Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Pasek jest widać u góry.

Wystarczy, że ktoś dokona rozruchu, a Ty zaobserwujesz, czy dodatkowo nie ma jego drgań. Ja się zorientowałem jak już koło chwilowo  było słychać - podczas rozruchu.

Prędzej podejrzewalem  sprzegielko alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pojawiało Ci się tak jak mi. Że nie wiadomo kiedy, nie wiadomo kiedy przestanie na ułamek sekundy. Sprawdzę ten trop w piątek. Ale jeszcze jedno zauważyłem że jak silnik rozgrzany to chyba się nie zapala tylko na zimnym. Narażone to tylko taka dywagacja bo do końca nie sprawdzone.

A inne pytanie. Umie ktoś sprawdzić po nr Vin jaki nr alternatora jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dawid727272 napisał:

A załatwił byś takie coś?

Kupić musisz sam np. na Allegro. Są tego setki, ważne by nie był najtańszy i na chipie PIC18F25K80.

Pyclip pobierzesz np. https://cloud.mail.ru/public/7KcW/6rTMRHBnC

DDT4all pobierzesz np. https://cloud.mail.ru/public/4mtR/2PLQ7JcmG

Ecutweaker pobierzesz np. https://drive.google.com/file/d/1Dk-mOfhzajQYmsYNjptWFEygpCFLCPBl/view

Ecu.zip (baza danych) np. tu: https://onedrive.live.com/?authkey=!AN5YoZDHSTG0DQQ&id=864CCA38B98740D3!9133&cid=864CCA38B98740D3

Poczytaj tematy o interfejsach, wszystko jest dokładnie wyjaśnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dziś rano mrozek i auto na razie bez problemów zrobiło drogę 25 km do pracy. Jutro w niego zajrzę i posprawdzał następne rzeczy. 

A interfejsem zajmę się jak będę miał spokojniejszą głowę bo to też trzeba poświęcić trochę czasu na naukę i sparowanie wszystkiego.

Byłem u innego elektryka i on obstawia alternator i nie wiem co teraz myśleć. 

I teraz moje pytanie czy dać regenerować altka elektrykowi czy kupić regenerowany z firmy tym się zajmującej?

Co za miasto. Żadnego fachowca. A radio to już mi uruchamiają od miesiąca.

Co za miasto. Żadnego fachowca. A radio to już mi uruchamiają od miesiąca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Dawid727272 napisał:

teraz moje pytanie czy dać regenerować altka elektrykowi czy kupić regenerowany z firmy tym się zajmującej?

Na to pytanie przed wymontowaniem i sprawdzeniem istniejącego nikt nie odpowie. Nie wiemy jak wyglądają pierścienie ślizgowe - czy nie są jajowate. Nieraz taniej jest kupić używkę, żeby nie powodować przestoju samochodu. Masz blisko dobry szrot - Starorypin Rządowy. Kupisz taniej działającą używkę z gwarancją niż zapłacisz za regulator napięcia ze szczotkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby pierścienie żyły to można wymienić same szczotki, chyba że regulator jest uszkodzony. Na pracę alternatora ma wpływ UPC.

Szczotki można wymienić za pomocą lutownicy, wymontowujac sam regulotor beż wyciąganiu altka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego nie zrobię. Muszę zlecić to jakiemuś elektrykowi. Mam nadzieję że przeprowadzi regenerację jak się należy. Będę pisał o postępach.

33 minuty temu, szwagier24a napisał:

Na pracę alternatora ma wpływ UPC.

