Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam troszkę inny problem z klimatyzacją, bo nie znalazłem odpowiedzi w poprzednich wątkach.

Otóż klimatyzacja działa, wieje fajnym chłodkiem ale... jak samochód pracuje na wolnych obrotach to sprężarka wyłącza się i po chwili włącza. Dzieje się to przeważnie jak wyłącza się wentylator na chłodnicy. W drodze może również się wyłączać choć nie zauważyłem.

Dodatkowo zauważyłem, że podczas kilkunastominutowego postoju z włączoną klimą pod samochodem nie ma żadnych oznak wycieku wody (co miałem w zeszłym roku), jakby się coś zatkało.

 

Ma ktoś jakieś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcin.slaby, ja nie wiem o co Ci chodzi na zdjęciu wskazałeś gdzie są zaworki. Czego nie wiesz?

 

niezgud, Tak ma działać i nic w tym dziwnego, kompresor w lodówce tez nie chodzi cały czas. Sprawdź czy nie zatkał Ci się odpływ skroplin z parownika, gumowa rurka pomiędzy przegrodą, a silnikiem w pobliżu prawego przedniego koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie gdzie mogę takie zaworki poszukać :mrgreen:

Przecie kolega Maryan, ci napisał gdzie....

Jesli pojedziesz do fachowców od klimy to powinni miec takie cos z tym ze jesli jest ukrecony to moze byc problem.

 

ps. Maryan, Polecam lekturę regulaminu forum, a tam dowiesz się o zasadach pisania postów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, czyli powiadasz że sprężarka ma się wyłączać co jakiś czas??

Jak dla mnie to trochę dziwne, bo użytkuję moja renie od dwóch lat i dopiero w tym sezonie dopiero coś takiego zauważyłem jak wyłączanie się kompresora i jego ponowne uruchamianie.

Na wolnych obrotach dzieje się to często, powiedzmy co 3-4 minuty i po chwili ponowne jego włączenie. Czy to faktycznie normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wolnych obrotach dzieje się to często, powiedzmy co 3-4 minuty i po chwili ponowne jego włączenie. Czy to faktycznie normalne?
nie spotkałem się z autem w którym byłoby to nienormalne.Zmienia sie tylko częstotliwośc wł/wył
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No i stało się... klima w mojej Megi padła. :mrgreen: A było to tak... Jechałem z załączoną klimatyzacją i nagle słyszę pisk (dokładnie taki jak w przypadku luźnego i mokrego paska), zdziwiłem się ponieważ było sucho a wszystkie paski mam ok, zatrzymałem auto, otworzyłem maske i ujrzałem wręcz palący się pasek od klimy i wspomagania... Sprężarka od klimy zablokowała się. Wyłączyłem A/C i wszystko wróciło do normy.

Jak myśliscie co to może być? Sprężarka sie zatarła? Da się ją jakos uratować czy trzeba szukać nowej (używki)?

 

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie uzywek. jakie dokładnie sprężarki były montowane w Megankach 1.6 8v 90km w 1996r? Pytam się ponieważ tabliczka znamionowa na mojej jest nie do odczytania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przeczytałem wszystkie wątki niestety odpowiedzi brak, choc pytanie padało.

 

Mój problem to taki że co jakiś czas pali się bezpiecznik od wentylatora chłodnicy. Jak się przepali to siada klima, (wtedy jest słychać jak kompresor się zał. i wył. co chwile) ABY KLIMA DZIAŁAŁA WENTYLATOR CHODNICY MUSI SIĘ KRĘCIĆ. W czym tkwi problem przepalającego się bezpiecznika (zaznaczę że po wymianie na nowy wytrzymuje on 2 -3 tyg.) czy szczotki na silniku siadają???? czy to może jakaś inna przyczyna. Czy ktoś wyjmował wentylator chłodnicy i dysponuje fotkami lub super radami to chętnie poproszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meszuzel, pokrec go ręka na wyłączonym silniku, jeśli nie będziesz czuł oporu ani slyszal zadnego niepokojącego dźwieku to strona mechaniczna jest w porzadku. W tym wypadku albo uzwojenia w silniku ci już padają albo tylko szczotki. A ten bezpicznik ci sie pali niezależnie od warunków pogodowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogoda chyba nie ma znaczenia. Nie zauważyłem żadnych prawidłowości. Co do wentylatora to kręci się swobodnie. Nawet chciałem go wyjąć ale chyba tą listwę w której jest zamek od klapy trzeba wykręcić bo inaczej to się tam chyba nie dostanę.

 

Czy ktoś sobie poradził z tym problemem?????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc. Mam podobny problem jak uzytkownik DADI jednak on nie podał rozwiązania. Więc mój problem polega na tym że:

 

-megi coupe 1 ph2 1.6 16v 99r-klima manualna

-w momencie kiedy gwałtowanie dodam gazu sprężarka klimatyzacji się zatrzymuje,

-jak obroty wrócą do "biegu jałowego" znowu sie włacza

-jesli bede dodawal gazu po malu to sie nie wylaczy

-nagralem FILMIK-zapraszam do obejrzenia, z na nim widac w czym jest problem http://www.youtube.com/watch?v=A5M3XgCfO00

 

-ponadto choć nie wiem czy jest to związane z tym problemem wydaje mi sie ze autko jest troszke zamulone-jak kiedys mierzylem to mialem 11 sekund do setki (a powienienem miec 9.6)-oczywiscie bez klimy

-po wlaczeniu klimatyzacji auto jest bardzo obciązone, wydawalo mi sie ze jest to normalne ale ostatnio pzrzejechalem się nową corsą 1.2 i tam az tak duzej różnicy pomiedzy jazdą na klimie i bez nie ma

 

Prosze pomóżcie-jeśli ktoś móglby zobaczyc czy ma tak samo jak pokazane na moim filmiku

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie udało mi się ustalić co jest prawdopodobną przyczyną. Na 99% fachowcy sprawę zwalili na wentylator jest jakieś spięcie na nim i dlatego wywala ten bezpiecznik. Jak go wymienię to się odezwę czy faktycznie pomogło.

 

[ Dodano: 2009-08-03, 17:21 ]

Tommi3737 nie zauważyłeś że przy dodawaniu gazu słychać jakieś piski. Czyżby to zdychająca sprężarka. A czy na jałowym jak masz włączoną klime to jaką temperaturę daje do środka. Jezeli dobrze działa i masz czynnik a co ważne olej do smarowania sprężarki to powinno dawać między 3 a 8 stopni zależy jak jest na dworze i jak się samochód nagrzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam mam następujący problem z klimą . klimatyzacja działa chłodzi elegancko tylko gdy mam wyłączoną bardzo mi szumi sprężarka gdy załącze jest cichutko. jedni mówią że łożysko drudzy że jakiś smar nie wiem kogo słuchać czy wystarczy tylko wymienić freon czy sprężarka do naprawy i tu też problem ponieważ niektórzy opowiadają że taka naprawa to kuupa kasy i tylko serwis

 

poradźcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sesil, u mnie to było łozysko, rozpadło się w pył. Na wolnych obrotach brzdękało, po załączeniu było ciszej, ale po jakimś czasie też zaczęło terkotać i wymieniłem, żeby nie dopuścić do poważniejszej usterki. Łozysko wymieniłem sam, koszt 70zł za japońską sztukę. Na forum jest manual demontażu spręzarki, przejrzyj, może sam dasz radę to zrobić. Czynnik i tak będziesz musiał wyciągnąć przy demontażu, a później uzupełnisz już z olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!