Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, milejow napisał(a):

Jak klocki firmowe, nie jakieś ,,made in prosto z chin,, to znak, ze jarzmo nie do końca wyczyszczone przed montażem klocka. Nigdy nie miałem potrzeby szlifować wąsów klocka

Swego czasu kupowałem często klocki TRW, to zdarzało się, że trzeba było je minimalnie podszlifować, a uwierz, skrupulatnie czyszczę szyny w jarzmie. Jak napisałem wcześniej, problemem raczej jest fabryczna farba, której pewnie raz im się nałoży trochę grubsza powłoka, a raz cieńsza – zwykle wystarczy ją podszlifować i jest OK. Od tych całych "markowych" klocków zacząłem odchodzić, dostrzegając zasadniczo brak różnicy pomiędzy tymi tańszymi. Teraz jak we wrześniu zeszłego roku kupiłem Fluence, to tylko się w tym utwierdziłem, bo auto miało zamontowane klocki Textar, ponoć spoko marka. Tyle, że piszczały masakrycznie i potwornie pyliły. Z pierwszego powodu, choć mięsa miały dużo, od razu wymieniłem je na nowe już nie takie markowe i nastała cisza, a felgi po jednej trasie nie są całe czarne od pyłu... Także biorąc pod uwagę moje doświadczenia, kupowanie droższych klocków zwyczajnie mija się z celem - chyba, że ktoś jeździ wyczynowo autem albo traktuje ulice jak tory wyścigowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pylenie zawsze można zastosować klocki tzw. ceramiczne np. w TRW z linii produktów Dtec zamiast pylących Ctec.

Ja następne klocki, które założę to będą Quaro cermiczne. Brat testuje w Espace i są całkiem spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie krótkie pytanie z rodziny 'trochę głupich pytań'..., może też komuś z M3 się przyda, obstawiam że hamulce są te same.

Wymieniłem zacisk dzisiaj (praw tył w M2), trochę na wariata to robiłem, zresztą jak od ostatnich 6 lat... ale, zauważyłem to w ostatnim momencie, chwila zawahania, zerkłem do wujka google, na catcar, na szybko serwisówki i nic nie znalazłem. A chodzi o to że prowadnice zacisku, czyli te które wchodzą w jarzmo są różne, jedna prowadnica jest ścięta z trzech stron na długości, a druga stopniowana 3x na średnicy... trochę wpadłem w konsternację. Czy to ma znaczenie która jest gdzie? Założyłem na oślep, nawet nie pamiętam jak i działa jak powinno :D

Edytowane przez Rbt86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Rbt86 napisał(a):

Założyłem na oślep, nawet nie pamiętam jak i działa jak powinno :D

Zapewne jest różnica, jedna z nich może być prowadząca. Może akurat trafiłeś jak należy i dlatego jest ok, a jeśli nie trafiłeś to może być coś nie tak w końcu jeśli chodzi o zużycie klocków chociażby lub ogólnie działanie hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Czy te tarcze da się jeszcze uratować? Rok temu były wymieniane, auto mało jeździło czasami stało po 1-2 tygodnie

 

Jest to wewnętrzna strona tarczy, zewnętrzna jest okej

Tarcze ATE, klocki Ate ceramic

 

Czy może spróbować założyć nowe klocki?

 

Edytowane przez pawelosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzał bym się jarzmom: blokują klocki i przez to klocek nie pracuje całą powierzchnią. Jarzma są najprawdopodobniej skorodowane na styku z klockiem.

Zrób sam, nie dawaj do wymieniaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze mogą pozostać jeśli użyjesz miękkich klocków np ATE, czy Brembo. Jedyny minus to pylenie felg. Tarcze ATE się nie wihrują i wytrzymują przynajmniej dwie zmiany klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

ATE też mają jakieś pokrycie przeciwkorozyjne, nie jest to trwały lakier, ale całe tarcze były tym pokryte. Zakładałem niedawno do Opla. Tam gdzie jest styk klocka z tarczą to się ta powłoka wytarła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lakierowanie nic nie pomoże bo przeciez hamowanie odbywa się przez tarcie klocka o metal. Tak więc każdy lakier zedrze się przy pierwszym hamowaniu i tyle. Tarcze będą zawsze korodowaly jeżeli auto nie jeździ. Kiedy auto jeździ  klocek na poczatku ściera warstwę rdzy, stąd często słyszalne odglosy od hamulców przy pierwszym użyciu po dłuższym postoju. Jak jest wilgotno to wystarczy dzień dwa i tarcza robi się ruda 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!