Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kamera cofania Scenic III Megane III


Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 26.09.2019 o 20:52, cinas napisał:

Ekran 618 , niektóre tak miały iż źle wyświetlały kolory

Można się pobawić renault commanderem lub DDT4all i poustawiać będzie lepiej

Znacie kogoś z Poznania lub okolic kto dysposuje tym sprzętem? 

CLIP pewnie nie da rady? 

@cinas jak zdobędę interfejs DDT4all to podejmiesz się ogarnąć to zdalnie?

 

Czy zostaje wycieczka do Ciebie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Potrzebuje pomocy - mam R-linka i chce dołożyć oryginalną kamerę z stelażem (kamera w trakcie poszukiwania/kupowania - jakby ktoś coś?).

Po przeczytaniu wątku nie znalazłem informacji gdzie w R-linku się wpina taką kamerę a jedynie info że nie trzeba dodatkowego sterownika kamery jak przy Tom-Tom, więc kabel od klapy pod ekran sobie pociągnę.

Natomiast oryginalna kamera ma 4 kable, czy można by jakoś jasno napisać, jak te kable przyporządkować do wtyczki z tyłu ekranu R-Linka żeby zadziałało? Albo jakieś foto wrzucić który kabel z którym pinem połączyć?

Dodatkowo, dwa pytania: 

1) Czy z racji tego że nie trzeba modułu do R-linka to czy kamera jest taka sama czy inna jak do Tom-Tom?

2) Czy oryginalnie jakby była kamera z fabryki, to w R-linku jest moduł czy nie?

Edytowane przez bigmaxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Koledzy, napiszę Wam instrukcję montażu kamery w nawigacji z R-linkiem.

 

Tutaj możecie znaleźć też rosyjski filmik, który naświetli Wam montaż :

 

 

Ja montowałem w M3 RS 2015 z Rlink. Na początku przyda Wam się poniższy link, w którym jest opisane jaki powinniście mieć kabel, jak zainstalować i skąd pobrać ddt4all oraz bazę danych do tego programu. Jest to baza z samochodami i ustawieniami ich.  W goglach w razie czego da się znaleźć program DDT4all oraz bazę do programu.

Link : https://docs.google.com/document/d/1IBDlq_Ten-jkCF9zVC-n9ISZchUngfiJ9JrrYgPVG1I/edit

 

1. instalujecie sterowniki do kabla ELM (musi obsługiwać różne prędkości zapisu)

2. instalujecie ddt4all

3. kopiujecie pobraną bazę danych do katalogu ddt4all na dysku C. 

Czyli do tej pory wszystko zgodnie z instrukcjami z powyższego pdfa. 

 

Po spięciu się komputerem i auta, odpalacie ddt4all, zaznaczacie zainstalowany kabel, klikacie, że jesteście świadomi (itd.) i dajecie "połącz". Komputer łączy się w tym momencie z samochodem. 

 

W programie po lewej stronie wybieracie Megane III/Scenic III i przechodzicie w oknie niżej do zakładki Navigation $58, a tam wybieracie MFD 4.6. W dolnym okienku pokaże się [Navigation MDA 4.6]. Wybieracie to i znowu w oknie niżej wybieracie pozycję 1 a w niej pozycję 12 Ecu configuration.

Otworzy się okienko z żółtymi i fioletowymi polami. Klikacie u góry na żółtym polu "Read All". Komputer odczyta konfigurację waszej nawigacji. Jeśli komputer dobrze połączy się z autem, to powinniście mieć zaznaczony język polski i wszystkie zapiski dotyczące waszego auta.

 

Przechodzicie do Rear Camera i ustawiacie wg. schematu, który dołączony do tego posta.

 

Następnie u góry, naciskacie ikonkę z Einsteinem (expert). W ten sposób będziecie w stanie zapisać cokolwiek w aucie.

Następnie po prawej stronie naciskacie Write Rear Cam Configuration. W tym momencie dane przesyłają się do auta. 
Następnie musicie zresetować nawigację - albo naciskacie w ddt4all u góry "Reset Hard", albo wciskacie na pilocie od radia (tym z gałką) 3-krotnie przycisk Back. Nawigacja zresetuje się i wstanie na nowo. W menu powinna pokazać się opcja "ustawienia auta" z zieloną ikoną. Jak wrzucicie wsteczny bieg, to nawigacja wyświetli już okienko kamery. Niestety do czasu aż nie podłączycie kamery, okienko będzie oczywiste czarne.

 

--------------------------------------------------------------

I teraz ważna rzecz (!) U mnie zwykły kabel ELM nie potrafił poradzić sobie z odczytaniem czegokolwiek. Niby ddt4all pokazywał, że jest połączony z autem, ale faktycznie tego połączenia nie było. Pokazywał, że mam ustawiony język arabski, że mam nieaktywowany android auto, który już miałem uruchomiony w rlinku itd. Dopiero po zakupieniu trójnika (który jest pokazany gdzieś na zdjęciu w PDFie) i odpowiednim przełożeniu kabelków, auto połączyło się z programem. U mnie jeden z kabli ELM wcale nie łączył się z autem. Z pomocą przyszedł zielony kabel firmy Viaken.

