Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup nowego auta


burk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Rozglądam się za nowym autem - biorę pod uwagę Megane III kombi, nowa, z silnikiem 1.6 16V 110 KM.

Byłem w jednym z salonów i dowiedziałem się, że samochody z tymi silnikami już nie są produkowane. Te sztuki, które są obecnie sprzedawane w akcji "bez VAT" to auta już wyprodukowane, stojące na placach u dealerów.

Niezbyt mnie to ucieszyło, bo jakoś nie mam zaufania do silniczków 1.2 z turbinami i jednak wolałbym klasyczne, sprawdzone rozwiązanie :/

Czy ktoś z forumowiczów może potwierdzić, że te silniki faktycznie nie są już produkowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane III z silnikiem 1.6 16V 110 KM nie będą już sprzedawane od września lub października bo zaczyna obowiązywać kolejna ustawa UE w sprawie norm spalania, których te silniki nie spełniają. W związku z tym możliwe że już nie produkują, a jedynie sprzedają to co pozostało. Więc kolego "burk" jeżeli zależy Ci na 1.6 to warto się pospieszyć. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu aż tak ci zależy na tym silniku, ale ja uważam ze wcale sie nie dziwie ze juz wyszły z produkcji. Mi kiedyś zalezało na tym silniku i skrzyni 6-biegowej. Teraz wiem że to był bład. Raz ze po miescie masz przekładanke biegów, bo są krótkie skoki a dwa - na trasie jak juz jedziesz powyżej 120 to silnik sie dre jak w maluchu bo masz wtedy 3500 obrotów a już nie wówie poredkosciach 140 lub wiecej... a juz nie mówie o spalanu przy takich prekosciach.

Ja takim modelem sie woze juz od dwoch lat i osobiscie bym nie polecał. Teraz gdybym wybrał to pewnie wybór wypadłby na 1,4 tce, ewentualnie 1,6 100KM gdzie wystepuje skrzynia 5-bieg

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Kolego S-Driver, nie bardzo rozumiem. Przecież chyba właśnie po to jest 6-biegowa skrzynia, żeby zredukować hałas przy wyższych prędkościach?

Dzisiaj mam jazdy próbne Fluence i Megane. Przy ostatniej wizycie w salonie, jak rozmawiałem z handlowcem powiedział mi, że Fluence (w którym przecież jest 5-biegowa skrzynia) jest głośniejszy.

 

A co do downsizingu to po prostu na razie temu nie ufam. Myślę, że minęło zbyt mało czasu od wprowadzenia takich silników do użytku, żeby wyciągać wnioski na temat bezawaryjności, a na tym mi głównie zależy.

Ja wiem, że się tym przyjemniej jeździ, większy moment, elastyczność itp. ale przy jakim przebiegu się zaczną problemy?

W tej chwili mam najzwyklejszą, niewysiloną jednostkę, która mimo przebiegu 200 kkm nie wykazuje objawów wyeksploatowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki Tce na pewno kuszą dynamiką przyspieszania i cichszą pracą, ale póki co są nie pewne. Doładowane silniki benzynowe z grupy VW biorą litr oleju silnikowego na 1000 km więc ja za taki silnik dziękuję. Jak kupowałem swoje 1.6 w salonie i pytałem o Tce jaką mają opinię serwisanci to powiedzieli, że mam przyjść za 10-15 lat to mi coś o tych silnikach powiedzą. Co do silników 1.6 to są one na swój sposób już legendarne i wiadomo, że przy prawidłowym użytkowaniu to te silniki są nie do zajeżdżenia. Tutaj na forum już pojawiał się również temat brania oleju przez Tce. Na pewno dużym plusem jest możliwość montażu instalacji LPG do silnika 1.6 i wtedy jeździ się za grosze (ja 100 km w cyklu mieszanym robię za 15 zł).

 

@S-Driver - Dlaczego wybrałbyś teraz Megankę 100-u konną ze skrzynią 5 biegów? Pierwszy raz spotkałem się z tak odmienną opinią :-)

 

@burk - Wspomniałeś, że bierzesz na testy Fluenaca. Czy jesteś tego świadom, że jest to wybiedzona Meganka na elementach zawieszenia z Megane II? W podstawowej wersji Fluence jest dużo tańszy od podstawowej wersji Megane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki Tce nie tylko kuszą dynamiką i kultura pracy, ale kuszą też niższym spalaniem, co przekłada się na rzeczywiste oszczędności.

