Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.6 16v nierówna praca silnika na biegu jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Spoko, może się z tego jakaś akademicka dyskusja rozwinie, chociaż to co napisał kolega Jabrze ma sens. Powiem Ci, że ja też w miarę czasu i oczywiście możliwości lubię majsterkować przy samochodzie, ale nie tylko, bo ogólnie to lubię. To ja Ci powiem, że kręcę silnikiem zgodnie z jego pracą, ale nie żebym nad tym jakoś głęboko zastanawiał, raczej tak warsztatowo-ślusarsko do tego podchodzę, że jak coś pracuje ścierając się o siebie w jedną stronę, to nie robię tego wspak. Oczywiście, kilka obrotów nie ma najmniejszego znaczenia, ale tak mi jeszcze tłumaczyli przedwojenni fachowcy. Choć po wojnie też było kilku zdolnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, aniewa napisał:

Nie mam zamiaru być mądrzejszym ale w swoich samochodach zawsze wszystko robię sam posiłkując się instrukcjami Renault. W serwisówce  każdego  silnika, niezależnie czy ma KZFR czy nie - piszą, że nie wolno cofnąć wału a ja praktycznie przy każdej wymianie rozrządu cofam wał, potem do przodu, do tyłu, znów do przodu a na koniec dwa, trzy obroty do przodu by upewnić się, że rozrząd jest na pewno dobrze ustawiony. Nigdy nic złego się nie dzieje przez okres do następnej wymiany rozrządu. Więc nie mam pojęcia po co ten zakaz :mrgreen:. Ten zakaz pewnie ma jakiś sens ale jakoś nie natknąłem się na jego uzasadnienie w żadnym materiale Renault. Może chodzi chodzi o pracę napinacza który mógłby poluzować się kręcąc w drugą stronę?

Robię tak samo i też nie miałem problemów, ale istotne jest że kończymy kręcąc w prawą strone.Przy napinaczu hydraulicznym po zejściu ciśnienia oleju trzyma go coś w rodzaju zapadek i właśnie kręcąc do tyłu zapadka przeskakuje i luzuje się rozrząd.Przy mechanicznych nie zauważyłem żeby się cofał ,ale też nigdy długo do tyłu nie kręciłem.Słyszałem o przeskoczeniu rozrządu po nocnym postoju pod górę,autko zostawione na biegu bez hamulca.

 

Edytowane przez krzychu73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i panowie po co prawda długim czasie ale zagadka rozwiązana. Mechanik, który wymieniał mi rozrząd spierniczył robotę i go przestawił... Teraz po ponownym zrobieniu rozrządu mam:

- podciśnienie w kolektorze ssącym 380 mbar - wcześniej było ok 470 mbar

- spalanie na luzie 0,74l/h przy czasie wtrysku 3,22ms - wcześnie było: nie mogę znaleźć wydaje mi się że czasy wtrysku ok 4,2 ms a spalanie ponad litr na godzinę.

 

Także teraz zostaje mi pojeździć na benzynie i ustawić gaz od nowa. Jak myślicie 200km wystarczy aby komputer silnika dobrał sobie odpowiednie korekty? A może da się go jakoś zresetować PyClipem?

 

Dziękuje wszystkim za pomoc i zaangażowanie! Mam równocześnie nadzieję, że już nie będę musiał pomocy więcej szukać bo silnik odwdzięczy mi się bezproblemową pracą ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wiesz, to napisz co i o ile przestawił. Ładnie opisałeś pomiary, więc inni przez porównanie wyciągną wnioski dla siebie.

41 minut temu, Razor1996 napisał:

silnik odwdzięczy mi się bezproblemową pracą ;)

i oby tak było jak najdłużej!.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jabrze napisał:

Jeśli wiesz, to napisz co i o ile przestawił. Ładnie opisałeś pomiary, więc inni przez porównanie wyciągną wnioski dla siebie.

i oby tak było jak najdłużej!.

A więc aby sprawdzić czy mamy przestawiony rozrząd musimy kupić blokady za około 70zł lub je dorobić

-blokada położenia wału korbowego (taka śruba o określonej długości wkręcana w okolicach bagnetu oleju)

-blokada wałków rozrządu chociaż w sumie na oko widać - jak jest rozrząd przestawiony bo wałki nie ustawiają się w jednej linii.

 

W skrócie usuwamy zaślepki wałków rozrządu (znajdują się blisko przepustnicy) Musimy mieć kupione nowe zaślepki koszt około 20 zł

-ściągamy koło

-ściągamy nadkole

wkręcamy blokadę wału i kręcąc kołem pasowym (tym od osprzętu) w prawo dojeżdżamy do blokady wału, wtedy powinna wejść blokada na wałki (wycięcia w wałkach powinny być w jednej linii oraz powinny być tak jakby przesunięte w dół, ponieważ wycięcia  nie są symetryczne) jeśli jest inaczej mamy przestawiony rozrząd. U mnie był jeden z wałków przestawiony o około 30 stopni podejrzewam 1 maksymalnie 2 ząbki.

 

Cytat

Już 13.06.2020 r proponowałem pomiar podciśnienia.

Ja wykonywałem pomiar podciśnienia, lecz on naprowadził mnie pierwsze na poszukiwanie nieszczelności, dopiero później wykonałem pomiar kompresji, który to w połączeniu z pomiarem podciśnienia naprowadził mnie na podejrzenie przestawionego rozrządu.

Edytowane przez Razor1996
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5/ W  silnikach benzynowych podciśnienie w kolektorze dolotowym powinno oscylować w granicach ;

    - 1.4 /1.6 16V ; ok  28  do  36 kPa ,   ( 280   do    360  mbar ),

 

Prawie się łapie, przy czym temperatura wlotowa powietrza wynosiła 20 stopni C. Gdyby wynosiła np. 50 przy mocno rozgrzanym silniku w gorący dzień, wartość ta z pewnością by spadła bo ciśnienie statyczne powietrza maleje wraz z wzrostem jego temperatury. Będę miał ten parametr na uwadze, możliwe że mam jakieś lewe powietrze, lub silnik nie jest w idealnym stanie. Zobaczymy jak dokonam ponownego pomiaru ciśnienia sprężania.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!