Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

LPG do 1.3 TCE


szwagier24a

Rekomendowane odpowiedzi

Najłatwiej było od ruskich importować, ale mimo że embargo w maju na LPG nie zostało uchwalone, to i tak mamy do końca roku się z tego importu wycofać. Pewnie jak się nie wycofamy to i tak nam go odetną. Ta rodzima produkcja LPG to jakieś margines 20-30% i cudów na tym polu nie będzie. Trzeba będzie ściągać skądś indziej, ale tu zgoda, taniego LPG od przyszłego roku już nie będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Pepone napisał:

No, posty które piszesz są akurat bardzo zabawnym potwierdzeniem Twojego "nieszukania". 

Przy przeglądaniu różnych forów "branżowych', szukając tematów które mnie interesują - nie trudno trafić sprzeczne i fałszywe informacje pisane przez jedną i tą samą osobę.

9 godzin temu, Pepone napisał:

Informacja, że litr w tą czy w drugą kiedy wliczasz sobie paliwo w koszty firmy -  średnio wygląda.

Gdzie to jest napisane? Swoje autka tankuję prywatnie i na przejechanie Kadjarem 86 tyś km wydałem przez 4 lata jakieś 23 tyś na paliwo, czyli ok. 27zł/100km - bez żadnych dodatkowych napraw poza standardowym serwisem, który wykonuję sam.

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam z kolei inne pytanie. Czy ktoś z Was spotkał się z problemami po montażu LPG?
Montowałem gaz w Poznaniu na podzespołach KME. Niby wszystko ok ale okazało się że nie ma dedykowanego komputera do tego auta. (Silnik 1.3 TCE automat)
Auto na gazie przy zmianie biegów przerywało oraz potrafiło "zgasnąć" tracąc moc i hamowało silnikiem do zera (brak reakcji na gaz). Po wielu konfiguracjach ręcznych oprogramowania przez serwis oraz przepychankach, że będą musieli przywrócić auto do stanu pierwotnego, wysłali auto do KME w Łodzi i tam coś porobili, napisali program od nowa i niby wszystko ok. W weekend jednak robiłem trasę 2800 km bez przerwy i na powrocie auto po wyczerpaniu gazu, przełączyło na benzynę i zaczęły się cyrki.. Znowu straciło moc i przy ruszaniu strasznie szarpał, pojawiły się błędy check engine, klucz, oraz błąd ESC... Auto rozpędza się max do 140-150 km/h i to do 5 biegu, wyżej nie chce auto przełączyć... Dziś poszło po raz 20 jak nie więcej na serwis w związku z tym tematem...
Kolego szwagier24a

jaki masz tam założony komputer do gazu? Może w tym jest problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się co prawda w wolnossącym silniku i w automacie hydrokinetycznym starej daty że przy pełnym bucie był check. Co się okazało stag qbox przy zmianie biegów przy odcince nie widział obrotów silnika. A obroty były brane z czasów wtrysków. Po podłączeniu cewki do sterownika problem znikną. Co ciekawe problem był tylko jak się skrzynie przerzuciło z D na tryb manualny. Wiec pewnie skrzynia wymusza jakieś stany które nie występują w manualu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, halas2 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa


To prawda, przy programie nie byli za bardzo w stanie napisać jaki prąd jest w danym momencie przy zmianie biegu. Przy testach było ok, ale jak ja wsiadłem (a nie żałuje wciskać gaz) to od razu wszystkie błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Hubert92 napisał:

jaki masz tam założony komputer do gazu? Może w tym jest problem?

Mam instalację KME wersja RL, wtryski Hawk, reduktor Nordic XP.

U mnie serwis ostrzegał, że gdyby silnik mi zgasł np. podczas ruszania i zaraz ponownie odpalę za nim zgasną diody na wskaźniku LPG, to komputer "posypie" błędami. Niestety tak się nie stało - już 2x miałem taką sytuację - sprawdzałem błędy w sterowniku. Co ciekawe to przede mną, swoją Megane odbierał szczęśliwy jej posiadacz i w jego przypadku nie było takiej uwagi. Pytałem: ponoć jest bardzo dużo wersji sterownika Pb.

Generalnie: u mnie jak na razie pracuje wszystko bez najmniejszego problemu - przełączanie nie zauważalne, nie widzę różnicy w mocy, nic nie szarpie, błędów nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 26.09.2022 o 23:14, szwagier24a napisał:

Cena paliwa pójdzie do góry, najgorsze, że lpg zwłaszcza bo zamiast orlen zwiększać produkcję lpg robi sobie fuzje.

