Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli  świec nie ruszamy.

Następuje duża zmiana kąta, czyli są szarpania. Jakie masz średnie obroty. Czy wychylenie przepustnicy jest stałe (11,8-12,0)? W jakich granicach zmienia się podciśnienie? Czy nie masz żadnych wycieków oleju z układu dolotowego z odmą włącznie ( komora 2 świecy)? Map sensor zamocowany jest sztywno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mapsensorze założone nowe oringi i włożony na sztywno, brak luzów. Przepustnica zawsze otwarta na poziomie 11,37% i zawsze gdy odpalam program ma takie wskazania, ciśnienie w kolektorze praktycznie zawsze jest na poziomie 34kPa, czasem jest 36kPa. Cały dolot był uszczelniony rok temu, nowe oringi, nowy oring na odmie pod kolektorem, jak i na przepustnicy. Lekkie wycieki zauważyłem od rurki idącej do rury dolotowej, a dokładniej w jej środku, ale to chyba norma w tych silnikach, tak samo na pokrywie zaworów gdzie jest pokrywa odmy, praktyczne znikome ślady oleju. Komora drugiej świecy sucha. Wszystkie pomiary robione na wolnych obrotach. Wolne obroty wahają się w granicach 746-801obr. Dodam może parę screenów dla Ciebie to coś zauważysz może. Na jednych screenach obroty są blisko 2500. Dodawałem gazu na postoju. Wszystko co dodałem było przed wymianą elektrozaworu. Nie pamiętam tylko, które były na gazie A które na benzynie.

Screenshot_20210522-171104.jpg

Screenshot_20210522-145058.jpg

Screenshot_20210522-171524.jpg

Screenshot_20210522-171059.jpg

Screenshot_20210522-145538.jpg

Screenshot_20210522-145543.jpg

Screenshot_20210522-145103.jpg

Screenshot_20210522-171542.jpg

Screenshot_20210522-145534.jpg

Screenshot_20210522-142446.jpg

Screenshot_20210523-154557.jpg

Screenshot_20210522-142449.jpg

Screenshot_20210522-171053.jpg

Screenshot_20210522-142441.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaje pomiary z dzisiaj gdy auto jeździło jak po stole, zero wibracji zero drgań, jechało jakby silnika nie było słychać.

 

Screenshot_20210529-141419.jpg

 

Sam doszedłem do wniosku chyba, dzisiaj temperatura 11⁰, temperatura zasysanego powietrza jak widać od 14-15⁰. Gdy auto jedzie jak padaczka to jest około 45⁰, a na zewnątrz 22⁰. Zauważyłem też, że gdy auto jedzie bez żadnych problemów to i biegi się łatwiej wrzuca, lepiej się rusza na skrzyżowaniu z drugiego biegu i nie szarpie podczas ruszania i ma mocne przyspieszenie. Czy aby czujnik temperatury w kolektorze padł i w dodatku sprzęgło? Bierze na końcu i oryginalne, a mam 209tyś. Możliwe, że sprężyny i wysprzęglik sprawia takie drgania i wibracje?

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duży kąt, a auto chodzi jak nowe. Brak wytłumaczenia. Nie wydam na świecie 60zl za sztukę bo to totalnie głupie. Zrobię coś czego nie powinienem. Zmniejsze przerwę między elektroda do magicznych 0.7mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komplet to 130 PLN.

Temperatura powietrza: raczej ok - podczas jazdy będzie zbliżona do temperatury otoczenia, ale im dłużej na postoju tym bardziej będzie  rosnąć- nagrzewa się kolektor, brak ruchu powietrza pod maską.

Magiczne to jest odstęp 1,1 beż wypadania zapłonów a efekt jak byś miał turbo. 0,7 to kastracja osiągów na korzyść kultury pracy. Na takiej zwykłej świecy 0,9 mm to raczej górna granica odstępu.

Wyprzedzenie zapłonu: ta wiedzę nabyłem na forum, sprawdziłem w życiu- miałem spore ułatwienie bo miałem równolegle dwa te same auta - młodsze z mniejszym przebiegiem z problemami i starsze z dwa razy większym przebiegiem bez. Jak kupiłem Pierburga to dopiero cieszyłem się pracą silnika.

Screenshot_20210209-065947.jpg

Screenshot_20210208-211351.jpg

Screenshot_20201105-132258.jpg

Screenshot_20201008-212725.jpg

Screenshot_20200911-150705.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie skupiajmy sie tylko na tym zaworze, zawór Pierburga to prawie 400zl, nie mam na ten czas takich funduszy, bo zaraz taniej wyjdzie puścić auto do żyda i wciąż pożyczkę, żeby dołożyć do innego auta i pożegnać się z marką RENAULT. Czeka mnie sprzęgło, rozrząd, tarcze tył i parę rzeczy w zawieszeniu. I na to pójdzie parę tyś. Ktoś wypowie się na temat sprzęgła? Czy kończący się docisk daje takie efekty jak opisałem? Nie ma różnic na odczytach gdy z autem dzieją się cyrki, więc sklaniał bym się ku jakiemuś problemowi mechanicznemu, właśnie kończącego się sprzęgła. Podczas wymiany rozrządu KZFR też będę zmieniać, może ono staje "dęba" i takie oto efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie, bo mi coś rzezi przy rozrządzie, dźwięk zaczyna się od 2k obrotów, na wolnych cisza. Kzfr zmieniony z rozrządem, nowy olej elf 5w40 na 3/4 bagnetu. I dalej to samo.

 

Pomyślałem że ten elektor zawor, wyciągnąłem go i chyba jest ok. Nie stuka, otwiera się i zamyka, ale nie wie czy szczeliny są dobrej wielkości. Oraz czy przy podłączonym napięciu można o kręcić tym wałkiem w środku? Bo u mnie się da

20210623_203309.jpg

20210623_203249.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Mateu161 napisał:

- coś rzezi przy rozrządzie,

- dźwięk zaczyna się od 2k obrotów, na wolnych cisza.

- Kzfr zmieniony z rozrządem, nowy olej elf 5w40 na 3/4 bagnetu.

- I dalej to samo.

Jeżeli auto nie gaśnie tylko rzęzi to ;

   - prawdopodobnie elektrozawór do zmiany ;

          - czy słychać charakterystyczne CYKANIE ???

   - lub wiązka elektryczna do niego,

Konieczna  kontrola ;

 - wiązki i styków,

- kąta wyprzedzenia zapłonu, celem ustalenia stanu elektrozaworu.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Jeżeli auto nie gaśnie tylko rzęzi to ;

   - prawdopodobnie elektrozawór do zmiany ;

          - czy słychać charakterystyczne CYKANIE ???

   - lub wiązka elektryczna do niego,

Konieczna  kontrola ;

 - wiązki i styków,

- kąta wyprzedzenia zapłonu, celem ustalenia stanu elektrozaworu.

 

Wiązka wyglada ok, jutro postaram się sprawdzić jakie napięcie jest przy danych obrotach.

Kat wyprzedzenia zaplonu kompem można sprawdzić?

 

11 godzin temu, szwagier24a napisał:

Papuga :?:

Sucho, ale wydaje mi się że jest lekkie zapocebie w okolicach czujnika, wleu oleju, pierwszej cewki.

 

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt  5.6, 5.7, 5.13 :!: - Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!