--------------------------------------------------------------

 

Jeśli chodzi o fizyczny montaż kamery to każdy musi to zrobić po swojemu. Ja Ci opisze jak ułożone są kable w Megane 3 RS z R-linkiem. 

Z tyłu wyświetlacza jest szeroka wtyczka. W Megane piny odpowiedzialne za nawigację wyglądają tak 
18 (żółty) - sygnał z kamery

19 (brązowo-biały) - masa do zasilenia kamery

20 (czerwono-biały) - prąd do zasilenia kamery

21 (czarny) - masa do sygnału z kamery

 

Ja u siebie zainstalowałem oryginalną kamerę. Numer seryjny : 284426113R - do tego potrzebny jest stelaż do mocowania w zderzaku.

 

Jeśli nie znajdziecie tego stelaża, to kamerę da się zamontować w chińskiej ramce rejestracji wyposażonej w kamerę cofania NTSC. Ja w pierwszej kolejności zamontowałem to w ten sposób. Usunąłem chińczyka i włożyłem tam oryginał. Rozmiary oryginalnej kamery oraz chińskiej są bardzo zbliżone. Dzięki temu odpada nam uciążliwy, mozolny i bolesny montaż kamery w zderzaku. Jedyny minus jest taki, że musimy namęczyć się nad odpowiednim ustawieniem kąta kamery aby pokrywał sie z liniami na wyświetlaczu.

 

Tutaj montaż jest prosty bo wystarczy kupić 4 żyłowy kabel i połączyć ze sobą odpowiednie kolory kabli z kamery w zderzaku i z r-linka. W tym przypadku nie ma potrzeby kupowania modułu kamery, który znajduje się gdzieś w bagażniku.

Ja połączyłem kabelki na wtyczkach chinch, tak aby w każdej chwili można było wypiąć się z Rlinka lub z kamery w zderzaku. Połączenie jest proste - łączycie kolor kabla z kamery z kolorem kabla w rlinku. Musiałem jedynie dwoma, czarnymi kablami z masy sprawdzić, który kabel jest odpowiedzialny za samą masę (zasilanie), a który za masę do sygnału wizji. Jak nie traficie za pierwszym razem, to po prostu zamieńcie czarne kable miejscami. Musi zadziałać i raczej nie powinno powstać żadne spięcie.

Łączycie, izolujecie, lutujecie, robicie na chinchach, na opaskach termokurczliwych - jak kto woli :) Ja po prostu uciąłem te 4 kable za Rlinkiem. Normalnie one idą pod fotel kierowcy. 

 

Da się zamontować także chińską kamerę NTSC kupioną za parę groszy na allegro ale jest z nią jeden kłopot. Po pierwszym włączeniu biegu wstecznego niby pokazuje obraz na wyświetlaczu, ale już po ponownym włożeniu biegu obraz nie pojawia się. Jest to wina tego, że chińska kamera jest zasilana 12v a kamera oryginalna ma 6v. Rlink niestety gubi się w tym i nie wysyła do kamery więcej jak 6v. Uważa wtedy, że tej kamery nie ma podpiętej. Dopiero po wypięciu głównej wtyczki z rlinka, i ponownym podpięciu wszystko zadziała - ale na jeden raz :) Można kupić taki przetwornik, ale nie próbowałem tego ponieważ szybciej przyszła mi oryginalna kamera.

https://car-tronic.pl/przetwornik-napiecia-12v-6v-dla-kamer-fabrycznych-p9560 

W przypadku montażu takiej kamery, Rosjanie doprowadzali do R-linka tylko sygnał video oraz masę. 18 i 21 pin. Prąd brali z tylnej części auta (np. światło cofania). Dziwne, bo u nich kamera działała za każdym razem i nie mieli kłopotów. Widziałem gdzieś na jakimś forum (chyba Drive2.ru), że kupowali na aliexpress chińskie kamery, który od razu działały na 6v.

