Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Olej Aral 5w40 vs Elf 900 SXR 5w40?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, stoję przed pytaniem który olej wybrać, ponieważ zbliżyła się wymiana oleju. Ostatnio zalany był typowy dla tych silników Elf Evolution 900 SXR 5w40 w warsztacie Renault. 

Raczej zawsze taki był zalewany, bo auto w Renault serwisowane, i Ja też ostatnio byłem na serwisie w Renault. 

Obecnie jednak bym nie chciał korzystać z tego warsztatu, i pojechałem zapytać się do innego fachowego warsztatu, ale już nie  Renault o wymianę oleju. 

Mają na stanie Aral 5w 40, ale jaki dokładnie to nie wiem. Z internetu  wynika, że są to ,, Aral Hight Tronic  5w 40" i ,, Aral Hight Tronic M 5w 40" 

Obydwa spełniają normę  RN0700, RN 0710.

Mieszkam w Niemczech i ten olej Aral jest produktem stacji paliw (Koncernu paliwowego Aral) 

Jakie są wasze opinie? 

Zostawię Elfa, w testach na YouTube u  ,,Piotr Tester" wypadł lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 21.02.2020 o 15:32, Baszar napisał:

Witam, stoję przed pytaniem który olej wybrać, ponieważ zbliżyła się wymiana oleju. Ostatnio zalany był typowy dla tych silników Elf Evolution 900 SXR 5w40 w warsztacie Renault. 

Raczej zawsze taki był zalewany, bo auto w Renault serwisowane, i Ja też ostatnio byłem na serwisie w Renault. 

Obecnie jednak bym nie chciał korzystać z tego warsztatu, i pojechałem zapytać się do innego fachowego warsztatu, ale już nie  Renault o wymianę oleju. 

Mają na stanie Aral 5w 40, ale jaki dokładnie to nie wiem. Z internetu  wynika, że są to ,, Aral Hight Tronic  5w 40" i ,, Aral Hight Tronic M 5w 40" 

Obydwa spełniają normę  RN0700, RN 0710.

Mieszkam w Niemczech i ten olej Aral jest produktem stacji paliw (Koncernu paliwowego Aral) 

Jakie są wasze opinie? 

Zostawię Elfa, w testach na YouTube u  ,,Piotr Tester" wypadł lepiej. 

Z tego co wiem, to stacja Aral należy do stacji BP. Lej taki jak fabryka każe, ja obecnie zmieniłem z elfa na motula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.02.2020 o 15:32, Baszar napisał:

Jakie są wasze opinie? 

1/ Chcesz zadbać o silnik to używaj markowych olejów;

       -  RAVENOL, Neste, Amsoil , Millers, Valvoline  -  czołówka firm olejowych ,

 

                                      1723246921_Lepko.thumb.png.85178bf87653cfee91bded3207cda313.png

                                       Zależność lepkości oleju od jego temperatury 

2/ Warto zwrócić uwagę na znaczne różnicę w lepkości w zależności od temperatury dla różnych olejów,

        - Olej Amsoil 0W20 w temp. 5 st.C ma taką samą lepkość jak olej 10W60 Castrola w temp. 30 st.C,

3/ Valvoline Syn Power 5W40  -  to olej o dobrej relacji jakość/cena.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosuję tzw. metodę prymitywną, bez kombinowania. Normę którą zaleca producent dla "mnie" to RN0720 i wybieram najwyższa cenę na zasadzie, że PORSCHE musi kosztować. Z początku kilka lat wlewałem CASTROL z serii professional uhh, to była drożyzna, banki tylko litrowe i cena ok 100zł. Decyzją CASTROL olej nie sprzedawany na after markecie tylko ASO A że jest nieprzyzwoicie drogi, to w Polsce i ASO go nie zamawiają. Drugi z kolei cenowo jest LIQUI MOLY i na takim teraz jeżdżę. Chyba metoda się sprawdza, bo dobiegam pomału 400k km olej wymieniany co 30k km od początku i...NIC 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej, nie mam zielonego pojęcia jak i kiedy uruchamia się to wypalanie filtra FAP

@Pitrek, ja z zasady posługuję się prawdą, może dlatego jestem programistą a nie politykiem :)

Edytowane przez omega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sensowność łania oleju po 100 zł za litr mija się z celem w leciwym trupie. Np silnik 2.0 benzyna w Renault został wymyślony w 1993roku czyli 27 lat temu i nie było wtedy super hiper olei. A lanie drogich lekkobieżnych olei jeszcze prędzej dokończy jego żywota

 Każdy olej lekkobieżny ma zmniejszone smarowanie. Jeżeli silnik nie ma filtra FAP DPF i jak tam je jeszcze zwał najlepszym rozwiązaniem jest olej 5w40. oczywiście najlepiej zgodny z normą producenta. Choć ja leję od 70tys Valvoline maxlife 5w40 do Citroena C5 i wsio ok a olej nie spełnia normy. 

Po kupnie też zalałem na początek liqui moly 230 zł za bańkę a teraz będzie total po 80 za 5ltr a zmieniam co 10tys plus płukanka więc nie ma problemu z silnikiem nawet na kujawskim by chodził:-D

Edytowane przez jackowskipatryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustrzec się jest akurat bardzo prosto. Kupując w dużej sieci nie ma szans na kupno podróby. Nie będę tu reklamował żadnych sieci, ale jest ich w Polsce kilkanaście, gdzie towar pochodzi na 100% od producentów a nie hochsztaplerów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Lelupi napisał:

I tutaj się mocno mylisz, podrobiony towar, często jest wprowadzany do obiegu na poziomie podstawowej dystrybucji.

To już nie te czasy, podrobione oleje nie rozlewa "Mietek" w garażu.

 

OK. pytanie pozostaje jak uniknąć próbki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję mniej filmów sensacyjnych/Radio Maryja. Będzie mniej spiskowych teorii. Sorry, ale tego inaczej skomentować się nie da. Jak kolega zna/ma dowody, że renomowani dystrybutorzy sprzedają lewe oleje zostaje prokuratura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!