Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co dziś zrobiłeś dla swojego autka?


tomek42007

Rekomendowane odpowiedzi

@kaczor25022 jaką trwałość ma ten Twój wosk? Swoją Megankę oddaje w sierpniu na cat detailing i tam w pakiecie mam mieć nałożony wosk z trwałością do 6 miesięcy.

Edytowane przez Silverek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.07.2019 o 08:45, Silverek napisał:

@kaczor25022 jaką trwałość ma ten Twój wosk? Swoją Megankę oddaje w sierpniu na cat detailing i tam w pakiecie mam mieć nałożony wosk z trwałością do 6 miesięcy.

Nie wiem jeszcze bo pierwszy raz stosowałem, po kilku dniach efekt cały czas się utrzymuje, czytałem opinie użytkowników że spokojnie około pół roku wytrzymuje, zobaczymy jak jest faktycznie za jakiś czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pół roku to jeśli będzie myte delikatną chemią. Jak pojedziesz na szczoty czy karchera lub inną myjnię gdzie chemia będzie mocno zasadowa to pewnie szybciej.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet po nałożeniu porządnego wosku raczej nie będzie potrzeby mycia auta jakąś mocną chemią. Brud nie będzie tak przywierał więc w 99% przypadków wystarczy samo spłukanie wodą. Zresztą dobrze wiesz, że ja auto myje 2-3x w tygodniu więc nawet nie mając wosku nie myję go mocną chemią :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Silverek mi nie chodzi o potrzebę tylko o to co masz dostępne na myjni. Nie masz na to wpływu i pewnie nawet nie wiesz jakie pH ma środek, którym myjesz swoje auto 2-3x w tygodniu. Myjnie używają często mocno zasadowej chemii by szybciej usuwała brud, by była po prostu skuteczniejsza, a klient by był zadowolony, że umył samochód szybko i nie za drogo.

15 minut temu, Silverek napisał:

Brud nie będzie tak przywierał więc w 99% przypadków wystarczy samo spłukanie wodą

Niestety zmartwię Cię ale nie jest to prawda. Zarówno ja miałem powłokę na aucie jak i ma ją mój tato. Kurz, kilka dni po myciu to faktycznie wodą spłuczesz ale po tygodniu lub dwóch brud wgryza się na tyle, że sama woda nie daje rady. Podobno w ceramice jest tak, że faktycznie totalnie nie przylega i sama woda wystarcza.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, pbet napisał:

Kurz, kilka dni po myciu to faktycznie wodą spłuczesz ale po tygodniu lub dwóch brud wgryza się na tyle, że sama woda nie daje rady.

Nigdy w swojej karierze kierowcy nie czekałem z myciem auta dwa tygodnie... Co 2-3 dni jeżdżę więc akurat samą wodą się spłucze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, brud się nie będzie wgryzał, bo od lakieru dzieli go warstwa chemii.

Co do czystości po" bezdotyku", to tak naprawdę auto wygląda na czyste wcale czystym nie będąc. Taka prawda. 

Zawsze na autach "coś" mam na lakierze, raz lepsze raz bardzo dobre. Jadąc na myjnie bezdotykową (nie myję auta co dwa dni) owszem brud, owady, osad przemysłowy, schodzi od programu spłukiwanie wodą, pomijając pierwszy program myjni, czyli chemię aktywną. Ale to tylko pozory, jak auto przeschnie daleko mu z czystością jaką uzyskasz po tradycyjnym myciu na dwa wiadra. Wszystko zależy kto jakiego efektu oczekuje.

Ale z drugiej strony, nie o to chodzi? Aby niskim nakładem pracy, auto utrzymywać "w jako takiej" czystości? 

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana lusterka na fotochrom, pociągnięcie przewodów :) 

 

--- Dodane 9 lipca 2019 ---

 

No to moja przygoda z Meganką się prawdopodobnie skończyła (chyba, że znajdę nową w dobrym stanie). Taki tam prezent urodzinowy... Oprócz widocznych strat to prawe przednie zawieszenie również mocno ucierpiało (koło nie skręca, mocno luźne)

 

20190709_093826.thumb.jpg.1bcf0d885eca8d1ccbacf890fa169e6a.jpg20190709_092854.thumb.jpg.f5ef7e005545646d5e4a5a2eb7095ccf.jpg
20190709_094216.thumb.jpg.4b6960f880d4e88f6e3ce6fc55c095a3.jpg20190709_092939.thumb.jpg.52d4e11c303b840571082939e992ef91.jpg

Edytowane przez KDKJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam przyczyny braku napięcia +12V na silniku od otwierania klapy bagażnika. jest ok 3V. Po podaniu +12V, z oświetlenia zamek działa jakoś dziwnie. Może wiecie gdzie szukać przyczyny braku +12V w klapie, bo mi się już pomysły kończą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!