 

Montaż oryginalnej kamery w zderzaku w wersji RS (coupe) :

Montaż jest dosyć uciążliwy ponieważ kamera oryginalnie montowana jest pomiędzy lampkami oświetlającymi tablicę rejestracyjną. W wersji coupe, od zewnętrznej strony zderzaka nie ma żadnych otworów lub odnośników jak wyciąć otwór. W wersji Grandtour jest oryginalna, plastikowa zaślepka. Jeśli nie chcemy zrzucać całego zderzaka, czeka nas wykonanie otworu trochę "na oko". Opisze Wam jak robiłem to krok po kroku :
1. warto wypiąć albo poluzować dolny dyfuzor aby mieć łatwiejszy dostęp ręką do wewnętrznej części zderzaka. Niestety na leżąco nie jesteście w stanie sięgnąć ręką aby umieścić kamerę ze stelażem w wewnętrznej części zderzaka. Jeśli macie kanał albo jakieś małe, garażowe najazdy tak aby tył auta był wyżej, to możecie pominąć luzowanie dyfuzora. Dyfuzor trzyma się chyba na 5 śrubach (10mm i 8mm) oraz na zatrzaskach. Wystarczy poluzować jedynie zatrzaski te przy lampach przeciwmgielnych. Poluzowanie tych zatrzasków pozwoli mocno odchylać dyfuzor aby móc wkładać rękę za zderzak.
2. Wymierzacie środek pomiędzy dwoma lampkami podświetlenia rejestracji i wycinacie otwór ok.5x5cm. Starajcie się wiercić otwór bardzo płytko w taki sposób aby wiertło ledwo wchodziło w plastik. Wchodzenie głęboko wiertłem może spowodować przecięcie kabli i peszli, w których idzie instalacja do czujników cofania. Niestety trzeba po kilka razy wkładać kamerę za zderzak i przypasowywać otwór do szerokości kwadratowej kamery. Jest to czasochłonne, wymaga kilkukrotnego nawiercania i szlifowania otworu pilnikiem ale dla mnie było to wraz lepsze rozwiązanie niż zrzucanie zderzaka w aucie, które nigdy nie było rozkręcane. Chciałem zachować wszystkie elementy karoseryjne w seryjnym stanie.
3. Od wewnętrznej strony zderzaka, możecie "wymacać" odpowiednie wyżłobienia, w których ma znaleźć się kamera. To Was naprowadzi na jakiś trop jak odpowiednio ułożyć kamerę.
4. Stelaż kamery przykręca się na 2 śrubach. Musicie nawiercić równo wymierzone otwory po obu stronach wyciętego otworu na "oczko" kamery tak aby otwory ze zderzaka pokryły się z otworami w stelażu kamery.
Nie puszczajcie zbyt luźnego kabla za zderzakiem ponieważ kamera znajduje się wprost nad rurą wydechową, która może przepalić kabel.
Wszystko pisałem na szybko, ale myślę, że niczego nie pominąłem. Pamiętajcie, wszystko robicie na własne ryzyko. Starajcie się podczas montażu wszystko przemyśleć dwa razy, wymierzyć kilkukrotnie otwory na kamerę itd. Pośpiech nie jest wskazany.

 

IMG_20191121_231740.jpg   IMG_20191122_211726.jpg    IMG_20191127_002225.jpg

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Od pewnego czasu przymierzam się do montażu kamery cofania, ale po lekturze tego tematu ogarnęły mnie pewne wątpliwości.

Kupiłem ekran Carminat TomTom Live, który podobno powinien działać - TT Live 259150931R (obecnie mam ekran TT Live 259153411R). Jednak po przeczytaniu wcześniejszych postów nt. różnych problemów związanych z kompatybilnością nowego ekranu, modułu kamery i joysticka mam wątpliwości, czy nie pojawią się jakieś problemy związane z działaniem nawigacji.

Muszę jeszcze kupić kamerę i moduł, więc nie chcę niepotrzebnie wpędzać się w koszty.

Proszę o szybką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy ktoś mógłby pokazać u siebie w którym dokładnie miejscu jest zamontowany oryginalnie moduł kamery cofania w megane III KOMBI ? przeszukałem dwie strony bagażnika w aucie i nie widzę miejsca gdzie można przykręcić ten moduł razem ze stelażem a chcę to zamontować tak jak to było w oryginale. Byłbym bardzo wdzięczny.

Edytowane przez n1gdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Posiadam Renault Megane 3 Grandtour z 2015 roku z ekranem nawigacji o nr 259156761R i chciałbym założyć kamerę cofania. Pytałem na aukcji, w której dostępny był moduł do kamery cofania i po kontakcie ze sprzedającym dowiedziałem się, że nie potrzebuje modułu gdyż mój ekran będzie współpracował z kamerą. Jako, że nie czuję się mocny w temacie elektroniki, pojechałem do firmy zajmującej się Car Audio gdzie po wstępnych oględzinach stwierdzono, że muszę jednak zakupić moduł za 1000 zł, aby to w ogóle miało szanse zadziałać. Sama kamera z montażem 300 zł co razem daje 1300 zł. Co sądzicie o tej sytuacji, jest możliwość wykonania takiej usługi taniej w okolicach Ostrowa Wielkopolskiego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie mnie pytał :D

Masz r-link i do tego nie ma żadnego modułu do kamery cofania

Podpina się kamerę do ekranu , programuje się ekran i tyle , ewentualnie jak kamera jest na 12V to potrzebny przekaźnik ponieważ nawigacja podaje 6V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!