Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne wypadanie zapłonu / klimatyzacja - MEGANE III 1.6 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Eicca napisał:

Dodatkowo wczoraj zaświecił się klucz serwisowy i komunikat skontroluj samochód - świeci cały czas

Ogólnie ciężki temat, bo program prawdopodobnie nie odczyta żadnego błędu, czasem ten komunikat jest związany z którymś czujnikiem przy pedałach hamulca, sprzęgła lub ładowaniem akumulatora. Kilka lat temu jeden z użytkowników miał też ten komunikat i okazało się, że moduł odłączania akumulatora posiadał wewnątrz zaśniedziałe połączenia blaszanych bezpieczników. Warto sprawdzić bezpiecznik 5A umieszczony w gumowej osłonce z boku tego modułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędem jest szukanie przyczyny usterki wypadania zapłonu przy zasilaniu alternatywnym, eliminując podstawową mapę sterownika silnika. Współczesne sterowniki LPG są do tego zdolne. Trzeba brutalnie bezpiecznikiem odłączyć ten sterownik gazu  i zasilając tylko benzyną szukać przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, jabrze napisał:

Błędem jest szukanie przyczyny usterki wypadania zapłonu przy zasilaniu alternatywnym, eliminując podstawową mapę sterownika silnika.

Szukałem już przyczyny i na benzynie (wyjeźdzony pełny bak benzyny przy czym LPG był pusty) i LPG - dla silnika nie ma to większego znaczenia, wypadanie - jeśli się pojawia - to i na PB i LPG.

Dziś rano znikł klucz serwisowy, nic przy samochodzie nie robiłem, przynajmniej wiadomo, że to nie ten słynny bezpiecznik. No chyba, że jak pisał Aniewa, zaśniedział i raz styka a raz nie.

Samochód znów jeździ bardzo dobrze i na benzynie i na LPG. Nie szarpie, nie ma wypadania zapłonu, nie dymi, nie bierze oleju ani płynu chłodniczego. Nawet przy odpalaniu rano nie ma żadnego dymka z wydechu itp.

Coraz bardziej przekonuje mnie teoria o podwieszającym się zaworze. Pytanie czy na tym etapie można coś tu dopomóc bez rozbierania góry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem wieczorem - muszę od początku przeczytać temat. Sam użytkuję samochód z LPG i równoległym dotryskiem benzyny przy przeciążeniu.

12 godzin temu, Eicca napisał:

Coraz bardziej przekonuje mnie teoria o podwieszającym się zaworze. Pytanie czy na tym etapie można coś tu dopomóc bez rozbierania góry?

To jest ostatnia rzecz, bo najbardziej droga czynność - rozrząd, głowica - oddalamy tą myśl.

Praktycznie zrobiłes tak wiele rzeczy, że tylko jedno przychodzi mi do głowy.

Punkt 4 sprawdzenie kabli i przewodów. Rozumiem, że sprawdziłeś kable przy wtyczkach. W sekcji cylindra 1 i 4 może być zmienne obciążenie indukcyjne. Na oscyloskopie włączonym do sekcji widać zniekształcony sygnał ze sterownika.  Wiązka laguny - są we wiązce rozgałęzienia ze sprasowanymi małymi tulejkami. Przewody bez pobielenia są tylko zaizolowane. Rozbierałem taką wiązkę szukając miejsca zakłócenia i znalazłem jedną całą czarną. Nie rozbierałem w M3, ale zakładam, że może być podobnie.

Laguna była topielcem więc wszystko wytłumaczone.

Może warto  sprawdzić ten trop na schemacie a później pruć wiązkę. Ten i podobne przypadki są na forum laguny,  gdzie po wymianie sterownika nic się nie zmieniło.

 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim dzięki, że poświęciłeś swój czas na przeanalizowanie sytuacji. Tak jak wspomniałeś, wymieniłem/sprawdziłem już tyle rzeczy, że sam się w tym gubię czasami.

Słuszna uwaga z tymi kablami, ja sprawdzałem je jedynie organoleptycznie, tj. wzrokowo.

Dzięki!

Jak w końcu znajdę przyczynę, oczywiście dam znać na forum, może ktoś kiedyś będzie mieć podobny przypadek.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierałem uszkodzone cewki różnych firm i zapamiętałem, że Sagemy i Bosche uzwojenie zasilane że sterownika mają łączone z gniazdem tylko na wcisk w piny nożowe. Pierwsze miały złą sławę, ale być może z innego powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich,

Również podłączam się do tematu. Megane 3 1.6 z gazem - co jakiś czas miga kontrolka check engine. CarScanner pokazuje wypadanie zapłonu na 1-szym cylindrze. 

Czy autor tematu znalazł przyczynę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich,

 

Odpowiadając na pytania o znalezienie przyczyny - de facto nie znalazłem. Jednak problem objawia się praktycznie tylko w historii błędów (a i to nie zawsze, czasem po sczytaniu błędów brak) w realnym użytkowaniu nie ma problemów z wypadaniem zapłonu. Jeśli już raz na miesiąc pojawi się migający check engine to po kilkunastu sekundach znika.

 

Sprawdzone zostało dosłownie wszystko, nikt nie był w stanie powiedzieć jaka jest przyczyna. Auto jeździ normalnie, ma moc, nie zamula itd. Przy okazji w grudniu ponownie wymieniałem rozrząd (poprzednik spartolił sprawę), także ten trop też można odrzucić.

 

W związku z powyższym przestałem jakkolwiek przejmować się tematem, tym bardziej że auto robi za drugie w rodzinie tylko do jeżdżenia wokół przysłowiowego komina.

 

O ile nie sprzedam wcześniej Megi to za pół roku spróbuję zrobić płukankę przy okazji wymiany oleju - to chyba jedyna rzecz, która nie została wypróbowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!