Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pojedynczy stuk przy gwałtownym dodaniu gazu


WojciechX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam dość nietypowy problem - szukałem, ale nie znalazłem nic na ten temat.
Auto pracuje na benzynie i na gazie. Na benzynie nie mam żadnych kłopotów, ale na gazie występuje dziwny objaw.
Gdy mam włączone lpg i zbyt niskie obroty(poniżej 2k) i gwałtownie dodam gaz, to auto zalicza szarpnięcie i słychać intensywny stuk - tak jakby tłok uderzył - i obroty rosną.
Przy wyższych zaś obrotach czuć minimalne szarpnięcie(jakby brakło mocy), ale nie ma stuku.

Dodam, że jak kupowałem auto, to również czułem takie coś, ale podczas równej jazdy. Po wymianie świec ustało. Po kilku miesiącach były problemy z gazem, w ogóle nie chciał go podawać albo cewki nie pracowały i zauważyłem, to wina emulatora wtrysków, który w zależności od tego jak kable są zgięty inaczej pracuje, więc go poprawiłem bez ucisku na kable i gaz zaczął działać.
Ostatnio wymieniłem świece i kable do świec na nowe z boscha, a problem znowu się pojawił(następnego dnia, ale coś jeszcze dłubałem przy innych rzeczach, więc nie mam pewności).
Wczoraj wymieniłem również filtry od gazu, bo w sumie od zakupu tego nie robiłem, ale samochód jedynie co to ma większą moc na lpg, a problem nadal występuje.

Wymieniałem również miesiąc temu dolne poduszki silnika, jakby ktoś pytał.

Reasumując - czy ktoś miał może taką sytuację lub nie wie w czym może być problem?
Czy winą mogą być świece i okablowanie; czy może czujnik ciśnienia nie wyrabia; albo jeszcze coś innego?

PS. Na benzynie działa prawidłowo.

Edytowane przez WojciechX
Poprawienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, WojciechX napisał:

Gdy mam włączone lpg i zbyt niskie obroty(poniżej 2k) i gwałtownie dodam gaz,

   to auto zalicza szarpnięcie i słychać intensywny stuk - tak jakby tłok uderzył - i obroty rosną.
Przy wyższych zaś obrotach czuć minimalne szarpnięcie(jakby brakło mocy), ale nie ma stuku.

Instalacja lpg do ;

   - generalnego przeglądu,

   -  strojenia instalacji lpg przez kumatego gazownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to jakaś myśl, ale zauważyłem, że jednak problem tkwi w elektronice.

Pogrzebałem pod maską i poruszałem emulatorem wtryskiwaczy, i pomogło.
Nagle instalacja zaczęła działać bez żadnego duszenia/spadku mocy.

Pozostaje mi sprawdzić przewody i je ewentualnie wymienić na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, WojciechX napisał:

Pogrzebałem pod maską i poruszałem emulatorem wtryskiwaczy, i pomogło.
  - Nagle instalacja zaczęła działać bez żadnego duszenia/spadku mocy.
  - Pozostaje mi sprawdzić przewody i je ewentualnie wymienić na nowe.

Przede wszystkim;

   - w I- kolejności przeczyścić styki,

   - doprowadzić do właściwego kontaktu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, CzechuXX napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes 

Nie, to był zewnętrzny element podłączony kablami z etykietą opisaną jako emulator wtrysków.
Map Sensor zamówiłem i zamierzam wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 8.10.2021 o 15:48, Andrzej-2010 napisał:

Przede wszystkim;

   - w I- kolejności przeczyścić styki,

   - doprowadzić do właściwego kontaktu.

Finalnie udało mi się rozwiązać w sobotę problem.
W 100% nie jestem w stanie sprecyzować co dokładnie pomogło.

Zostawiłem w spokoju emulator wtrysków i sterownik od lpg, bo to nie dawało żadnego rezultatu.
Założyłem stare świece, bo podejrzewałem, że z nowymi coś jest nie tak - w sumie było, bo jednak na poprzednich silnik lepiej pracuje. Nowe kable do świec są na szczęście bez zarzutu.
Założyłem nowe cewki(problem jedynie taki, że do silnika 2.0 i nie pasują śruby, więc zakręciłem obydwie po jednej, ale silnik poprawnie pracuje i się nie grzeje).
Wymieniłem silnik krokowy i sondę lambda na nowe oraz wyczyściłem czujnik położenia wału.
Uciąłem kable i poprowadziłem całkiem nowe od samego sterownika do cewek i czujnika położenia wału.

I na sam koniec posprawdzałem co się kryje w "chińskiej" instalacji poprowadzonej od emulatora wtrysków do wtryskiwaczy.
Okazało się, że kable od wtryskiwaczy są już na tyle przestarzałe, że z kostki potrafiłem wyciągnąć pojedynczy kabelek, bo tak luźno był w kostce. ( Chodzi o wiązkę podłączoną do listwy wtryskowej )
https://a.allegroimg.com/s1024/0c9a87/b8a50f654453abbd91e23a925f2c

Ostatecznie żadnego stukania, żadnego szarpania/etc. Silnik kręci jak powinien.
Co dokładnie pomogło - sam nie wiem, ale zakładam, że to wina elektroniki, a nie map sensora, regulacji gazu czy jakiś problem mechaniczny.

Na ten moment został mi jeszcze jeden problem - falujące obroty, gdy się zatrzymam. Tematów na forum mnóstwo, ale nic co w nich jest nie pomaga. Zakładam, że identyczna sytuacja jak z tymi całymi stukami - kabelki siadają, wiec będę próbował założyć nowe do czujnika położenia przepustnicy i silnika krokowego(zakładam, że tutaj leży problem, bo zdarzają się momenty, gdzie ciągnę za kable w tych okolicach i samochód pracuje równo przez jakiś czas).

Mam również pytanie - czy wie ktoś może w którym kierunku jest puszczona wiązka od wyżej wymienionych czujników( tj. czy idą w kierunku sterownika czy może skrzynki bezpieczników ), tak samo nie mogę znaleźć kabli od sondy lambda( bo żaden kabel przy sterowniku nie wygląda na kable od sondy ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!