Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

wejść to on by się zmieścił. chciałem nawet oringa na wałku dać dodatkowo ale odpuściłem

problem w tym że olej z koła wraca tą drogą. na kzfr jest takie wycięcie po to żeby olej wracał z koła między kołem a wałkiem a następnie poprzez dwa otwory w pokrywie zaworów

 

Na wylotowym wałku to bez problemu by to zrobił bo tam nie musi nic wracać a tu nie dość że jest gorsze łożyskowanie to i gorzej to uszczelnić

 

Olej spiernicza mi na panewkach wałka i przez to nie mam działającego przestawiacza fazy i silnik chodzi gorzej niż ten ze bez zmiennych faz

 

przy tym 32x42x6 olej nie spiernicza tak jak przy 33....

23.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

standardowy simering  ze sprężynką (np ten 32x42x6) wytrzymuje do 0,5bara cisnienia a te z pamięcią kształtu bez sprężynki jak w renówkach co są 33 to i tego nie wytrzymają

ten simering chodzi po kole kzfr akurat. jasne że zostaną wytarte i to nic na dłuższą meta nic nie da a przede wszystkim uszczelniacz nie wytrzyma ciśnienia .

tak jak wspominałem ktoś wcześniej wpakował 32x

samochód ma 218 tys przebiegu i raczej to jest autentyczny tylko że niestety nikt w nim nie dbał o olej

 

w grę wchodzi podmiana silnika albo sprzedaż

:lapka:

Regulamin forum się kłania  :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak tylko że we wlocie robisz takie przebiegi w ciągu paru pierwszych lat gdzie to się ma nijak do przebiegu w ciągu kilkunastu u użytkownika prywatnego.

we wlocie te przebiegi robisz nie malże w okresie gwarancyjnym gdzie masz wszystkie przeglądy robione na tip top

są firmy gdzie nie trzymają dłużej samochodów starszych niż 3 lata,

 

jak dla mnie lepsze są  dla silnika  dłuższe trasy niż takie krótkie po parenaście kilometrów z z większą ilością uruchomień.

a wiadomo jak to jest w prywatnych rękach jak ta sztuka trafi do właściciela co skąpi chociażby na oleju to tym bardziej przy mniejszych przebiegach to jest padaka z silnika

 

jeżdziłem 3 sztukami identycznymi tego samochodu( w tym jeden był sędziego jeszcze z tablicami biało- czerwonymi )i tylko jednostka co miała coś koło 130 tys żwawo się zachowywała.

dzisiaj wyciągnołem scenika 1 z 1.6 16v 107km  z przebiegiem też 217tys samochód z zachodu, kilka lat w pl  i tym bardziej przebieg może budzić wątpliwość. samochód nie do porównania z każdą z tych 3 sztuk z większą moca ze zmienną fazą co miały po 112-113km

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja walczyłem z błędem ogólnym elektroniki i czujnika położenia wałka rozrządu w MII 1.6 PH2 K4M 812. Wygrałem walkę. Przyczyną błędu czujnika są mikro opiłki, które zbierają się na czujniku położenia wałka. Drugą przyczyną jest jego wewnętrzne uszkodzenie - podpięcie multimetru pokazuje że napięcie na wyjściu nie oscyluje 0-5 V. Miałem też przypadek że po wymianie czujnika na inny używany błędu nie było, auto jeździło ale raz na jakiś czas potrafił rozgrzany sam zgasnąć na wolnych obrotach. Wymiana na nowy rozwiązała problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Niedawno kupiłem Scenica 1.6

Silnik pracuje cicho i równo.

Zapala bez problemów.

Jednak brakowało mu siły przy wyższych obrotach.

Wciskając gaz przy 4tys nic się nie działo.

Wyjąłem elektrozawór,  miał słyszalny luz więc rozciągnąłem sprężyne i... pomogło.

Od razu czuć różnicę. Teraz jest lepiej, jednak nie wiem czy już jest tak jak powinno być.

Zostaje pytanie: czy taki zawór działa lub nie, czy też może być sprawny np. tylko w 75%?

Przejrzałem cały wątek ale jednoznacznej odp nie znalazłem.

