Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Ostatnio w moim Megane III ph1, 2009r, 2.0 Tce (180KM) padł akumulator za sprawą lodówki turystycznej, która pracowała nawet gdy samochód był zamknięty. Koniec końców oryginalny akumulator (70Ah) z pierwszego montażu po 10 latach padł na amen i nawet prostownik go nie chciał naładować.

 

Kupiłem nowy akumulator (74Ah) o tych samych gabarytach i sprzedawca podczas montażu od razu sprawdził mi multimetrem na jałowych obrotach i włączonych światłach mijania ładowanie. Otóż stwierdził, że napięcie 13,30V jest za małe i żebym jechał do dobrego elektryka od marki Renault. Sam też sprawdzałem multimetrem i rzeczywiście jest 13,30V na jałowym. Jak samochód trochę pojeździ to jest nawet 13,40V, aczkolwiek urządzeniem do testu alternatorów wychodzi u mechanika komunikat przy 2500obr/min, że jest "BRAK ŁADOWANIA". A na jałowym wszystko OK.

 

Wyczytałem gdzieś tu na forum o tzw "inteligentnych alternatorach" w tych samochodach. Powiedzcie mi czy rzeczywiście mam szukać elektryka lub regenerować alternator? Czy po prostu w tych Renówkach tak już jest?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marusiek91 napisał:

Kupiłem nowy akumulator (74 Ah) o tych samych gabarytach i sprzedawca podczas montażu od

razu sprawdził mi multimetrem na jałowych obrotach i włączonych światłach mijania ładowanie.

Otóż stwierdził, że napięcie 13,30 V jest za małe i żebym jechał do dobrego elektryka od marki Renault.

Masz auto z systemem ECM - czyli wyposażone w system start-stop;

W aucie z takim układem ;

   -   należy montować specjalny typ akumulatora ; AGM, EFB, taki jaki był oryginał,

  -    aby zachować pełną funkcjonalność i żywotność,

  -   nie można tych akumulatorów - zastępować zwykłym akumulatorem,

W wypadku systemu Start/Stop akumulator specjalny należy wymienić w warsztacie ,

     -  potrafiącym zarejestrować nowy akumulator w sterowniku pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marusiek91
mam w aucie mały voltomierz elektroniczny podłączony bezpośrednio do akumulatora, pokazujący z dokładnością do 0,1 V (powiedzmy, że dokładność jest OK wg trzech multimetrów).
Podczas normalnej eksploatacji, podczas jazdy jest napięcie 13,5 - 13,6 V.
Jak akumulator trochę rozładowany (ale nie do cna), to napięcie po uruchomieniu silnika skacze do 14,6 V, a później (po paru kilometrach) spada do w/w wartości.
Moim zdaniem masz OK.
AHA - widziałem ze 2x w życiu, jak była fest zima i akumulator mocniej rozładowany, że napięcie przekraczało 15 V.

Edytowane przez mrarek
a tak se
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marusiek91 napisał:

Czytałem gdzieś tu na forum o tzw "inteligentnych alternatorach" w tych samochodach. 

Czy miałeś czasami całkowite wyłączenie silnika stojąc w korku (ESM)?

Nie pasuje mi wyświetlany komunikat.

Inteligentne sterowanie alternatorem to jedno, a start-stop to drugie. Działa w innych zakresach napięcia i potrzebuje specjalny akumulator.

Dla zwykłego akumulatora podczas pracy silnika napięcie na jego zaciskach dla wartości 13,3 V jest za niskie. Pomiar w instalacji jest na minimum dla dużego obciążenia alternatora.

Tak jak pisze @mrarek w instalacji dla gorącego elektrolitu powinno być13,5-13,6V. Dla zimnego jest znacznie więcej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, marusiek91 napisał:

Otóż stwierdził, że napięcie 13,30V jest za małe i żebym jechał do dobrego elektryka od marki Renault. Sam też sprawdzałem multimetrem i rzeczywiście jest 13,30V na jałowym. Jak samochód trochę pojeździ to jest nawet 13,40V,

Faktycznie mogło by być o 0,2-0,3 V większe, test alternatora i ładowania zrobisz za kilka dni po nocy chwilę po uruchomieniu silnika, jeżeli będzie w granicach 14,5 -14,7 V to nie ma co szukać dziury w całym. W tym roczniku masz najzwyklejszy akumulator, nic nie musisz wpisywać, nie było jeszcze jakiegoś systemu ECM ? czy ESM. Gdybyś miał coś takiego to po odłączeniu akumulatora na wyświetlaczu pojawiłby się komunikat czy założono nowy akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wypowiedzi. Rzeczywiście nie mam w aucie systemy Start-Stop. Silnik cały czas pracuje nawet w korku na ręcznym. Więc mówicie, że to napięcie 13.30V jest jak najbardziej odpowiednie biorąc pod uwagę ten inteligentny alternator? Mam sprawdzić napięcie po nocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marusiek91 napisał:

. Więc mówicie, że to napięcie 13.30V jest jak najbardziej odpowiednie 

Jest trochę za niskie i musi być jakaś przyczyna, dlatego masz zaobserwować jakie jest przy starcie zimnego samochodu po chłodnej nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • Zwycięzca
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!