Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dCi zaślepienie EGR


mrarek

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, takie rozwiązanie przyszło mi do głowy i mam nawet kawałem takiego "materiału", który by się do tego nadał, ale ciekaw byłem czy ktoś to może w inny sposób rozwiązał ten problem.

Niebawem wybieram się na urlop i nie chcę przed droga prowadzić eksperymentów, jak wrócę i będę na miejscu to pokombinuję i ewentualną foto recenzję wrzucę na forum.

 

tylko że ja nie demontowałem całego układu tak jak to zrobił meszuzel, tylko odkręciłem sam zawór EGR i go obkręciłem o 120 stopni.

 

Ja demontowałem całość bo chciałem/musiałem wyczyścić cały EGR, ale faktycznie wystarczy wykręcić tylko zawór.

Ale czy przykręcałeś na jedną śrubę, czy też coś kombinowałeś żeby było chociaż na dwie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pali Ci się " Serwis " kolego kacper69 , jak odkręciłeś EGR 2 lata temu i go obkręciłeś o 120 stopni???

 

Nic mi się nie "pali" wszystko działa OK, zawór się otwiera i zamyka, tylko spalin nie puszcza.

 

Jakoś udało mi się to przykręcić na 2 śruby, jedna oryginalna, druga nieoryginalna z większą podkładką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Trochę odgrzeje temat, właśnie jestem po zaślepieniu zaworu zaślepką od kolegi @tafmet. Faktycznie jest problem z dostępem i zapięciem dołączonej do zestawu opaski. Przyglądając się dopasowanej do 1.9 opaski skręcanej, zrobiłem z użyciem starej,odpiętej opaski coś na wzór tej z 1.9, uciąłem w zaznaczonych miejscach i przyczepiłem do opaski skręcanej cienkim drutem ( np spinacz biurowy ) montaż 2 min :) zrobiłem 200km i trzyma jak nowa :)

 

post-14919-0-03117500-1482346484_thumb.jpg post-14919-0-49599800-1482346797_thumb.jpg

 

jeśli ,,odleci,, dam znać ;)

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze inny sposób na EGRa .Rozpoławiamy go na część elektryczną i mechaniczną .Z częśći elektrycznej zeszlifujemy bolec co z niego wychodzi .Skręcamy część elektryczna pracuje ale bolec nie sięga części mechanicznej i nie otwiera jej ,cały czas pozostaje zamknięta .Jeżdzę już tak 2 rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marekwodniak - genialne w swojej prostocie :-) Prawdopodobnie to samo można zrobić w 1,9 z zaworami starego typu.

Chociaż ja wolę sposób z zaślepieniem wlotu do zaworu, wtedy syf w żaden sposób nie ma możliwości, żeby dostać się do dolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem zdania, że lepiej przekręcić o te 120 stopni, ewentualnie kupić zaślepkę. Zeszlifowanie bolca to stała ingerencja i nieodwracalna, no chyba, że znów jakimiś chałupniczymi metodami.

 

Duże piwo dla kolegi timomar. Mi ta opaska zapięła się dość szybko, ale nie wpadłem na tak proste i wygodne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zaślepka skręcona opaskową ,,protezą,, trzyma :) silnik faktycznie, z rury jak nie diesel-zero dymka, brak turbo dziury tylko...no właśnie wydaje mi się że strasznie ,,tępo,, pracuje, jest wyraźnie głośniejszy, dziwnie ,,szumi???,,. Myślałem że musi się ,,dostosować,, do nowej sytuacji lecz po 800km nic się nie zmieniło, dodatkowo na wolnych obrotach auto wyraźnie drży.

Dwa dni po zaślepce zmieniałem uszczelki na dolocie EGR.

post-14919-0-37201300-1484083214_thumb.jpg

i zauważyłem że było w nim sporo oleju ( czyszczony na ,,błysk,, przy okazji zaślepienia )

Czy w/w objawy mogą mieć związek z kończącą się turbiną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, to nie był nalot na ściankach, przy uszczelkach olej stał, można powiedzieć że jak na dwa dni pracy po oczyszczeniu rury z osadów to chyba dużo, tym bardziej że od jakiegoś czasu regularnie muszę dolewać olej.Do czasu czyszczenia i zaślepienia EGR nie zwracałem na to uwagi, silnik chodził cicho, fakt że kopcił i musiałem robić dolewki ale kultura pracy była ok.

Jeśli zdążę po pracy to podjadę do mechanika na CLIP-a może ten coś podpowie.

 

Dodano: 13 sty 2017 - 19:33

Niestety, mój mechanik zachorował - ale.. silnik się uspokoił, spalanie ,,siada,,. Może to syndrom ,,dostosowania,, Przy okazji czyszczenia i zaślepienia EGR wymieniałem podkładki pod dwoma wtryskami ( puszczały kompresję ). Trochę przejechałem na zapchanym EGR i puszczających wtryskach , może faktycznie - jak ktoś pisał wtryski w Delphi dostosowują się same :)

 

A no Turbo i tak wymieniam w poniedziałek :)

Edytowane przez timomar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
ale kombinujecie...

Najprościej jest obrócić zawór o 120 stopni , zawór działa , a nic nie przepuszcza. :)

Podobno w 1,5 dci używany jest jeden rodzaj zaworu, więc dla k9k 722 (82KM) ten sposób też będzie działać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!