Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megan IV Grandtour


boban666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po prawie 5 letniej przerwie 😁. Ciągnie wilka do lasu , czy jakoś tak 😁. Ostatnie 5 lat nieco oddaliłem się od Megane , ale nie dalego , bo kupiłem Lodgy Stepway 1.6 sce. Zero awarii , wszystko ok , tylko jednak brakuje mi trochę komfortu. Z tąd decyzja żeby zmienić samochód. Interesuje mnie nówka Grandtour z silnikiem 1.4 Tce EDC. Jak to się sprawuje , jak tam z awaryjnością , przy Lodgy , zapomnialem co to serwis. Wczesniej jezdziłem wiekowym Megane I , jak by nie rdza to pewnie jezdził bym do teraz. Potem miałem Scenica II , i tam z koleji miałem typowe dla tego samochodu usterki , wyswietlacza , sterowników szyby , KZFR , wieczne problemy z drążkami , które ledwo wytrzymywały rok 😁 , no i na koniec nieszczelny oring na wale silnika 😁. Jak obecnie wypada zawieszenie Trochę poczytałem i sporo osób ma problem z zgrzypiącym , piszczącym zawieszeniem.Może Renualt rozwiązało już ten problem Na tapecie był jeszcze Tucson , i Sportage , ale dziś po lekturze o DFG podziękowalem koreańczykom 😁Dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic tylko brać. Jeśli chodzi o silnik 1.3 TCE to dość dobra jednostka, nie ma szału ale jest ok. Nie ma specjalnych usterek. Były problemy ze stukaniem w skrzyni manualnej ale chyba sobie z tym zaczęto radzić. 

EDC to bajka, świetnie zmienia biegi. Auto z tym automatem to zupełnie inne doznania. Na pewno warto. 

Koniecznie należy wykupić gwarancję na 5 lat :)

I masz święty spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, boban666 napisał(a):

jak z wyciszeniem ,

Wiesz, według mnie to są subiektywne oceny. 

Dla jednego będzie OK, dopuszczalne lub niezauważalne a dla innego będzie głośno. 

Najlepiej jakbyś sam zrobił jazdę testową po kiepskiej jakości drodze, jak i na esce czy autostradzie z prędkości do 100 i powyżej 120 km/h.

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź sobie auto na weekend od dilera i pojezdzij. 
megane 4 jest teraz na końcówce produkcji i za 130 tys brutto cennikowo (of tego powinieneś dostać min 10% rabatu)  masz pełna opcje ze wszystkimi dodatkami, obok nowej astry kombi jest to najtańszy taki samochód na rynku.

Bardzo dobry wybór.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam szybę "akustyczną" z przodu w najniższej wersji czyli life. Nie wiem o co ma chodzić z tym zawieszeniem - gwarancyjnie wymienili mi łączniki stabilizatora z aluminiowych na stalowe i nic poza tym. Nic nie hałasuje. Kontrakt serwisowy miałem za free bobsie udało wyrwac więc 4 lata (u mnie do 80 kkm) miałem przeglądy za free. Ale KS był do kupienia z 1 tys zł w ramach negocjacji. Jeżdżę 6 rok, 115 kkm nalotu i jestem bardzo zadowolony.

Silnik 1,33 jest bardzo dobry. Ogólnie jeżeli chodzi o wyciszenie to oceniam je bardzo dobrze, miłym zaskoczeniem dla mnie jest mały przyrost hałasu w miarę wzrostu prędkości ten przy 140 nie jest znacząco głośniej niż przy 110 powiedzmy. 

Koniecznie oczywiście musisz zrobić jazdę testową i to ocenisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie: pierwsze roczniki skrzypiały belki wleczone - uleczane za pomocą jakiejś pianki; szybko zużywały się łączniki stabilizatorów - które z aluminiowych wymieniano na stalowe i są bezproblemowe.

Wyciszenie: przesiadłem się z MII to nie mogłem uwierzyć jak cicho może jechać auto, teraz po 5 latach nie wiem czy poprawił mi się słuch czy po prostu uszczelki już tak nie wyciszają.

Szyba akustyczna: to podstawowa różnica pomiędzy Renault a Dacią - bardzo dużo daje.

Silnik 1.33 nie mylić z 1.4: chyba jeden z najlepszych na rynku, konstrukcyjnie dobrze wykonany, nie ma problemów wieku dziecięcego, nie czytałem aby ktoś musiał wymienić rozrząd - napinacz łańcucha bez takiej zapadki, która miała zapobiegać dzwonieniu łańcucha po uruchomieniu zimnego silnika, ale za to nie zawiesza się jak w 1.2 TCE. Zmienne fazy tzw. szybkie, nie psują się jak w poprzednich rozwiązaniach konstrukcyjnych a przez ich działanie silnik bywa naprawę oszczędny.

