy, a jak chodzi o jego trwałość, to mój po 200tys. był co prawda lekko rozciągnięty, ale nie do stanu krytycznego, także pojeździł by jeszcze ze 30 tys.

@dzixonPP tego 1.4TCe tak łatwo nie odpuszczaj, bo w cenie do 25 tys. zł spokojnie znajdziesz dobry egzemplarz z przebiegiem niższym niż 200tys. km, a jak nie był katowany i sam będziesz o niego dbał, to pojeździ długo i będziesz miał dużo frajdy z tej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, MichalVTS napisał:

co do jednorzędowości łańcucha w 1.4TCe to bym się zastanowił,

Łańcuch rozrządu 1-no rzędowy ( taki sam dla TCe ; 0,9 ; 1,2 ; 1,4 ) jest kiepskiej jakości.

Warto go sprawdzić w momencie zauważenia ;

    -   głośnej pracy silnika (diesel),

    -   błędów wypadania zapłonu,

    -   po przebiegu ok ; 150.000 km,

   bo może ;

   - ocierać o pokrywę głowicy i rozrządu, co powoduje produkcje opiłków metalowych,

  -  opiłki metalowe dostają się do oleju i może być kłopot z ; 

      -  panewkami ,

      -  wałkami w głowicy ,

     -  turbiną,

Po wymianie rozrządu, koniecznie należy ;

    -  wymienić olej i filtr oleju ; to minimum,

    -  warto zrobić płukankę silnika ;

         - żeby opiłki nie pływały w oleju.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, dzixonPP napisał:

A jak się spisują silniki diesla?

Bardzo udane były silniki 1,9 dci/130 KM,

Poprawiono wszelkie niedociągnięcia 1,9 dci/120 KM,

Dużo większa dostępność za rozsądne pieniądze,

Warto przestudiować temat ; Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.08.2019 o 20:18, dzixonPP napisał:

W 1.4 można się nadziać. 2.0 drogi... Zaczynam się zastanawiać nad dieslem...

W przebieg auta nie chce się wierzyć... Druga sprawa to ta oklejona maska. Niska cena + szwajcar więc może być mina. Pewnie walnięty w przód. Kwestia tego co i jak było zrobione?

 

https://www.olx.pl/oferta/megane-3-2-0-tce-180km-96-tys-privilege-skory-solar-dach-zamiana-CID5-IDzS1Ig.html

Patrzyłem na niego również. Ale - 1. wisi już trochę czasu, choć cenę ma fajną. 2. prędzej uwierzę w Muminki niż taki przebieg. 3. mojej żonie nie podoba się kolor xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dwa kolory to jest dramat. Gość twierdzi że maska nie jest  oklejona tylko ze to lakier. Kupił już taki i nie interesowało go dlaczego samochód jest w dwóch kolorach. Chyba że wychodziło coś takiego?

Zaczynam intensywnie myśleć o czymś zza naszej zachodniej granicy. Ceny wyższe. Wiadomo. Ale przynajmniej spory wybór na mobile.de. Za 2.0 TCE będzie nadal ta akcyza 3.1%? 

Myślałem żeby rozejrzeć się za jakąś firmą która ściąga auta na zamówienie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani jeden ani drugi czekaj i szukaj z czasem sie pojawi jak grom z jasnego nieba odpowiedni model dla Ciebie.

Wszyscy tak cisna na te 1.4 Tce ja mam dwa jeden ma blisko 150 tys drugi ma 67tys jeden i drugi wrecz nieslyszalny dla ucha jak stoi na jałowym biegu bez włączonego klimatronika opcja off.

dlatego przy zakupie takiego autka warto.

odpalic autko i wylaczyc wszystko co sie w kabinie da  , wysiasc z autka i kucnac przy prawym przednim kole jak nie slyszysz nic to znaczy ze rozrzad jest ok nic nie ociera itp.

trubina , podczas probnej jazdy powinna napedza plynnie auto nie powinno byc chwilowego zatrzymania doładowania czy tez szarpniecia 

sprzęgło , podczas ruszania cypa w podloge do 4-5 tys obrotow i zmiana biegu na 5-ty jak sie nic nie slizgnie czy nie szarpnie a bedzie powoli napedzac to jest ok

tyle z moich tce ktore uzytkuje juz 2 lata i przezylem z nimi tylko dobre chwile , olej co 8-9 tys km wymieniam az jest herbaciany wiem ze wtedy zywotnosc lancucha jest wydluzana i za kazdym razem zakupu auta warto wymienic olej i filtry tym bardziej ze cena kompletu to mniej niz 150zł 

polecam tce 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!