Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stacyjka nie odbija.....


Rekomendowane odpowiedzi

Jakos nie kumam o co z tymi grotami chodzi...

Wedlug poprzedniego posta:

kupujesz zamiennik stacyjki z kluczykami, w swoim dotychczasowym kluczyku zmieniasz grot na ten pasujący do nowej stacyjki..

Jak w takim razie otwierasz awaryjnie pozostałe zamki w drzwiach i ewentualnie klapie bagażnika, w wersjach przedliftowych M/S??

Może w thalii kluczyk jest tylko do stacyjki potrzebny, w megi i scenicach są jeszcze inne zamki, które trzeba albo wymienić w komplecie ze stacyjką, albo drugi kluczyk ze starym grotem posiadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie, to mam mały problem, otóż udało mi się wyjąć cały bębenek z "bebechami" i włożyłem w to miejsce całkiem inny od meganki mojego ojca którą mamy na części, wszystko ładnie podłączyłem no i wiadoma sprawa rozrusznik kręci ale auto nie odpala, dioda ta co mi mruga na liczniku(pewnie coś od immo) mruga jak wściekła, no to zacząłem kombinować.

Na bębenku zostawiłem ten plastikowy element z płytką drukowaną oryginalny od mojej reni, próbuje odpalić, wiadomo kluczykiem już z nowej stacyjki i przykładam z boku mój kluczyk ze starej, dalej to samo, kręci i nic, no to, założyłem ten plastikowy(jak wyżej) element od reni ojca - czyli cały komplet od nowej (kluczyk, bębenek, to plastikowe coś), dalej nie działa.

Kolejne podejście, rozebrałem kluczyki mój i ojca i podmiana tych płytek drukowanych co są w środku, w sumie tylko te górne obudowy gdzie jest przycisk do otwierania przełożyłem, i znowu podchodzę do stacyjki, czyli mam nowa stacyjkę, grot od niej bo nie da sie inaczej, ale połowa kluczyka od mojej starej, no i to plastikowe coś moje, kręcę, to samo nie odpala.

Na końcu podłączyłem wszystko stare, (moje) i pali, ale muszę ręcznie cofać po zapłonie po nie odbija, a to nowa stacyjka mechanicznie chodzi idealnie, i mnie ku.... bierze:(

Nie wiem juz jakiego mixa porobić żeby to odpaliło.

Na pewno problem ma immobilizer ale nie wiem jak to samemu obejść, na youtube, sposoby różne, ale boje się że tak namieszam że już w ogóle nie odpalę.

Macie jakieś propozycję jak to rozkminić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co już na forum napisano to najważniejszy w identyfikacji kluczyka przez immobilizer jest kod zapisany w stałej pamięci EEPROM w kluczyku. Popatrz raz jeszcze czy w obudowie kluczyka, prócz płytki z przyciskami nie masz jeszcze małego czarnego elementu, który nie potrzebuje zasilania.

Najlepiej jednak skoro już podmieniasz stacyjkę, w swoim starym kluczyku podmienić sam grot, by do stacyjki pasował.

Będziesz jednak miał inny kluczyk do stacyjki i inny do drzwi.

Czy nie lepiej swój bębenek przełożyć do sprawnej stacyjki dawcy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej połówce kluczyka co jest grot jest też bateria i taki mały czarny element ale nie wiem czy da się wyciągnąć, a z tym przekładaniem do stacyjki dawcy jest taż że nie wiem czy jak odkręcę te dwie śrubki i rozłożę to na pół to nie rozleci mi się to na części pierwsze i już nie złoże żadnej, i auta nie ruszę.

Robił kiedyś ktoś takie manewry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum były nawet fotki jak to należy robić. Może nawet w tym temacie....

Właśnie o ten mały czarny element chodzi ten z twojego kluczyka jest potrzebny by immo rozpoznało swój kluczyk. jeśli masz obawy czy go wyjmiesz to podmień całe obudowy.

Grot z tego co pamiętam da się wyciągnąć i zamienić.

