Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV ?


marr29

Rekomendowane odpowiedzi

tomgrandtour, znam charakterystykę silnika 1.2 TCe 130 KM. Wystarczy pogrzebać na YT jak zbiera się ładnie 1.4 TSI 150 KM czy Focus 1.5T EcoBoost 150 KM. Astra 1.4T 150 KM też fajnie się zbiera. Dlatego wielki minus dla Renault za brak pośredniego silnika między TCe 130 a GT 205 KM. Idealny jest 1.6T znany z Talismena 150 KM. Myślę że gdyby był opcjonalnie ten silnik, sprzedaż Megana IV poszybowała by mocno w górę...

 

Co do Avensisa to faktycznie japońskie samochody poniosły klęskę w klasie średniej na rynku Europejskim. Accord zniknął z sprzedaży za sprawą niskiego popytu. Komu chce się dziś kręcić te hałaśliwe wiertarki ? Czasy głośnych maluchów i zaporożców minęły bezpowrotnie :). Na szczęście Japończycy wzięli się do roboty. Zrozumieli że wolnossące silniki oprócz tego że są idiotoodporne, to nie wszystko na dzisiejsze czasy. Liczy się komfort jazdy, już nie w warunkach miejskich, ale na drogach szybkiego ruchu jak autostrady. W USA jest nowy model Civica z silnikiem 1.5T, który generuje pokaźną moc w końcu 174KM i 220 Nm od 1700 obrotów aż po 5500 obr, więc dobry sygnał. Nie trzeba już kręcić jak te Europejskie hałaśliwe Civici 1.8 140 KM. W przyszłym roku ma się pojawić nowy model Civica w Europie, również ma być wyposażony w silnik 1.5T. Toyota w Europie wprowadziła do kompaktów 1.2T. Lexus wprowadził silnik 2.0T 245KM. Widać w końcu odrobinę nadziei na lepszy komfort w japońskich samochodach....

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mayn proszę przejedz się w końcu TCe a nie pisz bzdur o dziadkach :)

Fakt nowe M4 wykastrowali do 100KM :bash: .

Ja ostatnio pojeździłem Avensisem 2.0 155KM i powiem Ci, że mój nie odstaje, to są fajne silniczki, turbo robi robotę, wkrótce swojego hamuje z ciekawości, bo powiadają że jest lepiej niż w papierach :?: .

Tomgrandtour, bo cała zabawa aby gonić króliczka, tak by go nie złapać. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo :) .

mayn na pewno przesiadka z Clio do TCe to by była dla Ciebie rewolucja, wybory są trudne, ja do dziadków drogowych się nie zaliczam, miałem w życiu G60 w Corrado, kilka motocykli, i jeszcze raz napiszę TCe daje radę ;) , a ten Avensis miał jednak 147KM.

Ciekawe, że ceny M3 TCe w kombiku po premierze M4 poszły do góry..

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomgrandtour, to co jest w profilu już nie jest w moich rękach, choć zostało w rodzinie. Aktualnie mam do dyspozycji Clio III dCi 86 KM, mam wrażenie że zdecydowanie lepiej ciągnie z 3, 4 i 5 biegu od M4 TCe 130 KM. W M4 TCe 130 KM na 5 czy 6 biegu nic się nie dzieje po wciśnięciu gazu.

Tak przyspiesza dCi 86 KM 100-165 km/h na 5 biegu, w 2 osoby na pokładzie, w Niemcowni. M4 TCe 130 KM tak raczej nie pójdzie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mayn proszę przejedz się w końcu TCe a nie pisz bzdur o dziadkach

To prawda. Mam 1.4 Tce 130 KM i autko daje radę.

 

Dodano: 06 maj 2016 - 21:34

Osobiście uważam, że mocny silnik właśnie do miasta jest potrzebny, gdzie należy szybko zareagować, gdzie ruch jest dużo większy.

Nie wiem w jakim mieście jeździsz, ale w Wawce nie ma znaczenia czy masz 80 czy 200 i tak nie poszalejesz. Zatkane wszystko więc te +50-100 KM nie ma znaczenia. Żona ma w swoim 40 KM mniej w stosunku do mojego a ja tego nie odczuwwam przy jeździe miejskiej. Zresztą temat rzeka i każdy ma inne preferencje co do mocy. Ja nie jeżdzę jak emeryt jednakże bawią mnie kierowcy w swoich wypasionych furach z duzymi silnikami, którzy w rykiem mijają mnie a za parenaście sekund spotykamy się na światłach, czasem wręcz wyprzedzam ich ponieważ oni mają abonament na lewy pas a o dziwo prawy szybciej jedzie. Dofam jeszcze, że Ci z [cenzura] mocą wymieniają tarcze i klocki po nawet 30 tys. (oj znam takie przypadki) ja natomiast w żadnym aucie, a miałem ich parę nawet z przebiegami ponad 150 tys. km nigdy w swojej karierze kierowcy nie wymieniałem klocków hamulcowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W M4 TCe 130 KM na 5 czy 6 biegu nic się nie dzieje po wciśnięciu gazu.

Przy jeździe testowej miałem wrażenie, że biegi są inaczej zestopniowane niż w M3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend majowy miałem możliwość testowania 3 aut ze stajni renault Megankę 4, Twingo oraz Kajdara (na koszt renault :D ) . Meganka i Kajdar miały taki sam silnik, czyli 1,2l 130KM. Wyposażenie podobne (w megance brakowało kamery parkowania i szklanego dachu, które były w kajdarze.) I całkiem fajnie jechało się jednym i drugim autem (meganka była zrywniejsza ze względu ma mniejszą masę). Ale wszyscy obecni stwierdzili, że reanult samo sobie strzela w kolano z tymi pojemnościami silnika.

