Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

gniazdo zapalniczki GRAND SCENIC


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
Wyjmij schowek pod fotelem kierowcy. Ta jest kostka z bezpiecznikami i z przekaźnikiem. Sprawdź bezpiecznik 10 A. On zasila gniazdo zapalniczki w schowku środkowym.

Witam !

Jestem młodym posiadaczem "Szczeniaczka". Jak wyjąć ten schowek. Boję się coś urwać :-(

Z góry dziękuję za odpowiedź.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, udało się :mrgreen:

Bezpiecznik nie kontaktował :P

 

Zastanawia mnie tylko, czy prawidłowym objawem jest ciągłe napięcie w gniazdku w schowku i pod siedzeniami drugiego rzędu - nawet po wyłączeniu zapłonu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 lata później...

GRAND SCENIC`a z 2006r po lifcie

na środku pomiędzy fotelem kierowcy a pasażera znaduje się schowek z podłokietnikami

a w nim gniazdo zapalniczki (...)

niestety to gniazdo u mnie nie działa

i tu pytanie co zrobić aby zadziałało gdzie biegną kabelki gdzie zajrzeć itd

Kozariusz już pewnie o problemie nie pamięta ;) ale dla innych posiadaczy Sceników II

 

Pod siedzeniem kierowcy są bezpieczniki. Musisz wyjąć szufladę spod fotela kierowcy - po wysunięciu jej do oporu musisz wcisnąć (od strony drzwi) plastikową listwę, w której jest zapadka blokująca wysuw szuflady). Potem wyjmujesz szufladę całkowicie.

 

Obok kostki są dwa rzędy bezpieczników.

Patrząc tak, aby kostka była u góry widać:

pusty - 10 A

20 A - 10 A

25 A - 10 A <- ten najdalszy od kostki 10 Amperowy bezpiecznik jest odpowiedzialny za zasilanie zapalniczki

 

Załączam zdjęcie z zaznaczeniem ;)

 

Gdyby ktoś próbował wyjmować ruchomy schowek pomiędzy fotelami, to należy odkręcić szynę "jezdną" od podłogi - 4 śruby - wcześniej zdjąć listwy maskujące plastikowe - a dalszy demontaż skrzynki-schowka robić na stole ;)

post-3810-0-85446700-1377257001_thumb.jpg

Edytowane przez lanot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Od dłuższego czasu przymierzałem się za zamontowanie gniazd do podłączenia akcesoriów w drugim rzędzie dla swoich szkrabów .Na razie powstał plan i badanie terenu do prac. Ze schematów wynika że zasilanie wychodzi ze skrzynki bezpieczników pod fotelem kierowcy ,instalacja dość prosta .

tu foto :

thumb_hosting_zdjec_1379241354__instalacja_tyl.jpg

jeśli się okaże ,że mam instalację gotową to być może zakupię gotową listwę z gniazdami ,albo gniazda z laguny bo bardziej mi się podobają .

z ciekawości rozebrałem tą listwę dzisiaj w swoim aucie

thumb_hosting_zdjec_1379268792__dsc_0813.jpg

przy okazji zobaczyłem jak się demontuje siedzenia ,dokładnie obejrzałem otwór w którym powinien być panel z gniazdami ,ale wtyczek nie widać ,chyba trzeba zdjąć wykładzinę by zerknąć głębiej

thumb_hosting_zdjec_1379268904__dsc_0815.jpg

widać jakąś wiązkę przyczepioną, ale wtyczek nie udało się namierzyć .W każdym razie jeśli pod siedzeniem w skrzynce bezpieczników pod miejscem na bezpiecznik idą kable to instalacja raczej powinna być .Porównałem tą listwę z krótkim sceniolem sąsiada akurat tu są inne ,tym bardziej jeśli ma się szuflady z tyłu

W tygodniu zabiorę się za dalsze rozbieranie może namierzę brakująca instalację :P

Przyszedł czas skończyć projekt ,więc wyciągnąłem plastikową listwę pod siedzeniami i zabrałem się za wiercenie otworów pod zapalniczki :

thumb_hosting_zdjec_1387121682__dsc_0989.jpg

na początku próbowałem wiertłem 25 mm,jednak nie szło to najlepiej ,otwornicy takiej też nie udało się zmontować,więc otwór został wycięty nożykiem :

thumb_hosting_zdjec_1387121787__dsc_0991.jpg thumb_hosting_zdjec_1387121862__dsc_0992.jpg thumb_hosting_zdjec_1387121895__dsc_0993.jpg

Chwila pracy i oba gniazda zamontowane

thumb_hosting_zdjec_1387121922__dsc_0994.jpg thumb_hosting_zdjec_1387121976__dsc_0996.jpg

Jakby kogoś interesowało co jest pod tapicerką w okolicy siedzeń ,to powiem,że poza wiązką do pompy i instalacją na tył auta nic niema .

thumb_hosting_zdjec_1387122016__dsc_0997.jpg thumb_hosting_zdjec_1387122120__dsc_0998.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1387122141__dsc_0999.jpg

efekt końcowy :

thumb_hosting_zdjec_1387122226__dsc_1001.jpg thumb_hosting_zdjec_1387122255__dsc_1003.jpg

zasilanie gniazd tymczasowo wzięte z podłokietnika.

