Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujniki ciśnienia w oponach


harc2000

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Stoję przed dylematem montażu czujników ciśnienia w kołach zimowych. Przeczytałem cały ten wątek i mam mieszane uczucia.

Chciałbym prosić  o pomoc w tej kwestii:

1. Jaki nr części mają czujniki ciśnienia w tej nowszej wersji "bez gumek"?

2. Czy te czujniki same się programują jeśli mam samochód z 2016 roku bez HF?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, tomrud napisał:

2. Czy te czujniki same się programują jeśli mam samochód z 2016 roku bez HF?

Wg mnie - po wymianie opinii na Forum - nie zaprogramują się, muszą być wpisane, a jak pomylisz koła, to czujniki zostaną w komputerze na swoich miejscach (przód/tył/lewo/prawo). Nie napiszę, że to tylko teoria, ale osobiście sprawdziłem tylko to, że bez HF czujniki muszą być na swoich miejscach, ale mam tylko 4 oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kede86 napisał:

Dziś wrzuciłem zimówki i po przejechaniu 500m ładnie wykryło wszystkie koła.

Zobaczysz jutro :)

Z doświadczenia Ci powiem, że czujniki kodują się raczej po dłuższym czasie.

Ja zmieniałem koła w ubiegły piątek. Po wymianie ciśnienie było z letnich opon. Na następny dzień dłużej niż zwykle były "---" w każdym kole, a później wskoczyło ciśnienie.

Inne niż miałem w oponach letnich więc to 100% pewna informacja. Zweryfikowana na kompresorze przy stacji paliw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, aniewa napisał:

Możesz podać numery OEM tych czujników. 

407000435R

 

pbet, przed zmianą kół sprawdziłem ciśnienie w oponach letnich i wynosiło ono przód 2.2 oba koła, tył 2.0 oba.

Wrzuciłem zimówki i jechałem z garażu pod blok jakieś 800m(przesadziłem z tym 500m:-)) efekt to przód 2.4 oba, tyl 2.2 oba.

Później jechałem do pracy i ciśnienie było takie same. Jutro jeszcze zweryfikuje ciśnienie manometrem.

Edytowane przez kede86
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko. Najważniejsze, że jest ok.

U mnie to działa tak jak napisałem. Od oponiarza do domu mam jakiś kilometr z kawałkiem. W dzień wymiany jechałem tylko ten odcinek. Sytuacja powtórzyła się dwa lata z rzędu. Przy zmianie z zimy na lato auto zachowuje się identycznie.

Podobnie mam w służbowej Toyocie Auris, tylko że tam nie da się dopisać dwóch kompletów. Po wymianie na koła z czujnikami, które nie są przypisane do auta błąd w drodze do domu się nie pojawia. Następnego dnia po przejechaniu niewielkiego odcinka wywala kontrolkę na desce.

Ciekawe, że numery które podałeś są inne niż te z mojego zdjęcia 407003743R.

20180522_113729_1.thumb.jpg.9826ac48c8130fbfcf2ca451bec2cbb9.jpg

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - sprawa prosta, jeśli ktoś ma wątpliwości czy 500 metrów, czy >>na drugi dzień<< - reset (przytrzymanie przycisku do przełączania góra lub dół) i wszystko jasne: samochód musi odczytać ciśnienie z obecnych czujników. Ja w ten sposób resetowałem z nadzieją, że w wersji bez HF się same "ułożą" w odp. miejscach. Niestety próżny trud...

 

@kede86 a jak tam Alpiny 6? Mam 2 komplety 5-ek, ogólnie jestem zadowolony. Dużo droższe niż poprzednie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sytuacja. Po wymianie kół nie byłem sprawdzać ciśnienia, a że temperatura się ustabilizowała w okolicy 0 stopni to mając wskazania kompa

LP 2.2 PP 2.3 LT 2.1 PT 2.1

postanowiłem pojechać na Orlen gdzie zawsze pompuję i uzupełnić na 2.4/2.1.

Jakieś było moje zdziwienie gdy miałem

LP prawie 2.4, PP trochę ponad 2.4, LT 2.2, PT 2.2.

Zrobiłem 2.4/2.1 i komp mi pokazuje

LP 2.2 PP 2.3 LT 2.0 PT 2.0

Na letnich kołach ciśnienie w kompie idealnie pokrywało się z pistoletem z tej stacji. Nie pamiętam jak było zimą ubiegłego roku ale też się chyba pokrywało. No i teraz nie wiem czy mam w kołach za mało czy czujniki zaczynają oszukiwać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!