Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane 4 1.2


lukas605

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem zainteresowany zakupem Megane 4 z 2016/2017, widzę że z tego rocznika to tylko 1.2 benzyna wchodzi w grę. Jakie faktycznie jest spalanie? Czy warto szukać z pure led? Czy warto rozglądać się za modelem z dużym tabletem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czego szukać? Jakiego silnika? Mam też Megane 3 1.6 zagazowana i nie mam z nią problemów. Autem ma jeździć mój ojciec 60+ więc dom, działka i czasami wyjazd poza miasto. Teraz jeździ passatem w dizlu 140 KM. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w automacie. Ja sobie chwale mam już prawie 50 000 km i żadnych kłopotów z silnikiem.

 

Spalanie - różne. Zależy od stylu jazdy. Jak jadę do domku na działkę gdzie mam 100 km w jedną strona to spalanie min które osiągnąłem to 4.4 litra na 100 ale to minimum. Normalne spalanie z trasy miejsko podmiejskiej to około 5. 5 litra. 

 

Spalanie w średnim mieście to 8 litrów. 

Spalanie na autostradzie przy 140 to również około 8 litrów.

Przy 160-170 km na autostradzie pali ponad 9 litrów. 

 

Podróż Toruń - Bieszczady i powrót gdzie miałem prawie 1500 km, w tym prawie 600 km po autostradzie wyszło mi 6,7 litra bez żadnej jazdy eko. 

 

Dość elastyczny i cichy silnik. 

Tematów na forum o tym silniku bardzo dużo. 

Silnik był poprawiony w 2016 roku bo wcześniej zdarzało mu się brać olej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim przypadku spokojnie możesz kupować. Dealerzy niechętnie się do tego silnika przyznają i opisują je jako 1,3, ale są jeszcze "do wyrwania" nowe myślę, że nawet zejdą poniżej 50k https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-life-1-3-tce-100km-dostepny-od-reki-ID6DahNf.html#9790504a69 Używkę z pewnością kupisz już w bardzo dobrych pieniążkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega nie określił jaki ma budżet ponieważ jak koledzy pisali 1.2 tce to jest najgorszy silnik j każdy co go ma będzie bronił niczym Częstochowy ale prawda jest prawdą za mały wyzyskiwany buda za ciężka komfortu zero i 11 s do 100 już widzę te opisywane spalania z komputerka to wylej benzynę z baku zalej 7 l i jedź w trasę zobaczymy czy zrobisz tyle km wg swojego spalania tym autem żeby jechać to trzeba bitowac.

W mieście standard z 10 l nie zejdzie a Megane z 1.33 tce kosztuje niczym złoto jest strasznie drogie a jeszcze żeby mieć tablet i zegar cyfrowy to trzeba słono zapłacić lepiej rozejrzeć się za dCi nie tyle 1.5 co 1.y niebo a ziemia .

Tak wiem zaraz się zleca zwolennicy pb a on i będą wydzielać ale w tych rocznikach aut dobrych już nie ma 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zwykle najwięcej do powiedzenia o Megane IV mają użytkownicy Megane III :) to już chyba normalne na forum. 

 

Ogólnie tak jak wyżej piszą nic nie kupuj i jezdzij rowerem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Refild napisał:

Kolega nie określił jaki ma budżet ponieważ jak koledzy pisali 1.2 tce to jest najgorszy silnik j każdy co go ma będzie bronił niczym Częstochowy ale prawda jest prawdą za mały wyzyskiwany buda za ciężka komfortu zero i 11 s do 100 już widzę te opisywane spalania z komputerka to wylej benzynę z baku zalej 7 l i jedź w trasę zobaczymy czy zrobisz tyle km wg swojego spalania tym autem żeby jechać to trzeba bitowac.

W mieście standard z 10 l nie zejdzie a Megane z 1.33 tce kosztuje niczym złoto jest strasznie drogie a jeszcze żeby mieć tablet i zegar cyfrowy to trzeba słono zapłacić lepiej rozejrzeć się za dCi nie tyle 1.5 co 1.y niebo a ziemia .

Tak wiem zaraz się zleca zwolennicy pb a on i będą wydzielać ale w tych rocznikach aut dobrych już nie ma 

 

To jaki dci polecacie? Fakt są różne opinie o 1.2. Natomiast 1.3 są faktycznie znacznie droższe, przedział cenowy do 55000, z tym że właśnie ojciec chciałby ledy, no i ten duży tablet, ale w tym przedziale cenowym nie wiem czy jest to osiągalne. Słyszałem również że do tego 1.2 można założyć LPG. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku zakupu Megane IV zamiast bezsensownie dywagować nad silnikiem, który bądź co bądź jest raczej udaną jednostką (1.2 TCE) to radziłbym zgłębić temat zawieszenia, który jest piętą achillesową tego modelu. Wystarczy prześledzić wątki o stukach zawieszenia. Ile ludzi. tyle przypadków. W moim egzemplarzu przy 50k km wymienione praktycznie wszystko co się dało, łącznie z amorami i tylną belką. Teraz doszła półoś do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie w tych silnikach zależy naprawdę od stylu jazdy bo jak jeździsz jak emeryt między wioskami to będzie 5l/100km a jak będziesz cisnął w mieście to nawet powyżej 10l/1100km, W każdym razie trzeba się przygotować tak między 6 a 8l. Światła LED są zdecydowanie lepsze od halogenów, co do żywotności to się nie wypowiadam. Ekran: jeździłem na 7 oraz 8,3 i ten 7" jest lepszy bo przyciski od klimatyzacji czy zmiany głośności są fizyczne a w większym wszystko z poziomu ekranu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@arcean, nie nie, to jest 1.2TCe tylko w opisie ma 1.3TCe Dealerzy tak kombinują, bo ciężko im się sprzedają 1.2TCe Ja bym jednak autorowi tematu ten samochód z tym silnikiem na dojazdy na działkę od czasu do czasu śmiało polecił. Bardzo dobry stosunek cena/jakość Ja kręcę jakieś spore przebiegi, sam nie wiem skąd, bo pracuję z domu od 20 lat i wtedy diesel ma sens, tym bardziej, że on praktycznie nic nie pali przy normalnej jeździe.

przepraszam, to jest jednak 1.3TCe, no tak właśnie kombinują w tych opisach

Renault Megane Life 1.3 TCe 100 KM fabrycznie nowy, dostępny od ręki 2019r
Auto z sinikiem 1.3 (1332cm3)!!

Tak patrzę po używkach, to nawet diesla możesz rozważyć, bo kosztują faktycznie "grosze" np.: https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-5ddciklimatempomattelefonnavi1-ID6CSQ2j.html#063bfd7ed8  Ten mój to już mogę jedynie na złom oddać, tylko że drań jest totalnie bezawaryjny. Boi się składowiska hehe?Silnik jest nie do zajechania, turbina, kompresor, układ wtryskowy podobnie. Faktycznie, nie wiem jak jest z zawieszeniem, bo jak pisze kolega GEBLE trzeba by zwrócić uwagę. Na pewno coś rozsądnego da się z rynku czy to pierwotnego czy wtórnego wyrwać. Kasa w okolicach 20k na pewno nie będzie wyrzuconą w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,5 DCi to świetna jednostka, aczkolwiek mój sąsiad kupił Megane IV z tym silnikiem i od nowości ma problemy, cały czas wyskakuje mu błąd i nakazuje kontakt z serwisem. Był już w kilku i pół silnika wymienione a błąd wciąż się załącza. 

 

Jednak ogólnie jest to podobno jedna z najlepszych jednostek montowanych w megane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!