Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ściąganie w prawo po zbieżności i wymianie końcówek


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie. 
Mam kolejny problem. Mianowicie po wymianie końcówek drążków (Febi) pojechałem na zbieżność. Diagnosta obejrzał zawieszenie i zrobił zbieżność. 
Stwierdził, że kąt jednego koła ucieka w jedną stronę ale powinno być ok. Po tym wszystkim auto ściąga na prawo. Aby jechało prosto muszę kontrować kierownicą w lewo.
Wróciłem do niego i stwierdził, że trzeba zacząć od wymiany sprężyn, bo jak auto stoi nieco niżej z prawej strony to ściąga.. 
Oczywiście wycenili na śmieszne pieniądze - 740 zł za sprężyny, łożyska i poduszki + robocizna ale zero gwarancji, że to rozwiąże problem.
Dziś ustawiłem kierownicę prosto i sprawdziłem koła. Lewe wydaje się być prosto a prawe w tym czasie ucieka do zewnątrz na tyle mocno, że widać to gołym okiem.
Jest opcja wyregulowania tego ? Czy może być problem z zawieszeniem ? Za tydzień miałem jechać na urlop a tu taki klops...
w poniedziałek oddaję auto na diagnozę do mojego mechanika ale nie wiem czy rozwiąże problem..
Poniżej rysunek poglądowy dla ułatwienia zobrazowania problemu koła.

 

 

1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakladajc że przed wymianą auto jeździło prosto, to jedź do cwaniaka i powiedz żeby poprawił ,a jak nie to powiedz że jedziesz do innego warsztatu ,najlepiej serwisu i jeśli ustawią to obciążysz go kosztami.Masz jakiś wydruk z ustawienia zbierzności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, walba napisał:

Zanim skorzysta się z ich usług lepiej popytać o opinie.

Warsztat ma ocenę na googlach ocenę 4,3/5 (89 opinii). Nie zawsze znajomi korzystają z tych samych, bo jak wiadomo jest tego multum i ciężko o opinię wśród nich.

Inna sprawa, że jest sezon urlopowy i byłem zmuszony skorzystać z usług warsztatu, który mógł mnie przyjąć w konkretnych godzinach :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wspomniałem, czasami nie człowiek nie ma wyjścia. Tak było też w moim przypadku :( Napisałem temat, bo zastanawiam się czy płacić komuś innemu za zbieżność, czy bardziej będzie to wina jakiś problemów z zawieszeniem. Nie wydaje mi się aby problem tkwił w sprężynach. Dodam, że przed wymianą końcówek (końcówki już bardzo luźne) auto prowadziło się dużo lepiej. Ściągało lekko na prawo ale praktycznie było to nie odczuwalne. Potrzeba było długiego prostego odcinka drogi żeby to odczuć, puszczając kierownicę. Teraz ściąga od razu i to mocno :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś w starej Lagunie podobny problem. Stał się w następstwie pękniętej sprężyny. Różnica w wysokości przodu była do 1 cm. Musiałem pilnie zrobić 800 km. Uciekała mi na prawą stronę. Skręciłem koła max w lewo. Odkręciłem na prawym drążku pół obrotu i się przejechałem. Poprawiłem odkręcając jeszcze o 1/4 i tak pojechałem w trasę. Prowadziło się idealnie, ale brałem poprawkę na ostre łuki przy mokrej nawierzchni. Po powrocie sprawdziłem na stanowisku. Było na lewym +0,02, a na prawym +0,06. Sprężyny wymieniłem dopiero za rok przy zmianie amortyzatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro mój mechanik ma ocenić stan sprężyn, łożysk i poduszek. Czyli regulację można robić tylko na jednym drążku ?

5 godzin temu, jabrze napisał:

Sprężyny wymieniłem dopiero za rok przy zmianie amortyzatorów.

A miało to większy wpływ na opony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Greg0r napisał:

A miało to większy wpływ na opony ?

Przedtem nie miałem żadnych luzów. Stało się nagle i tak sobie na szybko poradziłem. Po sprawdzeniu geometrii okazało się, że zrobiłem to prawie idealnie. Nie miało to żadnego wpływu na opony.

U mnie wizualnie na kole nie było nic widać. Prosta czynność, tylko trochę sprawdzania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to, że diagnosta robiący zbieżność powinien o tym wiedzieć... W instrukcji wyczytałem że reguluje się jednocześnie prawy i lewy drążek, w odwrotną stronę o ten sam kąt.

Nie ma znaczenia, że zrobię to tylko na jednym ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Greg0r napisał:

x

Masz Twoje wyniki?

 

5 minut temu, Greg0r napisał:

W instrukcji wyczytałem że reguluje się jednocześnie prawy i lewy drążek,

Przy ustawianiu kierownicy na wprost.

U Ciebie skręca na prawo i widzisz, że prawe koło jest na minusie.

Oczywiście może być tak, że lewe koło jest za bardzo w plusie, bo biorąc poprawkę na siadanie sworzni ustawiają na lekki plus, ale trzeba przyjąć jakieś założenie i bez doświadczenia nie ruszaj lewego koła. Po wymianie sworzni, drążków i końcówek ustawię na oko jadąc na zbieżność z dokładnością do 30 stopni na dwa koła, bo tyle jest widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, jabrze napisał:

Masz Twoje wyniki?

Niestety nie mam. Nie sądziłem, że się przydadzą :/ Zobaczę co wyjdzie jutro u mojego mechanika i prawdopodobnie wymienię sprężyny. Chyba że okaże się co innego, ważniejszego do zrobienia. Po tym wszystkim i tak będę musiał pojechać jeszcze raz na zbieżność. Dam znać co i jak, dzięki za odpowiedzi :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!