Może sprężyna to nie wszystko i taki "regenerowany" nie ma już 100% sprawności więc i tak należałoby kupić nowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, gerrard napisał:

Zostaje pytanie: czy taki zawór działa lub nie, czy też może być sprawny np. tylko w 75%?

 

Zawór sterowany jest ciśnieniem oleju przez sterownik silnika,

Pomierz kąt wyprzedzenia zapłonu ;  na ciepłym silniku , na biegu jałowym;

  - na starym elektrozaworze,

  - na nowym elektrozaworze,

i będziesz miał odpowiedź. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!!

Mam pytanko czy przy wymianie rozrządu oczywiście z kołem zmiennych faz przebieg 200tys.trzeba wymienić elektrozawór zmiennych faz jest oryginalny data 2008r megane2 1.6 112KM?

Czyli 200tys(obecnie 191 ale za kilka miesięcy)bez wymiany mechanik twierdzi ze trzeba.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, szyna222 napisał:

czy przy wymianie rozrządu oczywiście z kołem zmiennych faz przebieg 200 tys, trzeba wymienić elektrozawór zmiennych faz,

jest oryginalny data 2008 r megane 2 1.6 112 KM?

Jeżeli jest od nowości to zdał egzamin w 100 % i warto mieć nowy, aby nie zniszczyć KZFR,

Warto zmienić olej na markowy np; Valvoline Syn Power 5W40, ponieważ działanie zespołu ;

   - koło ZFR  plus elektrozawór w bardzo dużym stopniu zależą od jakości oleju,

  -  markowy olej - to dużo lepsze warunki pracy dla ;

         -  czopów wału i wałków ,

         -  pierścieni tłokowych,

         -  trzonków zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.05.2020 o 11:41, Andrzej-2010 napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

Dzięki za odpowiedź, obecnie olej jest elf5w40 i taki ewentualnie myślę zamówić , tylko nie mogę sprawdzić jaki jest stan oleju do bagnetu nie mam dojścia instalacja gazowa tak zamontowali, sprawdzam jedynie na komputerze ile pokazuje ale myślę jechać do jakiegoś warsztatu z LPG niech to poprawia

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, szyna222 napisał:

- nie mogę sprawdzić jaki jest stan oleju,

- do bagnetu nie mam dojścia -instalacja gazowa tak zamontowali,

- sprawdzam jedynie na komputerze ile pokazuje ale myślę jechać do jakiegoś warsztatu z LPG niech to poprawia

Nie wystarczy myśleć, trzeba działać,

Olej zamów taki jak Ci polecam, nie pożałujesz ;

   - bardzo dobry stosunek ; jakość cena.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, szwagier24a napisał:

Valvoline Syn power 5W40 wyraźnie nie odstaje na plus od SXR 5W40.

W żadnej literaturze nie znalazłem określenia, że ;

     - olej elf to olej markowy,

     - w przeciwieństwie do Valvoline,

     - Oleje silnikowe .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej-2010 dziękuję za odpowiedź. Cena Valvo jest identyczna jak Elf - można spróbować.

szyna222: nie zmieniaj nic w umiejscowieniu wtryskiwaczy LPG - jest to dla nich optymalne miejsce pracy: są w pionie, na krótkich wężykach do kolektora ssącego - jak wydłużą wężyki to wtryski położą na kolektorze a to nie dobrze. Lepiej pomyśleć jak "poprawić" miarkę: widziałem kiedyś do kręcony drut pręt do miarki lub kupić miarkę od silników z Megane III.

Ja w swoim nie przerabiałem miarki ani wtryskiwaczy (mało tego - dołożyłem podgrzewacz wtryskiwaczy w postaci płaskownika 150x30x30 mm i osadzonymi w nich grzałkami ceramicznymi; efekt: po instalacji podgrzewacza i przejechaniu kilkuset kilometrów, auto przechodzi na gaz nawet przy ujemnych temperaturach bez najmniejszych drgnięć), ale nauczyłem się obserwować wskaźnik elektroniczny i zużycie oleju a raczej jego brak (ELF SXR 5W40) - chodzi oto aby mieć "zaufanie" do wskaźnika elektronicznego.IMG_20190513_153444.thumb.jpg.9f11a7df58f6f616076c9b5c44f98ddd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!