 

Dodano: 16 sty 2016 - 23:12

Przeglądnąłem pobieżnie temat w którym piszemy i okazało się że wszystko już tu jest.

tu manual; http://megane.com.pl/files/file/142-wymiana-sprezyny-w-stacyjce-megane-i/ linkowany chyba na 7 stronie, a na 4 w moim poście ładnie widać EEPROM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

koledzy, udało sie :notacrook::rolleyes: , mówią że niedzielą się nikt jeszcze nie dorobił, ale nie wytrzymałem, 12:00 przystąpiłem do działania, na tą chwilę wszystko działa, samochód odpala bez zająknięcia i na dodatek wszystko skręciłem, także auto w środku już nie wygląda jak pacjent na stole:)

Teraz rada, nie trzeba wcale wyszarpywać grota, za cały problem odpowiedzialny jest taki mały pierd..lnik.

Już wrzucam fotkę,(załącznik) wystarczy go przełożyć ze swojego starego kluczyka do nowego, plus oczywiście płytka drukowana co jest pod przyciskiem otwierania, ja przełożyłem całą to połówkę, i autko pali jak marzenie:)

Acha przy wyciąganiu tego "kamyczka" nie podważamy żadnym śrubokręcikiem czy innym narzędziem, tylko pukamy kilka razy kluczykiem, nie wiem jak to wam opisać, po rozkręceniu kluczyka na pół, łapiemy w dwa place za grot i pukamy (ja robiłem to o blat kuchenny) w taki sposób jak byśmy chcieli wybić baterię, w sumie to wyleci najpierw bateria a później ten "kamyczek" dobre kilka razy energicznie.

Dzisiejsza niedziala zaliczona do udanych, miłego odpoczywania, a i dzięki za dobre rady kolego gojgien i reszta też oczywiście:)

pozdro

post-8519-0-21961900-1453032018_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Właśnie wymieniłem chińską stacyjkę na oryginalną używaną, warsztat ustawił ją pod stare klucze i tym sposobem mam oba klucze pasujące do zamków i stacyjki bo wcześniej jeden był bezużyteczny. Stara stacyjka dosłownie rozpadła się w środku, facet który to robił mówi że i tak miałem szczęście, że nie zblokowało mi kierownicy w trakcie jazdy.

 

I pomyśleć, od samego początku od zakupu ignorowałem stacyjkę które ciężko chodziła i czasami nie odbijała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam,

stacyjka nie odbija tak jak w temacie - Megane 1 1.4 16v. Kupiłem tą sprężynkę i mam pytanie, czy ma ktoś namiar na kogoś w Krakowie, kto mi ją wymieni? Nie czuję się na siłach by to poskładać po rozebraniu :/ Będę wdzięczny za namiar, a może jakiś forumowicz z Krakowa mi pomoże i to poskłada? Pozdrawiam i proszę o pomoc.

 

Dodano: 26 maj 2017 - 08:12

Chciałem ponowić prośbę o pomoc w naprawie stacyjki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam kupilem stacyjke na allegro za 39 zl rozebralem blaszke mocujaca sprezynki ,zapadki i przelożylem ze starej dziala jak  org.poco sie pchac w kosztowne dorabianie

lapka2.gif

REGULAMIN - pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam, mój problem ze stacyjką posunął się nieco dalej. Nie odbijała już jakiś czas, a teraz nie mogę przekręcić jej na pozycję "stop" tym samym wyjąć z niej kluczyk, czy odłączyć dopływ prądu od dmuchawy czy radia. Proszę o pomoc. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naszczescie się udało, z pomocą gumowego młotka jak na filmiku na yt. Jaki smar nadaje się do stacyjki? Teflonowy, molibdenowy, z miedzią? Narazie wpusciłem tam odmrażacz, podobno ma coś konserwującego zamki. Kluczyk wyjmuje czarny jak z oleju. Czy teraz nalezaloby zajac się sprezynką? pozdrawiam i dziękuję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!