Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników forum :)

Przymierzam się do samodzielnej wymiany hamulców w mojej megance III z silnikiem 1.4 tce i tutaj moje pytania do użytkowników forum

-Z jakiej firmy kupujecie tarcze oraz klocki? Jeżeli macie problemy z zaciskami to poddajecie je regeneracji czy wymieniacie na nowe ? 

-Pierwszy raz będę robić to samodzielne, zakres prac ma obejmować tarcze, klocki, zaciski oraz wymiana płynu hamulcowego, na jakie niespodzianki mogę się przygotować ? O ile wymiany tarcz i klocków się nie boje, tak obawiam się odpowietrzenia układu, czy słusznie ? ?

Z góry dziękuję z odpowiedź, jak wezmę się do roboty wrzucę relacje z wymiany, pozdrawiam ! ?

 

Kolego, po co ten "caps lock" w nazwie tematu? Zapoznaj się z regulaminem - Krzychu

 

Edytowane przez Krzychu
Poprawienie nazwy tematu i prefiksu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo pytań.  ?
Temat niby prosty a może wyniknąć dużo problemów.  Fajnie, że chcesz sam wykonać tę czynność- praca przy aucie daje dużo przyjemności i ma się  wpływ na jakość wykonania.  Do wymiany tarcz będziesz potrzebować Torxy chyba T30 aby odkręcić  śruby tarczy od piasty - łatwo je uszkodzić. Piastą musi być oczyszczona z brudu i rdzy- najlepiej szczotka drucianą na wiertarce. Ja piastę smaruje delikatnie smarem ceramicznym w spray. Zaciski i jarzma również oczyszczasz szczotka drucianą a miejsca prowadzania klocków  muszą być czyste i umożliwiać swobodne przemieszczanie klocka w jarzmie.  Często w tych miejscach jest sporo rdzy - trzeba usunąć - ja zabezpieczam lakierem wysokotemperaturowym i delikatnie smaruję smarem do zacisków,  ale normalnie się tego miejsca nie smaruję ze względu bezpieczeństwa.

  Prowadnice jarzma mają swobodnie pracować a gumki całe.  Smaruje się je specjalnym smarem do prowadnic hamulców np. ATE. Płyn również Ate dot 4 class 6 (do ESP) najlepiej kupi litr aby skutecznie usunąć stary płyń z układu. Przydadzą się nowe odpowietrzniki i narzędzia do odpowietrzania hamulców- najlepiej nie przepompowywać płynu nogą.  Jeżeli zaciski ciekną to albo regeneracja (wymiana uszczelnień,  smarowanie specjalnym smarem) albo kupno używanych w dobrym stanie i regeneracja lub zakup nowych.

Marka hamulców zależy od zasobności portfela. Z droższych marek to ATE. TRW z lini produktu Cotec bardzo pyli, ale bardzo  skutecznie hamuje. Z lini Detec to klocki "ceramiczne" niskopylące ale nie wiem jak z skutecznością.  Wielu polecam klocki Ferrrodo czy Brembo - firmy specjalizującej się w hamulcach, w sporcie motorowym. Tarcze polecam kupić markowe bo lubią się krzywić- ja zawsze kupuję TRW (dodatkowo są lakierowane - z resztą inne marki również takie robią). Na znanym portalu aukcyjnym znajdzie w dobrych cenach oryginalne tarcze Renault- występują w kilku referencjach, ale nie wiem czym się różnią i jaka jest kompletacja klocki + tarcze (są różnych producentów - głównie spotkałem TRW, Ferrodo). Montowalność będą miały wszystkie przypisane do tego modelu. Tylne polecam kupić z łożyskami najlepiej oryginalne.

W wykonaniu tej czynności pomóc może youtube.com. Znajdziesz tam wiele poradników. 

Gwinty jarzma należy zabezpieczyć szczeliwem i dokręcać odpowiednim momentem - bezpieczeństwo. Obejrzyj również przewody elastyczne bo mają kluczową rolę w skutecznością hamowania - pęczniejące przewody.

W kilku zdaniach nie sposób opisać wszystkich spraw związanych z tą tematyką. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie wszystko już masz opisane.

Dodam tylko od siebie, że interesowałem się zestawem klocki i tarcze tył (z łożyskiem) i cena kompletu oryginalnego na all była około 600zł. W zamiennikach podobna cena więc wybór naturalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Krzychu zmienił(a) tytuł na Wymiana hamulców tył + przód

Tak dokładnie praca przy własnym samochodzie sprawie bardzo dużo satysfakcji, bawię się trochę z autodetalingiem a od pewnego czasu dodatkowo mechanika ?

Dziękuję bardzi wam panowie za pomoc, naprawdę jestem bardzo wdzięczny za każdą radę, za tydzień zamówie część a za dwa mam nadzieję że wezmę się do pracy, wszystkie postępy wrzucę na forum i opiszę z perspektywy laika, pozdrawiam i jeszcze raz dzięki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka porad do prac przy tylnych hamulcach

- dla ułatwienia pracy do tylnych zacisków przyda się zestaw do wkręcania tłoczków.
- nakrętka tylnych tarcz/łożysk to nasadka 30mm (przyda się długa grzechotka/przedłużka).
- dobrze kupić nowe nakrętki bo są samokontrujące/samohamowne.
- śruby mocowania jarzma z tyły to torx 60.
Serwisówka zaleca  wymienić prowadnice zacisku/gumki/śruby/smar (oznaczenie TRW ST1515).  
Na tył polecam klocki Bremno z serii xtra - oznaczenie P85020X

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, romano76 napisał:

nakrętka tylnych tarcz/łożysk to nasadka 30mm (przyda się długa grzechotka/przedłużka).

W innych modelach to 36 mm i kwadrat w nasadce większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego celu sprzedają smar do hamulców np. ATE - nie smarowałbym miedziowym. Jarzmo po oczyszczeniu z rdzy lakieruję lakierem wysokotemperaturowym. Sam smar nie wystarczy - chyba, że do wyjazdu z warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!