Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmierne zużycie oleju


kogutor

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...

Witam. Kupiłem niedawno takie cudo, megane 3, 1,2 tce. Moje pierwsze spostrzerzenie w sprawie poboru oleju jest następujące, jerzdzac krótkie odcinki oleju troszkę przybywa, (paliwo w oleju), dłuższa trasa ubyło do poziomu zalania (odparowało). Czy macie podobnie, przebieg 68 tyś km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zastanawiałem się czy 1,3 tak mają. Czyli te awarie silników 1,2 mogą być spowodowane rozrzedzeniem oleju. Po 20 tyś od wymiany olej nie spełnia wymagań, zwiększone tarcie tłok cylnder, także napinacz rozrządu nie pracuje prawidlowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kolasa napisał:

Kupiłem niedawno takie cudo, megane 3, 1,2 tce.

Z którego roku auto?

Problemem jest żywotność łańcucha rozrządu i jego terkotanie, powodujące ;

   -  produkcje opiłków metalowych.

 

   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju, a jak myślisz dlaczego łańcuchy się rozciągają. Moim zdaniem przyczyną jest smarowanie, fakt konstrukcja rozrządu w tych silnikach wygląda na delikatną. Pewnie styl jazdy ma znaczenie, ale to nie tak istotne jak olej. Moja megane z 2015r. Jeździ to fajnie, lepiej niż 1,6 czy 1,4 bez doładowania, spalanie bardzo rozne od 5 do 9l. Nie wymagam cudów ale ogólnie ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Kolasa napisał:

Nie wymagam cudów ale ogólnie ok. 

1/ Wszystko, to co wymieniasz ma wpływ,

2/ Nadmierne zużycie oleju w tych silnikach dotyczy aut wyprodukowanych pomiędzy;

       - końcem 2012r a połową 2016r, 

       - szereg tematów na forum,

3/ Nie wolno dopuścić aby silnik ;

      a/ pracował jak stary rozklekotany diesel, niezależnie czy na zimnym czy na ciepłym silniku ,

      b/ trudniej odpalał,

      c/ nastąpiło przeskoczenie łańcucha rozrządu,

      d/ pilnować aby poziom oleju w misce był na max ;

           - częste jego sprawdzanie;

          - warto zastosować czujnik i wskaźnik ciśnienia oleju,

4/ Warto zaaktualizować oprogramowanie sterownika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.01.2021 o 15:16, Andrzej-2010 napisał:

 

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Te silniki są ok, wymagają więcej dbałości i profilaktyki, czyli serwis i styl jazdy (zimny silnik, obroty silnika itd) wiem że wielu użytkowników tego nie lubi, lecz dzisiejsza motoryzacja taka jest, są wyjątki ale jak patrzę to każdy coś ma. Myślałem że 1,2 puretech będzie lepszy, a tu paski rozrządu...... Trzeba jeździć i nie wybrzydzać to tylko żelastwo i tak kiedyś pójdzie na złom. 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: - Prezes

 

Dnia 14.01.2021 o 15:33, Kolasa napisał:

Jaki ma sens papugowanie samego siebie :?: 

Andrzej, źle mie rozumiesz, wyrażam swoją opinię. Pojeździłem już trochę tym autem, i chcę podzielić się opinią na temat silnika. Konkretnie zużycie oleju jak w temacie. Osobiście martwi mnie bardziej przybywanie, niż ubytki oleju, szczególnie bo jest mróz, a robię trasy 3 do 5km. Ciekawi mnie jak u innych szczęśliwych posiadaczy 1.2, chyba że wszystkie już padły.                                     Z szacunkiem Andrzeju?

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: 

Pisanie postów jeden za drugim (opcja edycji działa)  i cytowanie samego siebie to już chyba lekka przesada - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kolasa napisał:

Osobiście martwi mnie bardziej przybywanie, niż ubytki oleju, szczególnie bo jest mróz,

a robię trasy 3 do 5 km.

Żaden silnik nie lubi ; 

  -  częstych rozruchów, krótkich tras w zimie,

  -  pracy na zimnym silniku, 

Proponuje;

   -  aktualizowanie sterownika wtrysku,

   -  wyłączenie Start/Stopu,

  -  świece właściwe, czyste i suche,

  -  tankować na sprawdzonych stacjach,

  -  zmieniać olej co 7000 km przebiegu,

  -  stosować markowy olej,

  -  robić dłuższe wypady za miasto,

  -  zastosować czujnik i wskaźnik ciśnienia oleju.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

-  zmieniać olej co 7000 km przebiegu,

a nie lepiej co 2 tys ? litości. Jak raczyłeś wspomnieć, warunki użytkowania są kluczowe. Żaden silnik nie wytrzyma notorycznej pracy na niedogrzanym oleju i jego co chwilę wymiana niczego nie zmieni. Ciągniki siodłowe robią z powodzeniem interwały po 80 tys na 1 oleju, tylko z taką właśnie drobną różnicą, że one robią to, do czego zostały stworzone - pokonywania dużej ilości km, a nie cykania po paręnaście km na dobę po zakorkowanych miastach.

 

 

Dnia 14.01.2021 o 15:33, Kolasa napisał:

bo jest mróz, a robię trasy 3 do 5km , martwi mnie bardziej przybywanie

kupiłeś wynalazek na bezpośrednim wtrysku, więc nic nie zrobisz, przyzwyczaj się.Samochód ma jeździć, a nie udawać że jeździ, bo 3km to się pokonuje na pieszo lub rowerem :-D Nie ma się czym martwić, może jedynie tym, że wcześniej niż później :

 

 

Dnia 14.01.2021 o 15:33, Kolasa napisał:

to tylko żelastwo i tak kiedyś pójdzie na złom

 

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, sKarlosMegane napisał:

Żaden silnik nie wytrzyma notorycznej pracy na niedogrzanym oleju i jego co chwilę wymiana niczego nie zmieni.

Warto zaznajomić się z pojęciem  " stopień rozcieńczenia oleju ",

Czyli wg; Ciebie ; korzystnie dla silnika ;

    -  im  większy przebieg,

    -  i większe rozcieńczenie oleju przez paliwo,

14 minut temu, sKarlosMegane napisał:

kupiłeś wynalazek na bezpośrednim wtrysku, więc nic nie zrobisz, przyzwyczaj się.

Możesz znacznie ograniczyć to zjawisko stosując zalecenia j/wyżej, lub;

   - zainstalować instalacje gazową .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orłów niczym w  " dobrej zmianie " bez liku;

  -  tylko że  z Waszych wypowiedzi nic nie wynika,

Co kolega powinien zrobić;

   -  aby ograniczyć to zjawisko,

   -  bo usunąć w 100 %  się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednio jeździłem innym autem te same trasy, bez turbo, wtrysku bezpośrednio, stan oleju był zawsze ok. Może zrobiłem błąd zmieniając na tce 1,2. Ale widzę że inne silniki, też mają podobny problem. Wysilone motory są luźno spasowanie, obniżone tarcie itd. Chyba lepiej nie kontrolować stanu oleju zbyt często, szkoda nerwów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.01.2021 o 15:33, Kolasa napisał:

martwi mnie bardziej przybywanie, niż ubytki oleju, szczególnie bo jest mróz, a robię trasy 3 do 5km.

 

56 minut temu, Pitrek napisał:

benzyna dostała się do oleju o temperaturze 100 st c.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!