Stukanie półosi: głównie dotyczyły wybranych egzemplarzy w PH I, nie słychać aby po lifcie taki problem występował.

Osobiście odradzam EDC, ale dla upartych tylko z gwarancją 5 lat i przez ten czas przejadą ze 100 tyś. km.

@LTar o co chodzi ze słabością zawieszenia? Ja nie mam zastrzeżeń. Lepiej tłumi nierówności niż MII i jest zdecydowanie twardsze. W porównaniu do skód z tych roczników to wygodna kanapa a nie wóz drabiniasty.

Z takich drobnostek co mi przeszkadza: korozja zacisków hamulcowych, ale chyba znalazłem na nie sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kolasa to na pewno. Automat i manual to dwa inne auta. Komfort jest super. Dopóki nie trzeba naprawiać skrzyni bo jak się zepsuje po gwarancji to rachunek w niezależnych serwisie zaczyna się od 10 000 zł, a kończy na 30 000 zł w ASO. 

 

@szwagier24a dużo osób skarży się na postukiwania, piszczenia i inne ze strony zawieszenia. Sam poza łącznikami miałem w megane problemy ze stukami. 2 miesiące dochodzili Panowie z ASO co jest nie tak, wymienili tylne amortyzatory itd, aż w końcu okazał się jakiś odbojnik z przodu. 

Ogólnie moim zdaniem megane pod względem zawieszenia nie jest jakoś super komfortowe ale to chyba wina prostej konstrukcji a nie wielowachacza o penumatyce nie wspominając :)

Problem z półosiami to jakaś tragedia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko edc z przedłużoną gwarancją. Zmieniać olej co 50 tyś i będzie latać. 
Jak ktoś kupuje auto na dłużej to warto zastanowić się nad szansami jego późniejszej odsprzedaży - w perspektywie tych 5-8 lat - założę się że w 2030 nikt nie będzie chciał manualnej skrzyni….to będzie nisza. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzieki wszystkim za odpowiedzi i sugestie. Samochód bede kupował na przełomie , kwietnia/maja. Teraz w sprzedazy są tylko Meganki z automatem i chciałem zapytać jak to się sprawuje , bo nie ukrywam interesowałem się też czymś od VAGu i jak zgłębiłem temat to zapał trochę opadł szczególnie jeśli chodzi o skrzynie biegów.I  nie istotne , czy manual czy automat.

@Prezes u mnie punktem odniesienia , jeśli chodzi o poziom halasu przy 130/140 km/ jest Dacia Lodgy 😁.

 

@LTara co tam jest z tymi półosiami ?

 

PS. Zastanawiam się jeszcze  nad Australem.Tylko według katalogu  na szerokosc w srodku jest sporo mniejszy niz Meganka. Porównywał ktos może na żywca

Edytowane przez boban666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie w Meganie jest komfortowe i auto prowadzi się rewelacyjnie bo jest niskie i szerokie. Stuki, półosie itp to, w mojej ocenie, problemy nieistotne od strony komfortu. Ja toczyłem batalię 4 lata, miałem półosie dwa razy wymienione a problem u mnie pozostał. Ja problem diagnozuje i nazywam jako nadmierne luzy w układzie przeniesienia napędu (dyfer, skrzynia, półosie) - jak chcesz to poszukaj moje posty. Dałem sobie z tym spokoj i w sumie auto jeździ jak ta lala. Przebieg pod 120 kkm, szósty rok. Ostatnio zaliczona wyprawa do Włoch na narty - box ma dachu, cztery dorosłe dupy w samochodzie, pełny bagażnik - spalanie wg tankowania 6,7 l/100 km. Prędkość max 120 kmh. Auto jest bardzo fajnie wyciszone choć w porównaniu z np Kia Cee'd o porównywalnym wieku jest odrobinę głośniejsze. Ja mam 1,33 4 cylindry 100KM i bez wahania kupiłbym jeszcze raz takie auto. Oczywiście z manualne bo na naprawy automatów szkoda mi kasy i życia. 

Wady, jeśli już to debilna ergonomia tj uchwyty na kubki, sterowanie nawiewami oto ale mam wersję bida czyli Life. 

Auto też jest niskie więc niewygodnie się wsiada - ja zawsze wsiadam wisząc lewą ręką na słupku A. 

Edytowane przez Pepone
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!