A nie odwrotnie? To może w UPC jest jakiś problem? A jeszcze chciałem zaznaczyć że dziś po podłączeniu komputera przez elektryka sytuacja w drodze powrotnej do domu się nasiliła i już komunikat wyraźnie się zapala na parę sekund. Na woltomierz u były skoki z 14.9 do 12.2 po podłączeniu interfejsu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo popisałeś kolego, a niewiele wiadomo. Sugerował Ci kolega @jabrze co by dobrze obejrzeć napęd. Oglądałeś? Zdjąłeś pasek? Pokręciłeś ręką rolką alternatora? Rolką napinacza? Jak wygląda sam pasek? Właśnie podczas wilgoć pasek potrafi się uślizgnąć, często słyszymy wtedy jego pisk, ale to już jak jest padlina, albo kompletny brak naciągu.. Jak jest lekko zużyty, to tylko doświadczone ucho wychwyci, czy jego dźwięk podczas pracy jest prawidłowy. W ogóle czy ten pasek był zmieniony?? Osobiście bym alternatora nie regenerował, nikt Ci tego dobrze nie zrobi. Jeżeli już naprawa, to przynajmniej zawieź im swoją rolkę: https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-rolka-alternatora-nissan-juke-qashqai-9517684551  Najlepiej spisz z niego numer i zobacz co z używek jest dostępne. Te alternatory się tak bardzo nie zmieniają, więc duża szansa, że trafisz rodzynka, bo chyba i meganki IV takie jeszcze mają. Kradną teraz na części na potęgę: https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/statystyki-sa-porazajace-w-2021-r-o-59-proc-wiecej-kradziezy-czesci-samochodowych/w0178xd  więc co dla jednego będzie tragedia, dla drugiego okazją. Trochę brutalne to było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Dawid727272 napisał:

A nie odwrotnie? To może w UPC jest jakiś problem? A jeszcze chciałem zaznaczyć że dziś po podłączeniu komputera przez elektryka sytuacja w drodze powrotnej do domu się nasiliła i już komunikat wyraźnie się zapala na parę sekund. Na woltomierz u były skoki z 14.9 do 12.2 po podłączeniu interfejsu. 

UPC steruje twornikiem, a regulator służy do stabilizacji napięcia w funkcj zmiany obrotów.

Wyraźnie widać brak dolegania szczotek do pierścieni twornika. One już się skończyły. Większy pobór prądu (układ kierowniczy - manewrowanie) i napięcie spada poniżej 13V co już chwilowo widzisz. Obawiam się dokonania "regeneracji" bez stanowiska do sprawdzenia pracy alternatora. W Toruniu takie specjalistyczne znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, stanowisko to już tylko ostatni etap kontrolny. Szumnie się to nazywa, ale naprawdę wystarczy maszyna prosta, która zwyczajnie napędzi alternator (silnik + kawałek paska). Do tego woltomierz i ewentualnie coś do obciążenia. Chodzi mi bardziej o to, że wstawia tam gówniane łożyska, szczotki itp. sprowadzone z Chin, policzą jak za zboże i tyle. Rok wytrzyma. Swoją drogą, to alternator powinien przejechać swobodnie ~0,5mln km Pewnie kolega pierwszym właścicielem nie jest, więc przyjmijmy przebieg nieznany. W razie co są nowe: https://allegro.pl/oferta/alternator-megane-iii-scenic-iii-2-0-dci-oryg-nowy-8482109069  :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie dziękuję wszystkim za wypowiedzi to pomocne. 

Paska jeszcze nie sprawdzałem ponieważ autem jeździ żona i tylko z jej obserwacji mam informacje.

Dziś po południu popatrzę na ten pasek.

I zauważyłem że najwięcej ta kontrolka się pojawia jak akumulator jest troszkę rozładowany od żarówek w środku. 

Dziś przez 10 km było lądowanie na poziomie 14.6 i potem spadło do 13.4 w miarę stabilne bez skoków.

Czy możliwe jest że alternator raz działa prawidłowo, a za kilka dni nie?

Możliwe żeby akumulator był uszkodzony? lub na przykład radio zaburzało ładowanie? 

Bo z tym radiem to też mam przeboje.

 

Teraz doczytałem że regulator obrotów może powodować takie anomalie. Więc zaczynam szukać używki alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie anomalia powoduje element regulatora - połączenie twornika ( szczotki ) . Przy 250 kkm i prądzie alternatora Valeo  150A  nie przekraczają one połowy długości.  To praktycznie możesz wymienić w ciemno i będzie najtaniej bez demontażu alternatora z samochodu. Dalsza jazda, to proszenie się o lawetę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!