 

thumb_hosting_zdjec_1462718548__meganka9.jpg thumb_hosting_zdjec_1462718561__meganka10.jpg thumb_hosting_zdjec_1462718531__meganka8.jpg thumb_hosting_zdjec_1462718519__meganka7.jpg thumb_hosting_zdjec_1462718485__meganka5.jpg thumb_hosting_zdjec_1462718502__meganka6.jpg thumb_hosting_zdjec_1462718435__meganka.jpg thumb_hosting_zdjec_1462718448__meganka2.jpg thumb_hosting_zdjec_1462718461__meganka3.jpg

 

Przy okazji pozdrawiam Kolegę z naszego forum, który pojawił się w Chełmży na Majówce z Twingo 2016 Meganką.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem w jakim mieście jeździsz

Wystarczyło zerknąć obok posta w profil i byś wiedział. :D

Czytaj ze zrozumieniem.

Podałem dokładnie w jakich sytuacja silnik z większą mocą ma znaczenie.

Jak stoisz to to i tak stoisz i tylko spalasz paliwko.

I to właśnie stanie w korkach odniosłem do spalania mojego silnika.

Moc nie ma znaczenia i nie wpływa na szybsze zużywanie się klocków a raczej kierowca i jego skłonności i zapędy rajdowe.

Kto powiedział, że mając nawet i te 500 KM trza gnać na złamanie karku w mieście :?:

Wszystko zależy od danej jednostki, która siedzi za kółkiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyło zerknąć obok posta w profil i byś wiedział.

Nie wkurzaj się, ponieważ zerknąłem: okolice Wrocka czyli dla mnie nie miasto tylko za miastem.

Czytam ze zrozumieniem, lecz widać mamy inne podejście do mocy silnika. Ja uważam, ze w mieście nie ma różnicy czy masz 80-100 czy 200 przy ruszaniu z miejsca czy jeżdzie, gdzie i tak szybciej niż 80 nie pogonisz z uwagi na ograniczenia. Na trasie przy wyprzedzaniu zgoda +50 KM robi różnicę.

 

Dodano: 08 maj 2016 - 13:53

Moc nie ma znaczenia i nie wpływa na szybsze zużywanie się klocków a raczej kierowca i jego skłonności i zapędy rajdowe.

Kto powiedział, że mając nawet i te 500 KM trza gnać na złamanie karku w mieście

Teoretycznie zgoda, jednak w praktyce na ulicach miasta obserwuję coś innego. 80% aut dużej mocy gna na full mocy aby przed światłami wyhamować, dlatego pisałem, że z uśmiechem obserwuję takich leszczy, z którymi spotykam się na światłach jadąc spokojnie. Edytowane przez makgajwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z makgajwer-em, tez uważam, ze w mieście wcale dużej mocy nie trzeba... na autostradzie zresztą też jeśli jeździ się zgodnie z przepisami i bez skoków. Kwestia cierpliwości i umiejętności przeczekania czasami 10sek żeby spokojnie w większym ruchu zmienić pas itd... na krajówkach... większa moc może się przydać jak ktoś lubi cisnąc i wyprzedzać... czy realnie potrzeba to inna sprawa.

 

Mam też te same obserwacje co do szybko jeżdżących osobników... rwa do przodu, szarpią, siadają na zderzakach, skaczą z pasa na pas, a 2 światła dalej stoimy obok siebie znowu...

 

Ale trzeba więcej mocy czy nie, mimo, że jeżdżę raczej zachowawczo i zgodnie z przepisami (choć nie wolno, bo lubię zakręty :>) też chciałbym mieć wybór i móc kupić mocniejszy silnik:)

Edytowane przez behbeh
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapominacie o jednej ważnej rzeczy, czyli o frajdzie z jazdy.

Ja jeżdżę 80% czasu po mieście. Mam 130KM. I bez chwili zastanowienia dopłaciłbym do wersji 150-160KM.

Czy pali 7 czy 9 nie ma dla mnie różnicy, bo robię małe przebiegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam 3 grosze od siebie, ale jest to opinia mojego kolegi z pracy :) Mój kolega z pracy od 3 lat dojeżdżał codziennie do pracy 60 km w jedną stronę drogą krajową. Samochód Audi A3 z silnikiem 1.8 180 KM. Teraz przeprowadził się do tego samego miasta gdzie pracujemy i dojeżdża miastem przez 5 km do pracy. Powiedział, że jakby miał 100 KM to by mu też spokojnie wystarczyło bo porostu nie wykorzystuje w ogóle tej mocy w jeździe po mieście :)

 

Ja z kolei zgadzam się również z opinią, że moc w mieście się przydaje, aby szybko zmienić pas czy sprawnie włączyć się do ruchu, ale z własnego doświadczenia wiem, że jak się dojeżdża samochodem do pracy to i tak się stoi najpierw rano a potem po południu w korkach więc wystarczy najsłabszy silnik byle auto było w stanie jechać do przodu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@deku odbiegając trochę od tematu: za takie coś to mandat jest niestety.

Powracając do sedna MIV: pełna zgoda, że paleta silników jest uboga. Ponadto wkurzające są opcję a w zasadzie brak możliwości wyboru pewnych opcji przy danych modelach. Ja na przykład chciałbym wybrać obecnie najmocniejszą wersję silnikową (oprócz GT) czyli 1.2 TCe 130 KM ale bez tego cholernego tabletu i to jest niestety niemożliwe :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!