Jak już wcześniej wspomniałem, oszczędność rzędu tylko 1 litr paliwa na 100 km, daje 5 zł, ale po 100tys km już jest 5 tys zł, a po 200 tys km to 10 tys km.

Nawet gdyby wtedy silnik był do wymiany ( w co nie wierzę) , to akurat z oszczędności będą na to pieniądze, bo za 10 tys zł to nowy silnik można założyć.

Więc nie ma co panikować , że to niesprawdzony silnik jest.

Poza tym, każdy dobry producent zanim wprowadzi taki silnik do sprzedaży, to go solidnie przetestuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Kolego S-Driver, nie bardzo rozumiem. Przecież chyba właśnie po to jest 6-biegowa skrzynia, żeby zredukować hałas przy wyższych prędkościach?

Dzisiaj mam jazdy próbne Fluence i Megane. Przy ostatniej wizycie w salonie, jak rozmawiałem z handlowcem powiedział mi, że Fluence (w którym przecież jest 5-biegowa skrzynia) jest głośniejszy.

 

Co nie rozumiesz? Silnik wolnossący jak 1.6 16V potrzebuje mieć dużo obrotów przy 100 km/h aby mieć swój maksymalny moment obrotowy (Nm) by zapiąć 6 bieg. Choć to w zasadzie niewiele pomaga gdyż obrotomierz wskazuje dalej blisko 3000 obrotów niczym w samochodzie miejskim sprzed 15 lat, choćby Clio 2 z początku produkcji.

 

Zobacz jak wyglądają przełożenia przy 100 km/h, 130 km/h, 150 km/h w silniku 1.2 TCe.

 

 

Przy 100 km/h jest minimalnie ponad 2000 obrotów. Jest bardzo cicho, w silniku 1.6 16V jest już głośno. Przy 150 km/h w silniku 1.6 16V jest nerwowo, silnik wyskakuje spod maski, natomiast w 1.2 TCe jest spokojnie, dalej w miarę cicho. Dwa te same auta, tylko zmiana silnika i taka ogromna różnica....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, różni producenci zaliczyli już tyle wpadek, że do solidnego testowania przez nich nowych konstrukcji to nie jestem przekonany. To klient je ostatecznie testuje w realnym użytkowaniu.

1.2 TCE jest na rynku od 2013 r. Przez 2 lata większość samochodów z tym silnikiem nie przekroczyła 60 000 km, trudno mieć wiarygodną wiedzę o trwałości tych jednostek. Dlatego też ja się nie zdecydowałem w 2014 na auto z tym silnikiem.

Inaczej jest z 1.4 TCE, jest on na rynku od 2008 r., tutaj już można mieć jakieś miarodajne opinie bo sporo tych silników mogło już dobić do 200 000 gdzie potencjalnie mogą zacząć się jakieś problemy z trwałością. Tylko nie jest on produkowany od 2013 r, kiedy zastąpił go 1.2.

Z tego co wiem ma on dobre opinie (poza spalaniem) – nie słyszałem o jakiś masowych przypadłościach, albo słabych punktach. Jeśli on był bazą do stworzenia silnika 1.2 to może mu to dobrze wróżyć ;)

 

Z tego co widzę na Autocentrum to 1.6 110KM ma średnie spalanie 7,6 (113 raportów), 1.4 130KM 7,9 (38 raportów) a 1.2 130KM 6,4 ale tutaj jest tylko 10 samochodów raportów więc dane są niezbyt precyzyjne, ale pewnie będzie z 1 litr mniej niż 1.6 110 KM.

 

Na pewno 1.6 będzie wycofywany i nie pojawi się w żadnych nowych autach, będą tylko jednostki z turbinami, chyba, że go przeszczepią do Daci ;) Ale dziwne, żeby go już wycofali z Megane III który i tak będzie na jesieni zastąpiony przez IV.

Edytowane przez altair4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jestem po kolejnej wizycie w salonie, tym razem innym. Wychodzi na to, że każdy mówi coś innego :/

Pan powiedział mi, że rzeczywiście poczciwy 1.6 16v 110KM z Euro5 zostanie wycofany, a zastąpi go jednostka, uwaga, ta sama mechanicznie, z Euro6, ale o mocy 125KM i różniąca się oprogramowaniem.

