Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup nowego auta


burk

Rekomendowane odpowiedzi

Tak cicha jak pisałem jest Tce 1.2 , którą miałem okazję jechać.

Moja dci 1,5 jest wyraźnie głośniejsza od tamtego silnika , może dlatego że brak jej wyciszenia silnika, a może dlatego że ma już swoje 230 tys km przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2,0 dCi i sam silnik jest naprawdę dobrze wyciszony.

Przy jeździe na autostradzie najwięcej jest hałasów od kół i opływającego powietrza.

Pod tym względem niestety wyciszenie jest kiepskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak z innej beczki gdzie mozna kupić jakieś sensowne etui do karty typu "hands free", bo coś się obawiam że szybko ulegnie podniszczeniu.

Gdyby ktoś też szukał to ja kupiłem tu www.us-cars.pl wchodzi dość ciasno ale jest teraz skutecznie chroniona przed zniszczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak przy okazji wspominkach o karcie. Nie boicie się, że samochód sam odblokuje się "za plecami", gdy przypadkowo na karcie pod naciskiem np. w kieszeni (portfel, telefon) wciśnie się któryś z przycisków? Wcześniej miałem auto bez centralnego, to problem nie istniał. Teraz za każdym razem dostaje schizofrenii, czy na pewno przyciski nie mają prawa zostać naciśnięte. Zamówiłem etui przez allegro (strona jak powyżej), zobaczymy jakie będzie w "odbiorze".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karta w etui wchodzi ciężko na początku, później etui się wyrobi i będzie lepiej.

 

Co do przypadkowego otwarcia auta to w instrukcji jest napisane, ze jesli zamki zostały otwarte, ale przez 2 minuty nikt nie otworzy drzwi, to auto ponownie samo się blokuje. Wbrew pozorom przyciski na karcie tak lekko sie nie wciskają, więc ja bym się tego nie obawiał :)

Edytowane przez altair4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostka pod koniec września wchodzi do sprzedaży Astra V, podstawowa wersja z silnikiem (tu uwaga - dalej wolnossący) 1.4 100 KM to 59 900 zł. Jednak znając zamiłowanie francuzów do ekologi, mało prawdopodobne aby w nowym Meganie IV podstawową paletę silnikową dalej uzupełniał silnik 1.6 16V....

 

W związku z tym wg mnie Astra V będzie w Polsce lepiej sprzedawała od Megana IV za sprawą ciekawszej oferty cenowej (dużo ludzi dziś kupując samochód nie kieruje się wyciszeniem, a jedynie argumentem że samochód jest "nowy"). Megane IV z pewnością będzie o minimum 4 - 6 tyś droższy od Astry za sprawą silnika turbo z bezpośrednim wtryskiem.

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem ostatnio w salonie bo teść chce kupić Fluence 1.6 z LPG i Pan w salonie powiedział, że w Megane III i Fluence będą teraz mieć silniki 1.6 115 KM od Nissana. Co istotne silniki nie będą miały hydraulicznej regulacji zaworów a zatem będą mniej tolerancyjne na instalację LPG. Na polskiej stronie Renault w cennikach widnieją już te silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z danych technicznych wynika, że to dalej Renaultowski K4M.

W K4M średnica cylindra x skok tłoka ma 79,5 x 80,5, a w Nissanowskim HR16DE jest 78,0 x 83,6.

Silniki te łatwo rozróżnić po podniesieniu maski, K4M ma prostokątne kanały kolektora, który jest łączony (góra plastik, dół odlew metalowy), a HR16DE kolektor plastikowy z owalnymi kanałami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostka pod koniec września wchodzi do sprzedaży Astra V, podstawowa wersja z silnikiem (tu uwaga - dalej wolnossący) 1.4 100 KM to 59 900 zł. Jednak znając zamiłowanie francuzów do ekologi, mało prawdopodobne aby w nowym Meganie IV podstawową paletę silnikową dalej uzupełniał silnik 1.6 16V....

 

W związku z tym wg mnie Astra V będzie w Polsce lepiej sprzedawała od Megana IV za sprawą ciekawszej ofert cenowej (dużo ludzi dziś kupując samochód nie kieruje się wyciszeniem, a jedynie argumentem że samochód jest "nowy"). Megane IV z pewnością będzie o minimum 4 - 6 tyś droższy od Astry za sprawą silnika turbo z bezpośrednim wtryskiem.

Opel u nas zawsze się będzie lepiej sprzedawał od Renaulta, ale na tańszą Astre z porównywalnym wyposażeniem bym nie liczył.

 

Ciekawy jest prawie bliźniaczy do TCe Nissanowski silnik Dig-T 115 i ten 1.6 Dig 163 kuce – taki by się przydał w nowej Megance. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat 1,2 Dig-T i 1,2 TCE to dokładnie ten sam silnik H5Ft/HR12DDT (HR12DDR to całkiem inny silnik).

Jeżeli chodzi o 1,6 M5M (Nissan MR16DDT), to już jest montowany w Clio, a teraz trafi do Talismana, więc pewnie w Megane też będzie.

Zastanawiam się, czy czasem podstawowym silnikiem w Megane IV nie będzie 0,9 TCE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!