Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

@wuj33k Moim zdaniem nie ma konieczności robienia zbieżności, ponieważ przy wymianie nie odłączamy nawet gałki od zwrotnicy.

Można by pokusić się o zrobienie geometrii, ale jeżeli włożyłeś KYB, czyli to samo co na pierwszy montaż to nie powinno być problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Lionel2000 z pierwszym Twoim zdaniem oczywiście się zgadzam ,ale drugi to robisz sobie jakieś jajka? Napisz jak się robi geometrie w m3, tylko nie pisz że zakłady za to kasują ,bo to wiem ,mimo tego że taka regulacja nie istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już po robocie. Amorki niby ocalały tzn. są suche. Koszty wzrosły od deklarowanych 100 do 120 zł za stronę przez konieczność demontowania podszybia. Pod nim są ponoć schowane jakieś śruby. Ustawiono mi zbieżność więc prośba do osób, które "kumają" o ocenę czy zrobiono to dobrze. Auto jedzie prosto.

CCI_000001(2).thumb.jpg.42191ba17c8dd58a5bd3a9c148cf8b5e.jpg

 

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Teoretycznie po każdej ingerencji w zawieszenie powinno się robić geometrię zawieszenia. ASO będzie tak postępować, bo tego wymagają procedury producenta auta.

2. Tyle mówi teoria.  W Megane dzięki bardzo skromnym możliwością regulacyjnym, po wymianie osłon amortyzatorów nie ma potrzeby robienia zbieżności.

3. Ale, korzystając z okazji można sprawdzić zbieżność, dla własnego spokoju i zdrowia opon.

Niech sobie każdy wybierze właściwy punkt, wygodny i właściwy dla siebie. :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lelupi mi pasują wszystkie punkty, które opisałeś. Jesteś w stanie ocenić zbieżność w moim aucie? Zastanawia mnie w szczególności pochylenie koła lewego, kąty W.S.Z. L i P (cokolwiek to znaczy) i to dlaczego przed zbieżnością całkowita była +1,4 a jest -1,3 i częściowe podobnie z + poszły na -. Ogólnie dla mnie to czarna magia więc byłym wdzięczny jakby mi to ktoś objaśnił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@krzychu73 Geometrię robi się w każdym samochodzie. U mnie w zakładzie każdorazowo po zmianie amortyzatorów.

Jak się to robi to najlepiej pojechać do warsztatu i zobaczyć na własne oczy.

Jeżeli zakładasz część która jest oryginalna to pół biedy, jak dobrze zrobisz cechy na zwrotnicy może i będzie dobrze.

Sytuacja zmienia się jak zakładasz zamienniki, których konstrukcja odbiega od oryginałów, tutaj kąty pochylenia koła rozjadą się dość mocno.

Co z tego wynika pewnie wiesz ....

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, pbet napisał:

Ustawiono mi zbieżność

Masz ustawione z minimalnym minusem czyli rozbierznie tzn.koła przodem na zewnątrz ,nie mam teraz danych pod ręką ale z tego co pamiętam tak ustawiono w m2 ,a to zawieszenie takie samo, tylko w książce podawano w stopniach, chyba 0 do -0,10 dla obu kół, a u Ciebie na kwicie wartości zbierzności podane w mm.

6 godzin temu, Lionel2000 napisał:

Geometrię robi się w każdym samochodzie. U mnie w zakładzie każdorazowo po zmianie amortyzatorów.

Jak się to robi to najlepiej pojechać do warsztatu i zobaczyć na własne oczy.

To musisz podjechać i zobaczyć na własne oczy ,że nie ma takiej regulacji w m3 ,oczywiście geometria może być rozjechana i można

ją doprowadzić do ładu ale poprzez wymianę zurzytych elementów.Zobacz sobie na kwicie kolegi pbet ,wartości geometri takie same przed i po zabiegu, dlatego że mcpersona inaczej nie da się przykręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, pbet napisał:

@Lelupi mi pasują wszystkie punkty, które opisałeś. Jesteś w stanie ocenić zbieżność w moim aucie? Zastanawia mnie w szczególności pochylenie koła lewego, kąty W.S.Z. L i P (cokolwiek to znaczy) i to dlaczego przed zbieżnością całkowita była +1,4 a jest -1,3 i częściowe podobnie z + poszły na -. Ogólnie dla mnie to czarna magia więc byłym wdzięczny jakby mi to ktoś objaśnił.

Nie mam dostępu do bazy z danymi regulacyjnymi, ale z danych na wydruku, pobranych przez urządzenie, po regulacji uzyskali wyniki mieszczące się w normie. Przed regulacją było "tak sobie".

Jedynie pochylenie lewego przedniego koła wykracza poza tolerancję, może wynikać to z błędu pomiarowego urządzenia. Zresztą i tak nic więcej poza zbieżnością nie regulujesz w Megane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam informacje z początku produkcji. Na rysunkach widzę dokładnie fasolkę lub górny otwór jest większy. 

Może być że w toku produkcji Renault coś zmieniło (zwrotnicę, rodzaj śrub), lub zmieniły się amortyzatory KYB. 

Jeżeli masz dostęp do części OES możesz pomierzyć suwmiarką. 

Wiadomo że producent stara się minimalizować obsługę, ale nie można tego generalizować. 

W przyszłym tygodniu sprawdzę jak wygląda to dla Scenica III gdzie na pierwszy montaż były amortyzatory Monroe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda tak samo, już miałem Cię zapytać czy Twoje wypowiedzi mają na celu łatwiejsze „kasowanie”

za geometrię osób nie mających pojęcia, ale skoro znasz temat tylko z obrazka to uważam dalszą dyskusję za zbędną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z obrazka to można wyczytać że się tego nie robi.

image.thumb.png.0aec89342ee486d5c53e2411d6a3a53a.png

Co nie zmienia faktu że Renault specyfikuje wymiary geometrii i można ją sprawdzić.

Szczególnie jeżeli po zmianie amortyzatorów na zamienniki czujemy że jest coś nie tak.

image.thumb.png.1d1a6d6d4d1ae5f88fc3ef501dbb6bee.png 

Jeżeli wymiar X został niewłaściwie dobrany rozsypie się cała geometria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!