Wydaje mi się to bardzo dziwne, bo przecież gdyby wystarczyło zmienić soft, to koncerny nie wydawałyby miliardów USD na technologię konieczną do uzyskania Euro6.

A już w ogóle dziwne jest to, że nie ma ani słowa na temat tego silnika na stronie Renault.

Czy ktoś coś wie na ten temat?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat silnik 1,6 16V K4M dzięki zmianom oprogramowania ewoluował od Euro 2 do Euro 5 :)

Zmiany mechaniczne były minimalne, a czasem praktycznie żadne.

Tak jak wyżej już było pisane, do Megane III nikt już nowych silników nie wprowadzi, bo za płotem już Megane IV.

Jeśli chodzi o silnik 1,6 16V, to był on produkowany w wersji 135KM, ale odszedł wraz z Twingo RS.

Swoją drogą ten silnik klepany jest już od 16 lat, a 1,4 TCE był produkowany chyba tylko przez 5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 100 km/h jest minimalnie ponad 2000 obrotów. Jest bardzo cicho, w silniku 1.6 16V jest już głośno. Przy 150 km/h w silniku 1.6 16V jest nerwowo, silnik wyskakuje spod maski, natomiast w 1.2 TCe jest spokojnie, dalej w miarę cicho. Dwa te same auta, tylko zmiana silnika i taka ogromna różnica....

 

thumb_hosting_zdjec_1437119819__megane.jpg

 

U mnie w 1.6 16V 110KM przy 180 km/h obroty wyglądają tak jak na zdjęciu powyżej. Porównując z filmikiem, który wstawiłeś jest o około 1000 obrotów mniej niż w 1.2 TCe. Dodam również, że silnik 1.2 Tce ma gorsze przyspieszenie do setki i mniejszą prędkość maksymalną w stosunku do 1.6 także poczucie tego, że jest dynamiczniejszy jest tylko na początku jak turbina zaczadziała, a potem już się długo nic nie dzieje czego nie można powiedzieć o 1.6.

 

Generalnie zastanawiam się nad sensem tego silnika 1.2 Tce. Bo poza tym, że jest trochę ciszej niż w 1.6 to nie widzę żadnych plusów. Spalanie litr niższe na 100 km to nie jest żadna oszczędność tym bardziej, że auto z tym silnikiem jest droższe od 1.6. No ale oczywiście każdy woli co innego, ja na dzień dzisiejszy bym się na ten silnik nie zdecydował.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki Tce nie tylko kuszą dynamiką i kultura pracy, ale kuszą też niższym spalaniem, co przekłada się na rzeczywiste oszczędności.

Jak już wcześniej wspomniałem, oszczędność rzędu tylko 1 litr paliwa na 100 km, daje 5 zł, ale po 100tys km już jest 5 tys zł, a po 200 tys km to 10 tys km.

Nawet gdyby wtedy silnik był do wymiany ( w co nie wierzę) , to akurat z oszczędności będą na to pieniądze, bo za 10 tys zł to nowy silnik można założyć.

Więc nie ma co panikować , że to niesprawdzony silnik jest.

Poza tym, każdy dobry producent zanim wprowadzi taki silnik do sprzedaży, to go solidnie przetestuje.

 

Tak wszystko fajnie, tylko samochód z silnikiem TCE na dzień dobry jest o te 5-10 tys droższy od wolnossącego. Co za tym idzie koszty ubezpieczenia też są wyższe. Więc nie wiem czy to takie oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

A co z komfortem jazdy ? W Polsce mamy coraz więcej dróg szybkiego ruchu gdzie bez problemu można zapiąć na tempomacie 140 km/h (autostrada). Jazda silnikiem 1.6 16V już powyżej 90 km/h jest męcząca ze względu na hałas. Praktycznie nie ma różnicy między samochodem sprzed 15 lat jeśli chodzi o wyciszenie przy większych prędkościach. Dzisiaj warto dopłacić do samochodu który ma długą skrzynię i jest dobrze wyciszony. Natomiast jeśli ktoś nie jeździ szybciej niż 90 km/h i nie zależy na błogiej ciszy, może wówczas rozważyć 1.6 16V.

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!