Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komputer źle podaje spalanie.


jens

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od kilku tygodni posiadam Megane III z 2011r.

Wlasnie zauwazylem spora rozbierznosc jesli chodzi o spalanie.

Mianowicie, zatankowalem samochod do pelna co daje 59l. Wyzerowalem liczniki.

Rezerwa zaswiecila mi sie po 980km.

Komputer pokazywal srednie spalanie 4.0l/100 (robie w wiekszosci autostrady)

oraz ilosc zuzytego paliwa 39l.

Zatankowalem znowu do pelna, weszlo 54l.

Tak wiec w praktyce samochod spalil okolo 5.5l/100 a nie 4.0l/100.

Czy to normalne ze komputer pomylil sie o okolo 15l?

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - jest to możliwe. Wylicza to sterownik silnika, a największy udział ma przepływomierz powietrza. Zabrudzenie układu pomiarowego to zaniżenie mocy jak i zaniżone wskazanie zużytego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jabrze napisał:

Tak - jest to możliwe. Wylicza to sterownik silnika, a największy udział ma przepływomierz powietrza.

Nie zgodzę się z tą teorią, średnie spalanie i zużycie paliwa oblicza licznik na podstawie tego co mu przekaże sterownik silnika. A sterownik podaje tylko to ile wtryskuje w jednym cyklu na wtryskiwacz. Resztę oblicza licznik.  Sterownik wie jaką ilość paliwa podał do wtryskiwacza bo zna ciśnienie na listwie i czas otwarcia wtryskiwacza i tę wartość podał do licznika. Chyba, że przekazuje do licznika mniejszą wartość niż faktycznie wtryskuje na cykl albo wtryskiwacz puszcza więcej paliwa niż powinien w jednostce czasu otwarcia. 

Miałeś pełny zbiornik i po zużyciu 53 litrów i przejechaniu 980 km zapaliła się rezerwa czyli średnie wyszło 5,4 L/100 km czyli prawidłowo.

W liczniku jest opcja kalibracji komputera pokładowego zarówno na + jak i minus. Potrzebny Elm 327 i program ddt4all.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, aniewa napisał:

W liczniku jest opcja kalibracji komputera pokładowego zarówno na + jak i minus. Potrzebny Elm 327 i program ddt4all.

Napisałem w olbrzymim skrócie, a korekta jest dostępna. Montując dwa nowe przepływomierze Continental mogą mieć różne wskazania przepływu powietrza w tym samym silniku. Rozrzut jest w granicach do 5 %.

Ja się zgadzam z Twoją teorią, bo tak jest w benzynie, ale jak w lagunie 2,0 dci odłączę przepływomierz, wskazanie chwilowe mam 0,0.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, jabrze napisał:

ale jak w lagunie 2,0 dci odłączę przepływomierz, wskazanie chwilowe mam 0,0.

Widzisz, chyba dużo zależy od silnika. W SC II 1,5 dci jeździłem z odpiętym przepływomierzem i komputer pokładowy zachowywał się wzorowo, pokazywał prawidłowe średnie i chwilowe spalanie:-D Przepływomierz ma wpływ na zużycie paliwa ale komputer pokładowy u mnie pokazywał faktyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Komputer źle podaje spalanie.
  • 4 tygodnie później...

Witam. Mi komputer pokazuje, że zużył odrobinę więcej niż wychodzi przy tankowaniu. Ok 0,1l ale zawsze przy tankowaniu jakaś satysfakcja, że zużył mniej jest :) Ogólnie nie jeżdżę szybko. 100 km/h z nawigacji, czyli jakieś 104-105 licznikowe na eskach i na krajówkach 90km/h z nawigacji, czyli ok 92-93 z licznika. Dobiłem do 4,7l/100km (średnia z 2000km; zwykle drogi S i krajówki) i mam wrażenie, że to jego ostatnie słowo. Nie wiem, czy takie spalanie to norma w dci 110 KM. Jak u was?

Edytowane przez leszek_s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!