Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dolegliwosci. niedorobki w nowym modelu


Rekomendowane odpowiedzi

Jak się dobrze wyczuje auto, to nie ma się co obawiać :mrgreen: Ja na rezerwie przejeżdżam z Płocka do Warszawy - 106km. Podejrzewam, że spalanie chwilowe na kompie też ma jakiś wpływ na zapalanie się rezerwy. Producent jak widać wolał, żeby się zapalała wcześniej aby uniknąć sytuacji kiedy doprowadzi się poziom paliwa do zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie chwilowe na kompie też ma jakiś wpływ na zapalanie się rezerwy

Raczej na pewno. Zasięg obliczany jest na podstawie średniego spalania z kilku(nastu) ostatnich przejechanych kilometrów. Rezerwa zapala się jak zasięg spada do 50 km (przy czym na prawdę jest tam jeszcze spory zapas ale jak widać producent woli dmuchać na zimne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezerwa zapala się jak zasięg spada do 50 km

Oj nie prawda. Rezerwa jest ustawiona na konkretna ilosc paliwa.

Zasieg natomiast jest "plynny" i zmienia sie w zaleznosci od stylu jazdy.

U mnie przewaznie rezerwa zapala sie gdy komputer pokaze zasieg 80km.

 

Ale jak troche "polatam" to bywa ze mignie 60km zasiegu,

w trasie natomiast rezerwa potrafi sie zapalic przy zasiegu 110-120 km.

 

Akurat rezerwa to jedno, ale mnie najbardziej interesuje ile jest paliwa po zgasnieciu wszystkich przedzialek wskaznika paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj nie prawda. Rezerwa jest ustawiona na konkretna ilosc paliwa.

Zasieg natomiast jest "plynny" i zmienia sie w zaleznosci od stylu jazdy.

A czy ja napisałem, że tak nie jest? Ilość paliwa może jest ta sama ale w zależności od stylu jazdy zasięg będzie inny. Napisałem jedynie że zapala się przy zasięgu ok. 50 km bo w zasadzie za każdym razem tak mi się zapalała. Widocznie tu się myliłem bo z tego co piszesz tak nie jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś zapaliła mi się rezerwa w momencie jak zasięg spadł z 90km do 80km. Miałem zużytego paliwa 52,7l według wskazania komputera. Czyli teoretycznie zostało 6,3l.

 

P.S pochwalę się moje 1.5dci105km spaliło 6l ON - dojazdy do warszawy i z powrotem (odcinki 30km) w godzinach szczytu :mrgreen:)))

 

Styl jazdy - agresywny

 

P.S2 wskazanie zużycia paliwa wg komputera było zawyżone o 2l względem tego co zatankowałem (po raz kolejny, ten sam dystrybutor)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie jest tak - przeważnie rezerwa zapala się przy zasięgu 50 km, raz tylko udało mi się zatankować prawie 60 litrów zaraz po wyjeździe z salonu, normalnie wchodzi zawsze jakieś 52 - 53 litry w zależności czy na wskaźniku poziomu paliwa zgasną wszystkie podziałki czy nie i czy przetrzymam trochę na rezerwie czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mne sa zapali rezerva jak jest spalenych 55-57l ropy. Zalezi od tego, jak tankuju, czi tylko to 1 vypnutia abo jeste dotlacil 2l ropy.

U benziny MII 1.6 byla rezerva 10l a bylo obojentne ci computer pokazoval takie ci onakie spalanie. Poprostu rezerva byla 10L.

U Megi III mi vychodzi rezerva na 7-8l, bo po zapaleniu rezervi jeste som spalil 6l ropy a natankovalem do pelna tylko 58,8l. Viencej juz neslo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odnośnie drgających xenonów- W jakimś miesięczniku (chyba Top-Gear) był test "długodystansowy". Z tego, co kojarzę, to drgający reflektor był wymieniany na gwarancji. Ja bym, tego w każdym razie nie bagatelizował -może się zdarzyć, że po jakimś czasie pod wpływem drgań padnie żarnik. Nie jest to tani element, a znając życie, to pewnie padnie po upływie gwarancji ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drgajaca wiazka swiatla to difolt w stylu TTTM.

zenony zarowno w M3 jak i L3 sa skretne z dynamiczna korekcja wiazki. Wystarczy szybko ruszyc albo przyhamowac i wysokosc jest natychmiast korygowana. Zeby optyka mogla tak szybko reagowac z zakresie lewo/prawo/gora/dol,musi byc odpowiednio zawieszona i tyle.

W L3 jest to samo, po 90 tkm, nie ma zadnego problemu z zarnikami.

IMHO zle zrobili,ze wymienili na gwarancji reflektor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest przypadkiem bardziej jakby coś rezonowało niż skrzypienie? Ja przy zimnym silniku i okreslonych obrotach czsami coś takiego słyszałem. Zajrzałem pod maskę i powód prozaiczny - pod wycieraczkami przez cała długość podszybia lezy jakas plastikowa kratka która nie ma zadnej amortyzacji i wpada sobie w drgania...

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

Dziś w najmniej oczekiwanym momencie przestała działać dmuchawa od ogrzewania. Sytuacja o tyle patowa, że padał akurat marznący deszcz więc widoczność była tragiczna. Jutro serwis, ciekawe co na to powiedzą.

 

Pozdrawiam

 

Ogrzewanie już działa, wg serwisu był jakiś błąd w komputerze, wystarczył reset i wszystko jest ok.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!