Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renaul Megane 4 - silniki DCI


Recommended Posts

Cześć,

Chciałbym się upewnić  czy silniki:

1.5 dci 110km oraz 1.6 dci 130km mają już ad blue czy jeszcze nie?

 

Na pewno ad blue ma np. 1.5 blue dci 115km.

 

Jakie są wasze doświadczenia z użytkownia tych silników 1.5 dci 110km oraz 1.6 dci 130km?

Planuję zakup meganki kombi 2017 / 2018 właśnie jednym z nich.

 

Dzięki za informacje.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę po latach, że to najlepsze silniki w gamie Reno. Wysoka kultura pracy, bezawaryjność, wysoka trwałość, pomijalne zużycie paliwa (1.5dCi) Kuzyn ma Reno Trafic 1.6dCi 130KM i teraz już przebieg ok 600k km, ale przy 0,5mln zaczął mu się niestety sypać. Wymienił sprzęgło, wtryski, turbo i coś tam jeszcze, tylko ten samochód lekko nie ma. Ja w 1.5dCi jedna awaria czujnika ciśnienia paliwa, który na Allegro kupiłem za 50zł Wymieniłem też kpl. panewek korbowodowych, choć po czasie wiem, że to było zbędne. Tym się zresztą nie stresuj, panewki korbowodowe OE kosztują 200zł a ich wymiana jest trywialnie prosta. Aha, świece żarowe też wymieniłem, ale to w sumie eksploatacja.

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.6dCi 130KM nie ma AdBlue, jedyny silnik, który wymaga w tej chwili tego płynu to 1.5 115KM

Wybierałbym jednak 1.6 na Twoim miejscu, moment sporo większy, dużo więcej frajdy z jazdy a spalanie porównywalne

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Karol, porównywalne nie jest, bo jest wyższe. Co do frajdy to już zależy co komu potrzebne, mnie takowa już nie kręci, natomiast bardzo kręcą mnie koszty eksploatacji samochodu, co by były jak najniższe. Nie zmienia to faktu, że obie te jednostki są bardzo udane i każda z nich to będzie dobry wybór.

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Porównywałeś katalogowe? Miałem meganki z silnikiem 1.5 100KM, 105KM, 110KM, 1.9 130 i teraz 1.6 130. Spalanie pomiędzy 1.5 a 1.6 jest porównywalne, różnica może 0.5l, ale pewnie to wynika z tego że inaczej się jeździ. Koszty eksploatacji zbliżone, do 1.6 lejesz więcej oleju, ale za to do 1.5 wlewasz AdBlue. Mogę z czystym sumieniem polecić 1.6 nawet jeśli nie zwracasz uwagę na frajdę. Wybór oczywiście kwestia indywidualna.

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem że ok 0,5l więcej, własnie o tę "połówkę" mi chodziło. Ja mam bez AdBlue Koszty zbliżone z tym się zgadzam, kuzyn rozrząd wymienił przypomniałem sobie, po 0,5mln km a ja już dwa razy po 160k km i 320k km więc tu wyjdzie podobnie.

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info koledzy. Potwierdzieły się moje przypuszczenia że 1.5 110 ( bez adblue,  bo to nie 1.5 115)  i 1.6 130 to bedzie najlepszy wybor.

 

Jeszcze pytanie a macie moze jakies doswiadczenia z nowym silnikiem benzynowym 1.3 115 lub 140 km? Nie powiem ze je tez nie rozwazam.... z opcja z LPG

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak podczytując forum mimo że silnik 1.3 dość nowa konstrukcja, to jak narazie całkiem całkiem się sprawuje. Oczywiście zużycie paliwa to już zupełnie będzie inna bajka. Ja LPG miałem w dwóch samochodach i skutecznie się z tego wyleczyłem, ale są też osoby zadowolone z tej alternatywy.

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.5 dci 110KM nie ma AB. To 8 zaworowa jednostka , DPF , bezproblemowym.  Mało pali , po bwzpiecznym chipsie na 130KM bardzo przyjemnie się jeździ . Tani olej i filtry. Lać,  jeździć i tyle 

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, causative napisał:

A jak właśnie spisuje się te 110 koni w trakcie jazdy.

Moment obrotowy max to ;

     1/ dla 1,5 dci   

             -   240 Nm / 1750 obr/min,

            -    260 Nm / 1750 obr/min  od 2014 r ,

  2/  dla 1,6 dci  ;

            -   320 Nm / 1750 obr/min,

  3/ dla 1,3 TCe/130 KM;

           -    220 Nm/ 1500 obr/min,

  4/ dla 1,9 dci /160 KM;

           -   380 Nm / 2000 obr/min.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zależy co kto rozumie przez "Da radę w miarę energicznie wyprzedzić". Dla mnie nie da się w miarę energicznie wyprzedzić przy 260 Nm mając na pokładzie 4 osoby i jeszcze walizki w bagażniku, a drugi będzie twierdzić, że rwie lacie przy 260 Nm. 

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, na chwilę obecną w Peugeot 308 SW 1.6 HDI mam  240 Nm / 1750 obr/min więc myślę że wrażenia będą porównywalne.

 

57 minut temu, karolaa napisał:

Pomijam serwisowanie i awaryjność, bo nie na tym się teraz skupiamy

 

Co masz dokładniej na myśli? Uważasz że któryś z nich jest bardziej awaryjny?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!