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie był problem taki, że gniazda pod fotelem i w schowku nie działały. Bezpieczniki były sprawne, ale przy próbie wyjęcia przekaźnika (odpowiada on za przekazanie zasilania na te gniazda po włączeniu zapłonu) okazało się, że jest cały zaspawany przy nóżce "wyjściowej" dla prądu. Pianka pod fotelem nasiąkała i na tą nóżkę przez przewód zasysało wodę. Efektem tego był ułamany kabel (ok.5cm do odcięcia, bo się łamał) i zardzewiały przekaźnik. Po wydłubaniu go i zastosowaniu nowego, oraz dorobieniu przewodu i złączki, gniazda zaczęły działać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Być może moim rozwiązaniem jest sytuacja puggiblue. A może nie...

Od pewnego czasu przestały działać tylne gniazdka zapalniczki oraz te w schowku środkowym (chyba padły równocześnie - w każdym razie zauważyłem brak ich działa w tym samym momencie wyjazdu na wczasy, gdy nie było gdzie podłączyć DVD, a z przodu był podłączony GPS). Kiedyś działały - a przestały właśnie w poprzednie wakacje. Usterka mało upierdliwa więc zwlekałem z jej naprawą. Wziąłem się za to dziś po przeczytaniu tego tematu. Przed tym tematem nawet nie wiedziałem, że pod siedzeniem są jakiekolwiek bezpieczniki. :P

Ucieszyłem się, że to taka prosta naprawa - wymiana bezpiecznika. Więc wyjąłem szufladę oraz wszystkie bezpieczniki (łatwo nie było z moimi paluchami) i.... wszystkie dobre.

Sprawdziłem także napięcie w gniazdach po wyciągniętych bezpiecznikach i nic. zero. Ale robiłem to tylko przy włączonym zapłonie (bez włączonego silnika), a już teraz nie wiem czy nie powinien być włączony silnik? Sprawdzę to dzisiaj - później.

No i próbowałem też wyciągnąć ten przekaźnik, ale nie ciągłem za mocno bo bałem się urwać.

Moje pytanie:

- czy przekaźnik mocno siedzi? Dużej trzeba siły by go wyciągnąć?

- czy to może być wina przekaźnika? Być może nie - wyjaśnienie poniżej. Jeszcze sprawdzę napięcia przy włączonym silniku.

 

Oglądając schemat z dialogysa wklejony przez aniewa - tam jest jeden bezpiecznik 10A zasilający cały schowek środkowy, potem kolejny do samego gniazdka i kolejny do gniazdek z tyłu.

Oraz ten przekaźnik jak napisano "uzupełniający" te wszystkie 3 bezpieczniki. U mnie działa: oświetlenie schowka, blokada elektryczna przesuwania schowka oraz gniazdko zapalniczki wbudowane w obudowę drążka zmiany biegów. Czy to gniazdko to jest właśnie:

gniazdo akcesoriów w konsoli"? Jeżeli tak - z tego by wynikało, że ten bezpiecznik pierwszy 10A jest dobry i chyba przekaźnik też?

Czy są w ogóle i czy to może być taki - przekaźnik "wielotorowy" i osobno zwiera dla każdego "toru" 10A (dla każdego bezpiecznika)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy samym zapłonie też powinno działać, przekaźnik siedzi tak jak każdy inny na wtykach, posprawdzaj wszystkie bezpieczniki, po co snuć domysły i łudzić się, że są OK skoro prąd do gniazd nie dochodzi. Może też być coś nie tak jak powinno z przewodami w tym miejscu, jak w poście wyżej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz: "posprawdzaj wszystkie bezpieczniki" - ale które "wszystkie"? Te pod siedzeniem? No mam wszystkie w ręcę i widzę "naocznie", że nie są przepalone a i miernik donośnie pika, że zwarcie jest.

Czy masz na myśli inne bezpieczniki - czyli np. te pod kierownicą za mini schowkiem (w okolicach lewego kolana kierowcy). Ale wg mnie tam nie ma żadnych bezpieczników mających coś wspólnego z moim problemem. Przynajmniej tak mi się wydaje. Ale powyciągam każdy i obejrzę.

Po napisaniu poprzedniego postu - bo ciągle myślę o moim problemie - nie dało mi spokoju jedna sprawa. Że także na bezpieczniku tym do obsługi oświetlenia i elektrycznej blokady schowka - także nie stwierdziłem miernikiem napięcia - a przecież to działa. Być może ze względu na słabe dojście źle przytknąłem sondy miernika hehehe. Zmierzę to jeszcze raz z większą dbałością.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli te pod siedzeniem skoro pod biegami gniazdo ma zasilanie. Jeśli są dobre to zmierz jeszcze czy na włączonym zapłonie jest na nich zasilanie.

Jeden przewód z miernika na bezpiecznik drugi do masy. Miernik ustawiony na pomiar napięcia (V)

Jeśli będzie to przewody do tych bezpieczników są dobre trzeba szukać dalej na zasilaniu przekaźnika i dalej w stronę gniazd.

Uważam jednak, że to wina samego przekaźnika, skoro wszystkie gniazda z tego miejsca zasilane padły w tym samym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!