Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skontroluj układ wydechowy


Rekomendowane odpowiedzi

Bosch powinien chodzić chociaż zawsze mógł się trafić felerny produkt. Ja miałem kiedyś nieprzyjemność użyć sondy marki nty i po roku czasu podczas jazdy stanęła na 500mv i skończył się jej zywot

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kontekst błędu CC.1 sugeruje by zainteresować się obwodem ogrzewania sondy. To są piny 3 (+) i 4(-) tej sondy. Nie wiem o co dokładnie chodzi ale może obwód pomiarowy (piny 1 i 2) ma zwarcie do obwodu ogrzewania sondy zasilanego napięciem 12 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bungar napisał:

nie bardzo wiem, jakie mogą być przyczyny tego.. 

Głównymi przyczynami spalania stukowego są;

    a/ sterownik ecu bez aktualizacji,

    b/ przestawiony rozrząd,

    c/ niewłaściwe luzy zaworowe ;

          - nie markowy olej, 

    d/ słaba kompresja,

    e/ uszkodzona sonda lambda,

    f/ niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu,

    g/ nieprofesjonalnie przeprowadzone strojenie instalacji Pb i LPG,


 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

a/ sterownik ecu bez aktualizacji,

To raczej nie gra roli bo z fabryki samochody wychodziły z określonym sterownikiem i nie sądzę, że były spalania stukowe. Niektórzy nie mają pojęcia, że istnieją aktualizacje sterownika i jeżdżą aż samochód pójdzie na złom.

Chyba, że masz wiedzę, że w tym silniku był wadliwy soft sterownika i aktualizacja rozwiązywała problemy. Powinna być darmowa akcja serwisowa tak jak to bywało dotychczas w niektórych przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć, u mnie problem podobny,”skontroluj układ wydechowy” kod błędu dct0420 i dct0301. Po przeczytaniu paru wpisów,Klimę nabiłem, świece wymieniłem, po czym skasowałem błędy. Po przejechaniu około 150km błąd znowu powrócił. Ktoś wie co jeszcze sprawdzić, dalej robić i od czego najlepiej zacząć? 
 

Edit: megan 3 1.4tce 2011 240k przebiegu 

Edytowane przez Disovvex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Disovvex napisał(a):

u mnie problem podobny, ”skontroluj układ wydechowy” kod błędu dct0420 i dct0301.

 Błąd P0420 ; 

    - to zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników, poniżej wymaganej wartości,

Przyczyną może być;

   - nieszczelności układu wydechowego,

   - awarię jednej z sond lambda ;

   - zatankowanie syfiastego paliwa,

   - dużo jazd po mieście i zamulenie katalizatora,

   - świece zapłonowe - uszkodzone,

   - brudny filtr powietrza,

   - brudne i mokre cewki,

1/ zatankować do pełna na sprawdzonej stacji,

2/ dać po garach / wysokie prędkości obrotowe silnika/  wielokrotnie na prostych odcinkach na dystansie ok;100 km;

      - procedurę powtarzać co najmniej raz w tygodniu,

3/ skontrolować świece, filtr powietrza,

4/ dokonać pomiaru napięć sond lambda na biegu jałowym , na rozgrzanym silniku ok; 90 C,

5/ ograniczyć ilość jazd po mieście i na krótkich odcinkach

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, może być problem w stylu jazdy, auto jest wykorzystywane na dostawy, krótkie odcinki, niskie obroty.

Paliwo testowałem już na 2 stacjach od 0 do fulla tankowane. Świece, filtry wymieniane i sprawdzane, teraz za cewki się wezmę, potem postaram się zrobić jakiś większy dystans, jutro czeka mnie trasa, coś koło 300km na wyższych obrotach i zobaczymy co się stanie.

edit: wysokie obroty czyli na jakich go trzymać na dłuższych trasach i do ilu dociskać na krótkich odcinkach?

Edytowane przez Disovvex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!