Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Bo jak przymarznie centralny to nie ma bata aby zamknąć auto ze środka. Sam korzystam z tego sposobu od czasu do czasu, bo przymarza centralny.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Martinezzz widzę, żeś się synek napracował :D ale wymiana mikrostyków to już tu została przerobiona.

Raczej nie czytałem tutaj by ktoś ściągal tapicerkę - wiem, że zaznczyłeś, że nie trzeba. W mojej ocenie szkoda czasu i dodatkowej roboty to tych czynności. Może tak trzeba w Clio - M/S wystarczy kawałek zagietego drutu po zahaczeniu którego obracamy pierścień mocujący klamkę. I już - klamka na wierzchu :mrgreen: Nie ma u nas też tego wkrętu, który jest u Ciebie na początku relacji.

Pomysł z rękawiczką - chyba średnio trafiony. Bo pod wpływem czynników atmosferycznych plus mechaniczne jej naciskanie to długo nie posłuży. A jak wilgoć pod nią wejdzie to już nie wylezie.

Trzeba to traktować jako częśc się zużywającą - uwaga ogólna czy w innych urządzeniach, gdzie co chwilę się coś przyciska nie zużywają się styki? Ostatnio musiałem w pilocie do TV wymieniać gumki przewodzące bo już nie działał.

Co do mikrostyków - od mojej wymiany mineło w mau 3 lata. Teraz na jednej klamce jeden raz działa raz nie - a więć czeka mnie wymiana jednego. Raz na 3 lata to nie jest upierdliwe. Raczej wątpię by dzięki rekawiczce gumowej można wydłużyć ten czas do 10 lat. Dodam, że tylko jeden zaczyna padać, więc pozostałe wytrzymają jeszcze może do 4-5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie odnośnie samych mikroswitchów... Czy te z Clio podejdą do Scenica? Z chęcią dałbym 14 zł za komplet zamiast 20 zł za jedną sztukę... Bo taką cenę zaśpiewali w serwisie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ceny mikrowłączników to napisze moją prawdziwą historię. Jak kupiłem megankę chciałem napraić HF. W serwisie w Pile, gościu od części powiedział mi, że kiedyś tak można było kupić same mikrowłącznik ale teraz to już nie (to było z 3-4 lata temu). Byłem jeszcze "zielony" i kupiłem cały element za 80-90zł. Nastepnie w serwisie w Koszalinie zajechałem i zapytałem się znowu o mikrowłącznik (byłem już mądrzejszy po artykułach na forum) i okazało się, że mają na sztuki chyba po 8-9zł/sztukę. Niestety nie mieli na składzie więc nie kupiłem. I teraz uwaga - będąc znowu w Pile na przeglądzie (gdzieś po roku), zapytałem się znowu o mikrowłączniki, ale siedział już inny sprzedawca. Okazało się, że owszem są ok. 6zł za 2 sztuki :mrgreen:. Wszystko zależy gdzie i u kogo kupujesz, poszukaj taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

od jakiegoś czasu i umnie HF wariuje (grand scenic II). Jak już go kupiłem nie wszystkie przyciski w klamkach działały jednak czujki podczerwieni zawsze otwierały w każdych drzwiach po włożeniu ręki w klamkę. Praktycznie z dnia na dzień czujki przestały działać. Dziś rozebrałem klamkę od str. kierowcy i postanowiłem, że odetnę przycisk a później przylutuje i tak zrobiłem. W domu ładnie wszystko podkładałem , zasylikonowałem tyle ze nie zwróciłem uwagi jaki przewód gdzie idzie. Przejście jest- czyli jest ok- a chyba nie ma znaczenia jak teraz przewody w klamke wlutuje bo chodzi o to by było zwarcie przy naciskaniu (tak mi sie wydaje)? --> FOTO

postanowiłem zewrzeć dwa przewody odcięte i powinno zaskoczyc tj. zaryglować drzwi jednak zero reakcji...

Jak próbowałem odpiąć wtyczkę w drzwiach (przy zawiasach) przy odpinaniu zaczęło wsio wariować - zaczął się ryglować i otwierać (na poluzowanej wtyczce).Podejrzana sprawa ,bo również z lusterkiem składanym mam problem (od str. kierowcy)- sklada się , ale nie owtwiera za pomocą pokrętła a jedynie gdy otworzę drzwi. Czy wtyczka może być winowajcą nie działających podczerwieni oraz lusterka? Lusterko praktycznie na równo padło z podczerwienią. Wtyczka nie była jakoś zaśniedziała...

Również po pociąganiu za klamkę auto się nie chce otworzyć.

post-49106-0-36681600-1344371999_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wtyczka może być winowajcą nie działających podczerwieni oraz lusterka? Lusterko praktycznie na równo padło z podczerwienią. Wtyczka nie była jakoś zaśniedziała...

Oczywiście, Przecież przełącznik lusterek masz w drzwiach, a kostka do lusterka biegnie z karoserii. Przerwa na kostce może być przyczyną tych problemów, nawet z prawym lusterkiem. Ten przełącznik przecież i prawym lusterkiem steruje.

Co do zamków, HF i przycisków w klamkach, to tu jest odwrotnie. Urządzenia sa w drzwiach a sterowanie w komputerze komfortu. Tu też wszystko przez tą wtyczkę przechodzi. Musi być dobrze poskładana, szczególnie w 1 fazie jej dopasowania, a dźwignia przy zamykaniu musi zamykać się bez odczuwalnych oporów. W tych drzwiach jest straszne zagęszczenie czynnych pinów w tej wtyczce, nie trudno któregoś pominąć i wykrzywić jak zamykasz dźwignię na siłę.

Inna sprawa, to rozłączanie i składanie wtyczki bez włączonego zapłonu, Jak chcesz eksperymentować na włączonym zapłonie, to musisz wiedzieć co robisz i kiedy można zapłon chwilowo włączyć.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy może ktoś opisać jak zdemontować klamkę w tylnych drzwiach (w tylnych drzwiach pod zaślepką nie ma żadnej blaszki o której pisze kolega jazel, w przednich drzwiach są blaszki) Mam zamki bez HF.

Edytowane przez awow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Cinekkk - mikrostyk działa na zasadzie zwarcia. Pamiętam, że mi to działało poprzez zwykłe zwieranie drutów - bo jeden mikrostyk zepsułem i do poniedziałku jeżdziłęm z drutami i sobie nimi zamykałem drzwi.

Awow - tak samo jak z przodu. Też przez zaślepkę, też przy użyciu zagietego drutu. Problem jest taki, że klamki z tyłu są dużo dalej od krawędzi drzwi usadowione i przez to trudniej wymacać gdzie zaczepić drut. Też się męczyłem z obróceniem pierścienia ją blokującego. Pamietam, jak bardzo współczułem wtedy ginekologom, którzy na co dzień wiele czynności muszą robić przez dziurkę po omacku ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!