Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

silnik 1.2 tce o mocy 115


thomasleon

Rekomendowane odpowiedzi

.............. no po kilku latach znowu staje przed zakupem Megane III (poprzednio miałem II).

Rok auta 2015 zarejestrowany 2016 r.Wymieniony silnik silnik 1.2 tce o mocy 115 na nowy ze względu na wadę konstrukcyjną z gwarancją do 30.06 2020r

Tyle co się orientuję to ten silnik bierze olej i tutaj moje pytania:

-Czy wszystkie te silniki biorą olej i co ile trzeba dolewać

-Czy po wymianie silnika przez Renault można mieć nadzieję iż ta niedogodność została zlikwidowana? Ten konkretny model silnika wymienionego ma przejechane 12 000 od czasu wymiany

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była jakaś wadliwa seria i tyle.

Mnie tu straszyli że będzie brał, rozleci się po roku i takie tam, nie bierze ani kropli oleju i chodzi jak zegareczek.

Masz nowy silnik, to tym bardziej ew.problem masz z głowy.

W porównaniu do diesli Renaulta to ten silnik jest bezobsługowy:D.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, thomasleon napisał:

-Czy po wymianie silnika przez Renault można mieć nadzieję iż ta niedogodność została zlikwidowana?

Ten konkretny model silnika wymienionego ma przejechane 12 000 od czasu wymiany

Nadmierne zużycie oleju dotyczy jednostek wyprodukowanych pomiędzy;

     - końcem 2012 r  a  połową 2016 r ,

    - poczytaj; Nadmierne zużycie oleju .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2TCe wydaje się przeglądając forum najgorszą jednostką Reno. Osobiście bym samochodu z tym silnikiem nie kupił, ale jak widać, są także zadowoleni użytkownicy. Tomasleon, w obecnych czasach mamy wiele prawd różnie definiowanych: prawda TVN, prawda Ojca Tadeusza, prawda obiektywna i mijająca się z rzeczywistością itp. itd. Na tym forum jednak na szczęście jeszcze znajdziesz dużo najprawdziwszych prawd. Wybór jeszcze w tej gestii jest wolny, dokonasz go sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Megane z końca 2014. Jak na razie na liczniku 105 tys. Rozrząd wymieniony przy ok 60 tys na gwarancji - jak na razie nie telepie jak przed wymianą.

Ogólnie silnik zachowuje się bardzo przyzwoicie i bezproblemowo. Jest to całkiem dynamiczna jednostka, o dużej kulturze pracy. Oleju nie bierze w ogóle.

Ale raczej nie jest przeze mnie katowany, staram się jeżdzić w miarę spokojnie. Olej wymianiam co 10-15 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pitrek napisał:

Kolega Witman takie silniki remontuje i sprzedaje więc zna je od podszewki.

On a raczej warsztat  z którym współpracuje jako elektronik zajmuje się 1.4 TCe:

https://megane.com.pl/topic/64409-nadmierne-zużycie-oleju/?do=findComment&comment=567648

I wg niego też nie jest z nimi wesoło:

https://megane.com.pl/topic/72622-problem-z-ubywającym-płynem-chłodniczym/page/6/?tab=comments#comment-501819

1 godzinę temu, Pitrek napisał:

ale o braniu oleju akurat nie kojarzę.

a temat na 34 strony, a link który wyżej podałem?:

https://casse-moteur-renault.weebly.com/

https://www.facebook.com/oilconsumption12tce/

https://megane.com.pl/topic/64409-nadmierne-zużycie-oleju/#comments

Też brałem pod uwagę 1.2 TCe - w salonie mi po cichu odradzano, a że 1.33 dopiero wchodziło i musiałbym czekać - to wybrałem coś sprawdzonego.

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie takiego samego silnika w 2018 r (do tej pory zrobiłem ponad 30 tys.) bierze może 250ml między wymianami. Mógłbym w ogóle nie dolewać, ale lepiej chyba, żeby było więcej niż mniej.

Poza tą przygodą, problemów z silnikiem nie było. Może trochę za słaby do kombi, ale w sumie można polecić. Następny na pewno będzie mocniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prawie pięciu latach (rocznik 2015 ,pierwsza rejestracja luty 2016) i przejechaniu 76000 km, mogę stwierdzić że to był dobry wybór. Zużycia oleju nie zauważyłem (wymieniam co ok.10 tys. km), zużycie paliwa jak dla mnie OK,bardzo cicha i kultura jednostka. Mam kombi i nawet tu moc wydaje mi się wystarczającą. Przez ten czas...żadnych usterek i kłopotów,tylko typowa eksploatacja.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!