Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Zmieniłem ostatnio świece żarowe w mojej Megi 1,5 dci z 2015 roku.

Tak mnie naszło  "przed zimą".

Auto ma 165 tys km przebiegu, ale już przy przebiegu około 120 tys pojawiły się błędy P0380 wskazujące na problem ze świecami żarowymi.

Pomimo tego auto paliło OK, nawet zeszłej zimy.

Podczas pomiarów oporności świec okazało się , że wszystkie 4 świece były spalone.

Były to świece firmy Borg Warner , które były zamontowane fabrycznie w tym aucie.

Widać je na załączonej fotce.

Obecnie założyłem nowe świece firmy Bosch ( po 43 zł/szt) , ciekawe jak długo wytrzymają?

 

Zastanawiam się, czy były one jakiejś gorzej serii/jakości, bo w mojej poprzedniej Megi 1,5 dci z 2009 roku świece żarowe nie były nigdy wymieniane.

Auto na nich zrobiło ponad 320 tys km i nie było błędów, ani problemów z odpaleniem silnika, więc do nich nigdy nie zaglądałem.

Dlatego nawet nie wiem, jakiego te świece były producenta.

 

 

 

borg.jpg

Edytowane przez kacper69
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej na pierwszy montaż szły Beru i z nimi nie było problemu. Wychodzi na to, że Borg Warner odstaje trwałością od stosowanych wcześniej Beru. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aniewa, BorgWarner to zdaje się grupa BERU, choć teraz to się strasznie miesza. Fakt, że świece są inne, bo na pewno wytwarzane w różnych fabrykach z innych komponentów itp. itd. Wśród firm produkujących części w tym roku już jest duży popłoch. Konsolidują się szczególnie producenci części silnikowych z dużymi innymi grupami. No cóż, za kilka lat silniki spalinowe będą już historią. U mnie też kilka lat temu przy ok 200k km była wymiana z fabrycznych BERU ponownie na BERU

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem przy 215tysiacach i oryginalne były sprawne. . Generalnie w Megane długo wytrzymują świece.  Beru to borg Warner.  Turbo też mamy borgwarner. Ps. Od niedawna Delphi to też borgwarner. Przynajmniej jakąś część.

Edytowane przez halas2
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I weź tu bądź mądry i połap się w tym wszystkim :D Jedyne co pewne to wszystkie cztery nie powinny paść przy 164 tys. km.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za frekwencję w dyskusji . :D

Też potwierdzam , że BergWarner to to samo co BERU jest. Może tylko jakaś tańsza odmiana?

Więc jakość produktów tej grupy raczej się obsunęła.

A w serwisówkach do mojego silnika to też doczytałem się, że świece wymienia się nie planowo, ale jak się spalą.

Więc powinny być raczej wytrzymałe.

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję pracować na produkcji części samochodowych. Może to nie były świece ale łożyska ślizgowe.

Był to Federal Mogul więc jedna z większych firm motoryzacyjnych na świecie. W Gdańsku firma nazywała się Federal Mogul Bimet. Natomiast w Wiesbaden nazywała się Federal Mogul Glyco. Nie wiem jak Glyco ale Bimet robił łożyska również że znaczkami Glyco.

Ogólnie produkcja wyglądała tak... Na pierwszy montaż szło wszystko najwyższej jakości. Nie ważne kto robił czy my czy Niemcy. Jakość była najwyższa. A były to części do całej grupy vag wraz z Porsche, Volvo, Mercedes oraz ciężarowe daf, Iveco, Man, Mercedes, Volvo. Pewnie o wielu nie pamiętam.

Części że znaczkiem ASO zamienne były już z innego materiału. Wymiar musiał być każdy jak na pierwszy montaż. Co ciekawe one szły najczęściej że znaczkiem Glyco.

Części zamienne już bez autoryzacji ASO że znaczkiem Glyco lub Bimet szły jeszcze z innego materiału. Tutaj już wymiar mógł odbiegać od tolerancji. Na grubości jak była tolerancja do 6um to do 8 można było spokojnie robić, a i do 10 przeszło.

Największy syf szedł z kolei od polskich klientów oraz naszych południowych sąsiadów. Stalowa Wola/Leyland, Ursus, Zetor... Tam nawet jak był żużel w powierzchni ślizgowej to szło dalej. Wiadomo, że nie za dużo ale taki kilometrowe średnicy to szedł dalej. Wymiar też żeby mniej więcej na środku trzymał, a boki już mało ważne.

 

Tak to nas oszukują.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też wizytowałem kilka firm produkujących części, nie ma sensu wymieniać nazw, ale wszyscy wiemy że jest podobnie. Właśnie w tym materiale jest pies pogrzebany. Przykładowo klocki, żaden laik tego nie stwierdzi co "ten sam" klocek ma w środku. A ma bardzo różnie. Oczywiście nie we wszystkich produktach producenci takie myki stosują, myślę, że akurat w świecach żarowych nie. Zarówno BERU kupione w ASO jak i BERU kupione na aftermarkecie będą te same. Choć potwierdzam, że takowe zjawisko jak najbardziej występuje.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Również pracowałem w przemyśle motoryzacyjnym. Wyglądało to tak: pierwszy montaż materiał primasort, ale im bardziej marką auta premium tym większe gu... Był materiał- dla Fiata i Renault był najlepszy.  Aftermarket to inny materiał,  odrzuty z pierwszego montażu. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!