Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III - jaki silnik


Leo1234

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Przyszedł czas na zakup nowego auta, rozglądam się zatem za megane III.

W internecie można spotkać sporo sprzecznych informacji na temat polecanych silników, stąd chciałbym prosić Was o radę.

Poprzednie auto miałem w gazie, jestem więc trochę przyzwyczajony do niskich wydatków na paliwo - to chciałbym utrzymać.

Generalnie z informacji, które znalazłem w internecie najbardziej pod LPG, uwzględniając sensowną dynamikę jazdy, będzie pasował 2.0 tCe 180KM, jednak ogłoszeń z takimi autami jest też stosunkowo mało.

Ponadto przeglądając artykuły i opinie polecany jest też 1.6 dCi 130KM - tutaj przeglądając raporty spalania koszt jazdy byłby porównywalny z gazem.

 

Rozglądam się za autem, którym będę jeździł głównie do pracy ok 60km dziennie autostradą, dodatkowo dość regularne trasy ok 350km - stąd myślę że 1.6 benzyna będzie za słaby.

 

Będę wdzięczny za uwagi odnośnie ryzyka i awaryjności poszczególnych motorów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Leo1234 napisał:

Generalnie z informacji, które znalazłem w internecie najbardziej pod LPG, uwzględniając sensowną dynamikę jazdy, będzie pasował 2.0 tCe 180KM, jednak ogłoszeń z takimi autami jest też stosunkowo mało.

Ponadto przeglądając artykuły i opinie polecany jest też 1.6 dCi 130KM - tutaj przeglądając raporty spalania koszt jazdy byłby porównywalny z gazem.

Najbardziej udanym silnikiem reno - jest 2,0/180 KM/TCe ,

Dobrym - jest również 2,0 /140 KM,

   - Wszystko rozbija się o kasę,

Z diesle w megan III  - dopracowanym silnikiem jest 1,5 dci/110 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten nowy to w cudzysłowach oczywiście, bo III już nie jest sprzedawana w salonach Reno. 1.6 dCi wg mojej opinii to najlepszy obecnie diesel na świecie. Tylko pamiętaj, że nie jest on już produkowany i jest go stosunkowo mało na rynku, więc nie będzie używek w częściach i ogólnie będzie drogo.

Na pewno odpuść 1.2 Tce (H5F)

2.0 Tce 180KM - to zadbaną z zagranicy zapłacisz więcej niż salonową IV 1.3 także odpuść

Cała reszta da radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Dobrym - jest również 2,0 /140 KM,

 

A 1.6 16V K4M nie jest lepszy od tego Nissanowskiego tworu?

Sam się rozglądałem za F4R(t) ale ceny to trzymają. Silnik zdobył jakąś kultowość.

Edytowane przez Kris07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zależy Ci na bezawaryjności to tylko 1,6 110KM k4m. Wersja 100KM jest słabsza i ma skrzynię 5 biegów, ale nie ma koła zmiennych faz rozrządu (kolejny element, który może ulec awarii lub zużyciu)

2.0 tce zaraz po nim.

Później 2.0dci

Reszta to już dużo wyższe ryzyko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi mechanik (specjalista do francuzów) mówił że silniki 1.6 k4m i 2.0tce są silnikami ciężkimi do zajechania i rzadko gości je na warsztacie z czymś innym niż eksploatacją 

Edytowane przez Kris07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z18XE sobie chwaliłem, ale stety niestety inne mankamenty obecnego auta zmuszają mnie do zakupu nowego - koszty naprawy przewyższają wartość samochodu, no i ile można wytrzymać z niesprawną klimą w takim piekle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K4M ze zmiennymi fazami to chyba najlepszy silnik benzynowy- mam tu na myśli koszty. Jak wymienisz rozrząd z kołem zmiennych faz oraz zaworem to nie ma się co zepsuć oprócz cewek na której znalazłem sposób- świece denso TT.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Leo1234 napisał:

1.6 benzyna będzie za słaby.

8 godzin temu, Leo1234 napisał:

wdzięczny za uwagi odnośnie ryzyka i awaryjności

szybko tanio i bezawaryjnie, każdy by tak chciał.

2.0 tce to praktycznie parenaścię sztuk coupe roczniki 2009 i kilka combi GT z 2011 za ponad 40 tyś. Nie chciałoby mi się nawet tracić czasu i pieniędzy na oglądanie tych 12 letnich, legendarnych turbobenzyn dojechanych przez miłośników spokojnej jazdy.

