Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik cofania w skrzyni biegów


Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 miesięcy temu...

Te czujniki biegu wstecznego to jakiś shit, Renault zawalił, takie rzeczy nie powinny się psuć.... Mi też padł. Kupiłem na alledrogo oryginał za niecałe 50 zł oraz nasadke przedłużoną 24 w Castoramie. Moje auto to 1.5 dci. Nic nie demontowalem oprócz czujnika. Nawet nie odpialem aku. Wtyczkę wypialem pomagając sobie małym krotkim kluczem, żeby podważyć zaczep. Następnie wsadzilem grzechotke z nasadka od dołu pod aku, tak od strony zderzaka, pod wszystkimi przewodami, żeby się zmieścila. Wszystko oczywiście od góry silnika, bez podnoszenia auta. Dałem na gwint specjalny klejo uszczelniacz, ale chyba to nie jest konieczne bo gwint jest fabrycznie pomazany specjalnym czymś. Generalnie wymiana banalna. Teraz działa mi światło wstecznego i czujniki parkowania tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujniki (czujnik w skrzyni biegów,czujnik przy sprzęgle i jeszcze dwa inne ) Po resecie komputera po przejechaniu ok 5 km znowu zapala się na desce kontrolka klucz z informacją ( skontroluj hamulec parkingowy) Już paru elektryków się poddało. Jeden zasugerował że możliwe jest że trzeba w serwisie renault wgrać od nowa program. Sam już nie wiem co robić. Dodam że mimo świecącej kontrolki hamulec działa.Może ktoś z Was to ogarnia lub miał podobnie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam. Kto mi powie jak wymienić czujnik biegu wstecznego w scenic iii 1.4tce?. Co do komunikatu skontroluj hamulec parkingowy czy wymieniłeś potencjometr przy sprzęgle?

Edytowane przez gruku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Gość gophfer
Dnia 29.11.2014 o 22:22, ksawek napisał:

Witam. Dziś wymieniałem włącznik świateł wstecznych. Udało mi się to zrobić od góry. Dostęp jest dobry tylko trzeba posiadać odpowiednie narzędzia. Ja musiałem przeciąć klucz oczkowy na dwie części, aby wykorzystać tą w rozmiarze 24. Od tego czasu wymiana trwała około 5 min. Koszt włącznika 58 zł. Testy, jakie przeprowadziłem w ramach identyfikacji problemu to wpięcie przewodu z żarówka 12V, co pokazało mi czy jest prąd w przewodach dochodzących do włącznika. Okazało się, że jest, to wymieniłem włącznik i gotowe.

cześć,

mógłbyś jakoś tak bardziej dokładniej łopatologiczni opowiedzieć mi jak zrobiłeś. Wczoraj probowałem się tam dobrać od góry bez zdejmowania aku i jego obudowy i nawet nie udało mi się wtyczki zrzucić :( strasznie ciasno. Podziwiam tych co wymieniają ten czujnik bez demontażu aku. Klucz płaski obciąłeś bo sie nie mieściał na długość tak, ja bedę musiał pożyczć bo nie mam  w zestawie i jak jedyne rozwiązanie ucięcie to będę musiał zakupić jakiś tani do ucięcia.

Dnia 14.11.2013 o 12:03, Sami napisał:

Najpierw skontrolowałem jednak elektrykę w module bezpieczników pod maską obok akumulatora. Nie zrobiłem wtedy zdjęcia, stąd zaznaczyłem miejsca sprawdzenia na przykładowym zdjęciu z internetu:

1. Sprawdziłem bezpiecznik nr 17 10A.

2. Bezpiecznik był dobry. Dalej sprawdziłem prąd na kostce MN blaszki 11 (przewód beżowy) i 12 (przewód pomarańczowy). Jeżeli tu nie ma prądu znaczy, że może to być uszkodzony przewód lub sam czujnik w skrzyni biegów.

 

post-59867-0-84215900-1384426284_thumb.jpg

 

 

moja skrzynka bezpieczników w MIII 1.5dci ph1 wygladana inaczej, gdzię i jak mogę znaleźć info, który to bezpiecznik u mnie jest od wstecznego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja żadnego klucza nie musiałem obcinać, ani demontować cokolwiek.  Dobra grzechotka i odpowiednia nasadka - jak już pisałem 24 przedłużona.. Najpierw grzechotkę z nasadka od dołu zmieściłem,  potem nasadziłem na czujnik. Klucz nie może być za dlugi ani za krótki.

Edytowane przez decadent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gophfer

W moim przypadku to chyba nie czujnik wstecznego ten w skrzyni, kupiłem nowy czujnik podpiąłem wtyczkę wcisnąłem bolec (przy włączonym zapłonie ,  też przy włączonym silniku) i ani nie włączyła się tylna wycieraczka (co do tylnej wycieraczki to nie wiem jak powinna działać poprawnie bo opcje auto miałem wcześniej wyłączoną teraz działa to tak że jak wrzucam wsteczny to nie świeca ani światła wstecznego ani nie rusza tylna wycieraczka. Natomiast jeśli wrzucam wsteczny i włączę przednie wycieraczki też włącza się tylna, na luzie jak włączam przednie wycieraki tylna się nie włącza) ani światła wstecznego.

Test polegał na wciśnięciu bolca w czujniku, teraz zastanawiam się jak zewre wtyczkę (wtedy wyeliminuje ewentualnie wadliwy nowy czujnik)to czy nie będzie to pewniejszy test.

Zakładając że zwarcie nie da również nic to co i gdzie mogę jeszcze sprawdzić, tylko bardzo proszę o łopatologiczny opis,bo słaby u mnie z eleketromechaniką (miałem nadzieje, że wymienię czujnik i po kłopocie :( )

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 29.03.2018 o 17:27, MichalVTS napisał:

 

@aniewa Schemat który załączyłeś, tyczy się Megany ale w wersji HB, Coupe i Scenica 3, które przeciwmgłowe mają montowane w zderzaku, Megane Grand Tour ma światła przeciwmgłowe zespolone z postojowymi na klapie bagażnika i tutaj to chyba wygląda trochę inaczej.

 

Podrzuciłby ktoś ten schemat dla wersji grandtour...? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wstecznego działa prawidłowo, wysyła sygnał do UPC o załączeniu biegu wstecznego. Załączam schemat świateł cofania dla wersji kombi. 

R374 duża szara złączka  przy słupku kierowcy, R244 złącze w bagażniku po stronie kierowcy. 1109 czujnik biegu wstecznego, 1337 moduł UPC. Pod maską jest bezpiecznik od świateł cofania.

0148_A4.PDF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa dzięki za schemat ale kompletnie nie wiem co z nim zrobić jak ma mi pomóc. Nie ogarniam tego, przydałoby mi się jakoś bardziej łopatologicznie. Może zacznę od tyłu czy w bagażniku jest prąd i idąc do przodu znajdę miejsce gdzie zanika. Na samym początku jednak sprawdzę ten bezpiecznik pod maską, tj ten w takiej skrzynce odwróconej do góry nogami, w pobliżu aku tak? 

 

Myślałem bardziej o takim schemacie pokazującym gdzie dana Kostka jest. Wcześniej wrzuciłes do wersji HB w grandtour zakładam że jest inaczej... 

 

Update. 

Sprawdziłem bezpiecznik nr 17 w tej odwrotnej skrzynce pod mssjai jest dobry. Czyli czujnik i bezpiecznik wstecznego dobre... 

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!