Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Podciśnienie prawidłowe, wyprzedzenie zapłonu za duże - elektrozawór do wymiany. Delikatnie za uboga mieszanka - w zasadzie można nie korygować instalacji LPG jeżeli odczyty na PB. Odczyty na LPG czy na PB?

Najprawdopodobniej silnik rzęzi jak schodzi z obrotów poniżej 2300 - 1800 na biegu - takie dodatkowe terkotanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, terkocze, chociaż nigdy nie słyszałem tego u innych i nie wiem czy to to, i gdyby ktoś miał taki film z dźwiękiem byłbym wdzięczny. Odczyty na LPG, mogę zrobić i tu i tu. Zbyt mało danych jak na ELMA. Terkocze mocno gdy mam 5.5 tyś obrotów i dodaje i ujmuje gazu, tak samo w okolicach 2300 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To myślę, że zużycie zaworu mamy już zdiagnozowane. Jest odpowiedzialne za falowanie obrotów. Zawór polecam Pierburga. Miałem chińczyka, ale wysiadł po 3-6 miesięcy - wcześniej nie miałem takiej wiedzy na temat jego pracy, dźwięku i wpływu na ogólną sprawność silnika. Później zastanawiałem się nad oryginalnym, ale na zdjęciach wyglądał jak chińczyk z nalepką Made in Poland. Pierbur ma troszkę inną konstrukcję, wg. mnie lepsze wykonanie. W listopadzie płaciłem 309 PLN, oryginalne były tańsze. Do końca marca pracował perfekcyjnie i myślę, że pracuje nadal - auto zmieniło właściciela. 

Odczyty z LPG - korekty z elma dzieli się przez 4 czyli generalnie jest oK, ale zawsze można podlać więcej gazu. Ponieważ to Landi to łatwo nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem zawór marki NTY. Szczerze to na próbę, bo jak się okaże że to nie to, to będzie mi łatwiej odesłać. Gdy się okaże, że to on, to zamówię Pierburga albo nawet oryginał. Jaki kąt wyprzedzania zapłonu ma być podczas przyspieszania? U mnie wskazuje nawet podwyżej 50⁰, z reguły 30⁰+. Dzisiaj nie miałem już jak zrobić pomiarów, ale jutro dzień wolny to zrobię i na gazie test i na benzynie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki kąt wyprzedzania zapłonu ma być podczas przyspieszania? - nie podam bo już takiego auta nie mam, sądzę, że ze 40 stopni.

NTY to chińczyk. Nowy będzie dobrze pracował, ale jak długo? Na wolnych obrotach -0,5 + 2-3 stopni. Powyżej 5 stopni to falowanie obrotów, szybsze zużycie koła zmiennych faz, podobno problemy z rozruchem. 

Jeżeli przebieg oryginalny to nie musisz próbować zaworu, tylko go wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem, przebieg oryginalny. Cewka nie pływa w oleju. Jak mocno poruszyłem zaworem to coś tam się ruszało. Jak pochodzi z 6miesiecy to będę mieć czas na zebranie kasy na Pierburga, 3x droższy, a kieszeń pusta :( ostatnio to samochód ma dużo humorów. W drodze do pracy około 10km, 3x jest różnica w jeździe samochodem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się ogarnąć to auto tak, żebyśmy się polubili. Ładne jest, czasem mnie wkurza ale zawsze do niego wsiadam i cieszę sie, że mam tak wyróżniające się auto. Nikt do ode mnie nie kupi czytają mija historię tutaj na forum. A jak go ogarnę do sprzedaży to już będę wolał nim jeździć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdę to dam znać, auto było wstawione do komisu od razu po sprowadzeniu. Prywatny handlarz miał umowę z komisem, tam go wstawił żeby szybciej poszedł. Zakupiłem go 3 lata temu. Pierwsze miesiące były cacy, później zaczęły się cyrki. Chmielnik miejscowość, chyba świętokrzyskie województwo. Znajde info to podam, nie ma co się patyczkować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zakres pracy koła zmiennych faz rozrządu odczytany za pomocą czujników wału i wałka wynosi - 2 do 42 przy prawidłowo ustawionym wałku zaworów ssących.

To wygląda na koło, które nie reaguje liniowo na ilość i ciśnienie oleju je wypełniające. Są znane przypadki utrudnionego powrotu do pozycji zerowej ( lub zawieszania się) na wskutek zwiększonego tarcia między osią, a napędem koła.

Pod tym kątem należy sprawdzić przy pracy dynamicznej silnika ( w trakcie jazdy ).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie elektrozaworu, kąt zapłonu oscyluje teraz od -2 do +6 na postoju, podczas przyspieszania w okolicach 40-45, na starym oryginalnym zaworze kąt wyprzedzenia był zawsze dodatni i nigdy nie spadał poniżej 5.

Na nowym silnik działa płynniej, drgania mniejsze, na wolnych obrotach falowanie równe 0. Czasem tylko gdy coś zafaluje to wyskakuje +10-12 Ale to chwilowo. Ogólnie autem się jeździ teraz trochę płynniej

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla dobrego zaworu, dobrego koła i przebiegu poniżej 250-300 kkm falowanie jest o 2-3 jednosteki. -2 zdarza się sporadycznie. Warunek to olej 5W i dokładnie ustawiony rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!