1.6 dci to egzotyczny silnik na łańcuchu rozrządu, który nie ma z tego powodu zbyt pochlebnych opinii. Do tego sporo skarg na awarie wtrysków i ogromny koszt wymiany.

Jeżeli diesel, to w ostateczności 1.5 dci z przelotem max 150 tys.

 

Osobiście brałbym 1.6 ze względu na bezawaryjność,a co za tym idzie spokój ducha i zero stresu o kosztowne naprawy. Co do mocy silnika, to do 130 km/h w zupełności wystarczy. Ale co kto woli.

 

 

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto dodać do tego co kolega wyżej zapodał, że jeżeli 1.5 dCi to TYLKO z układem wtryskowym SIEMENS. To bardzo ważne jest!!!

1.6 dCi jednak ze względu na możliwe koszty sobie odpuść, choć one są nie do zaje... Bez problemu znajdziesz przebiegi bez napraw >0,5mln np.:Używane Renault Trafic - 57 500 PLN, 530 000 km, 2018 - otomoto.pl  Kuzyn jeździ właśnie takim 1.6 i ma 700 czy 800 k km przejechane po drobnym tylko remoncie przy ok 0,5mln km

1.5 dCi też da Ci radę. Mam już >420k km bez żadnej skuchy. Pada to, co musi paść jak np. TURBO

Ogólnie jak ja to mówię, Francja dieslem stoi

@sKarlosMegane, kuzyn tylko te wtryski sprawdzał po 0,5mln km i jeździ na nich do dziś, także chyba nie ma z nimi aż takiej lipy

 

Tu też raczej wątpię, że był jakiś remont lub ktoś wyjątkowo o ten samochód dbał: Używane Renault Megane - 7 900 PLN, 470 000 km, 2010 - otomoto.pl

i ten tym bardziej :) Używane Renault Kangoo - 10 900 PLN, 505 852 km, 2013 - otomoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 to łopatologiczny silnik, ale jeśli dużo będzie ganiany po autostradach to odradzam. Sam zrobiłem 90kkm w 3 lata takim ganiając głownie po autostradach, i do póki miałem to auto to chwaliłem mimo hałasu i za krótkiej skrzyni ( szósty bieg to jedynie lekki nadbieg 5). Dla porównania Clio 0.9Tce z 5 biegową skrzynią ma 3100rpm przy 110km/h gdzie 1.6 ma równe 3k obrótów przy tej samej prędkości - wnioski wyciągnijcie sami. 
Co do eksploatacji tego silnika, koszty są śmiesznie tanie. Lałem dosyć dobry olej LM top tec 5w40 i pobór miałem około 0.5L od wymiany do wymiany co 15kkm +- . Jak był ganiany więcej po mieście to oleju nie żarł jak dostawał po garach na autostradzie to coś tam sobie łyknął. 
Tankowałem gaz najczęściej na MOYA/AMIC. Orlen unikałem bo na każdym w całej polsce jak zatankowałem gaz to szarpał :D - widać wyznaję te samą zasadę co Ja, że na Orlenie tylko siku :D


Ogólnie jeśli auto do normalnej jazdy to polecam 1.6, jeśli ganianie autostradami to da się - ale po przesiadce do innej marki z większym silnikiem, już bym się do meganki nie cofnął. 
Mój egzemplarz był stosunkowo udany, nie miałem z nim absolutnie żadnych problemów, jeździ w rodzinie do dziś i pewnie jeździć będzie aż buda zgnije.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pięć sześć lat temu owszem każdy polecał.  Nie wiadomo czemu tak dobry silnik wyszedł z produkcji po kilku latach. Nigdy nim nie jeździłem więc moja opinia niewiele tu wnosi ale jestem na tym forum już kilkanaście lat nie mało kto zgłasza problemy z tym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniewa, jak nie wiadomo o co chodzi, najczęściej chodzi o pieniądze. Zwyczajnie, to był za drogi w wytwarzaniu silnik. Tam użyto jakiś kosmicznych technologii. Wiemy, że właśnie w tamtym czasie Reno poszło mocno w cięcie kosztów, czego "flagowym" tworem (czytaj; jakościowym potworem) był MEGANE IV Tu masz jakąś zajawkę nt, tegoż: Silnik 1.6 Energy dCi 125/145KM (R9M) - opinie, usterki, dane techniczne, rozrząd, olej (motodiesel.pl)

ps. Weź sobie 1.5dCi

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!