 

A i tak się nadal opłaca i to bardzo :-)

IMG-20221022-WA0013.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazuje się że mam reduktor staga czerwony.

W ubiegłym tygodniu założyłem ocieplacze na rurki od wody i reduktor.

Kolejny tysiac już za mną. Zużycie lpg 7,22 i 6,94 - tankowania co 450- 500 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.10.2022 o 20:45, szwagier24a napisał:

Kolejny tysiac już za mną

Kolego - dbasz o auto;

  - jaki masz kąt wyprzedzenia zapłonu?

  - ciśnienie paliwa ;  na biegu jałowym, silnik ok;90 C  ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MarcinDe napisał:

to LPG jeszcze szybciej

Nie koniecznie:

https://m.youtube.com/watch?v=aBtQiCYgkOI 

Najważniejsze od 6 min.

A jak zabraknie gazu to ludzie się rzucą na benzynę i benzyna też zdrożeje.

 

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.10.2022 o 17:50, sylwekdm napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Myślę, że nie będzie tak źle: to to, że gaz będzie po 5 PLN to nie znaczy, że ON będzie tylko po 10 PLN.

Uważam, że rządzący muszą zadbać o biedniejszego wyborcę i zapewnić mu tanią jazdę. Wiem, że koniec końcem po drogach będą jeździć tylko porsche i inne "ekskluzywne" bogatych ludzi - krajowy plan odbudowy uchwalony w 2017 i podatek od posiadania auta spalinowego - w Holandii już "płaczą" - za diesla płacą 1650 EUR rocznie.

Wracając do tematu: piszę o mojej instalacji bo sam szukałem informacji na temat LPG w 1.3 TCE i nikt się nie chwalił. Mój przykład może zachęci do jazdy na tym błękitnym paliwie innych użytkowników tego silnika.

W dniu 24.10.2022 o 17:07, Andrzej-2010 napisał:

Kolego - dbasz o auto;

  - jaki masz kąt wyprzedzenia zapłonu?

  - ciśnienie paliwa ;  na biegu jałowym, silnik ok;90 C  ??

Podczas pracy na LPG czy w ogóle? Łatwiej mam sprawdzić na Pb bo instalacja zakłóca odczyty OBD, chyba, że odczytam z programu LPG.

Ciśnienie paliwa na wolnych obrotach, temperatura cieczy 90, wynosi 98-99 bar. Kąt wyprzedzenia zapłonu zmierzony jak jeszcze nie miałem instalacji oscylował 5,5 - 8,5 stopnia.

obraz.thumb.png.23f511b5a863334c8765d28af54074b9.png

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, szwagier24a napisał:

Myślę, że nie będzie tak źle:

Ja też mam taką nadzieję. Bo kilka lpg mam w rodzinie. Tacie i bratu sam serwisuję. Ale już słyszałem, że też, węgla nie zabraknie.... ale należy kupować co jakiś czas po tonie. Z lpg każą tankować pewnie po 10 litrów.

58 minut temu, szwagier24a napisał:

to to, że gaz będzie po 5 PLN

Nie oglądałeś uważnie. Nie chodzi o to po ile będzie, ale czy w ogóle będzie. LPG jest z tego samego kierunku co węgiel, który dla biedniejszego wyborcy też miał być po 1000 zł, a nie można kupić nawet za 3,5 tyś. 

Dobrze, że ja grzeję w domu kaloryferami. 

58 minut temu, szwagier24a napisał:

że ON będzie tylko po 10 PLN.

Dobrze, że mi zostało jeszcze 1,5 mauzera ON kupowanego w pandemii poniżej 4 zł.

Później, przesiądę się do mojej małej benzyny, (niech Żona na paznokcie i do fryzjera taksówką jeździ) - chyba, że nie będzie Pb, bo z braku LPG - gaziarze wykupią, to zostanie rower. Szkoda, że lpg dla rodziny nie mogłem wcześniej nagromadzić. 

58 minut temu, szwagier24a napisał:

muszą zadbać o biedniejszego wyborcę i zapewnić mu tanią jazdę

Tańszą muszą zapewnić wszystkim dostawczakom i firmą transporowym, komunikację miejską itd bo to będzie napędza inflację. Nikt lpg nie będzie się przejmowal, tak samo jak tymi co się grzeją kopciuchami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Krzychu zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!