Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silniki DCI - Renaul Megane 4


causative

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Chciałbym się upewnić  czy silniki:

1.5 dci 110km oraz 1.6 dci 130km mają już ad blue czy jeszcze nie?

Na pewno ad blue ma np. 1.5 blue dci 115km.

Jakie są wasze doświadczenia z użytkowania tych silników 1.5 dci 110km oraz 1.6 dci 130km?

Planuję zakup meganki kombi 2017 / 2018 właśnie jednym z nich.

 

Dzięki za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę po latach, że to najlepsze silniki w gamie Reno. Wysoka kultura pracy, bezawaryjność, wysoka trwałość, pomijalne zużycie paliwa (1.5dCi) Kuzyn ma Reno Trafic 1.6dCi 130KM i teraz już przebieg ok 600k km, ale przy 0,5mln zaczął mu się niestety sypać. Wymienił sprzęgło, wtryski, turbo i coś tam jeszcze, tylko ten samochód lekko nie ma. Ja w 1.5dCi jedna awaria czujnika ciśnienia paliwa, który na Allegro kupiłem za 50zł Wymieniłem też kpl. panewek korbowodowych, choć po czasie wiem, że to było zbędne. Tym się zresztą nie stresuj, panewki korbowodowe OE kosztują 200zł a ich wymiana jest trywialnie prosta. Aha, świece żarowe też wymieniłem, ale to w sumie eksploatacja.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karol, porównywalne nie jest, bo jest wyższe. Co do frajdy to już zależy co komu potrzebne, mnie takowa już nie kręci, natomiast bardzo kręcą mnie koszty eksploatacji samochodu, co by były jak najniższe. Nie zmienia to faktu, że obie te jednostki są bardzo udane i każda z nich to będzie dobry wybór.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównywałeś katalogowe? Miałem meganki z silnikiem 1.5 100KM, 105KM, 110KM, 1.9 130 i teraz 1.6 130. Spalanie pomiędzy 1.5 a 1.6 jest porównywalne, różnica może 0.5l, ale pewnie to wynika z tego że inaczej się jeździ. Koszty eksploatacji zbliżone, do 1.6 lejesz więcej oleju, ale za to do 1.5 wlewasz AdBlue. Mogę z czystym sumieniem polecić 1.6 nawet jeśli nie zwracasz uwagę na frajdę. Wybór oczywiście kwestia indywidualna.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że ok 0,5l więcej, własnie o tę "połówkę" mi chodziło. Ja mam bez AdBlue Koszty zbliżone z tym się zgadzam, kuzyn rozrząd wymienił przypomniałem sobie, po 0,5mln km a ja już dwa razy po 160k km i 320k km więc tu wyjdzie podobnie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info koledzy. Potwierdzieły się moje przypuszczenia że 1.5 110 ( bez adblue,  bo to nie 1.5 115)  i 1.6 130 to bedzie najlepszy wybor.

 

Jeszcze pytanie a macie moze jakies doswiadczenia z nowym silnikiem benzynowym 1.3 115 lub 140 km? Nie powiem ze je tez nie rozwazam.... z opcja z LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak podczytując forum mimo że silnik 1.3 dość nowa konstrukcja, to jak narazie całkiem całkiem się sprawuje. Oczywiście zużycie paliwa to już zupełnie będzie inna bajka. Ja LPG miałem w dwóch samochodach i skutecznie się z tego wyleczyłem, ale są też osoby zadowolone z tej alternatywy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.02.2020 o 11:42, causative napisał:

A jak właśnie spisuje się te 110 koni w trakcie jazdy.

Moment obrotowy max to ;

     1/ dla 1,5 dci   

             -    240 Nm / 1750 obr/min,

             -    260 Nm / 1750 obr/min  od  2014 r ,

             -    po   chipie ; 129 KM   i   305 Nm;

                     -  Śmiga wzorowo, spalanie  się  nie  zmieniło - napisał Komarek 

  2/  dla 1,6 dci  ;

            -   320 Nm / 1750 obr/min,

  3/ dla 1,3 TCe/130 KM;

           -    220 Nm/ 1500 obr/min,

  4/ dla 1,9 dci /160 KM;

           -   380 Nm / 2000 obr/min.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co kto rozumie przez "Da radę w miarę energicznie wyprzedzić". Dla mnie nie da się w miarę energicznie wyprzedzić przy 260 Nm mając na pokładzie 4 osoby i jeszcze walizki w bagażniku, a drugi będzie twierdzić, że rwie lacie przy 260 Nm. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, na chwilę obecną w Peugeot 308 SW 1.6 HDI mam  240 Nm / 1750 obr/min więc myślę że wrażenia będą porównywalne.

 

57 minut temu, karolaa napisał:

Pomijam serwisowanie i awaryjność, bo nie na tym się teraz skupiamy

 

Co masz dokładniej na myśli? Uważasz że któryś z nich jest bardziej awaryjny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Silniki DCI - Renaul Megane 4

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!