Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup nowego auta


burk

Rekomendowane odpowiedzi

Kupowanie świeżego modelu to moim zdaniem zawsze pewne ryzyko - choroby wieku dziecięcego. Znam przypadek Espace V w którym już nawalił 4control i stoi i czeka na części bo w PL jeszcze tego nie ma;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ważne jakiś byś silnik kupił. Gdy masz auto od nowości i o nie dbasz (wymiany olejów na czas - ja wymieniam co rok lub 15 tyś, nie pałujesz zimnego silnika czy w inny sposób nie katujesz auta i lejesz dobre paliwo) to jakiej wersji byś nie wybrał nie powinno nic się psuć. Megane III jest już na rynku tak długo, że żadnych problemów z nimi nie ma. No a jeśli o cenę to chyba jest to najtańszy kompakt na rynku obecnie.

Edytowane przez lukwisz
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto podkreślić że Megane III jest solidnym samochodem od samego początku produkcji. Kolega odebrał na początku kwietnia 2009 Megana 5D 2.0 TCe, czyli w zasadzie po pół roku od wprowadzenia produkcji, nic się nie działo przez 5 lat z pomimięciem 1 akcji serwisowej poprawieniu odpływu czy coś takiego w dmuchawie klimatronika. Dziś ma do dyspozycji Clio IV 0.9 TCe odebrane w grudniu 2012 czyli praktycznie po niecałych 3 miesiącach od wprowadzenia na rynek modelu, miał 1 akcje serwisową z oględzinami układu hamulcowego, tak poza tym nic się nie dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie jakieś wrażliwe uszka. Jak jadę trasę i minimum 200km z niej, to autostrada, po której jadę 140-160km/h. I naprawdę uszy nic nie bolą, głowa też nie. Może trochę kieszeń, bo nie dość, że na bramkach trzeba płacić, to jeszcze na stację szybciej zjechać. Jak raz z ciekawości pojechałem 180km/h to też jakoś nie było nadmiaru hałasu.

Chociaż prawdą jest, że taka np primera kombi, 1.8 benzyna, p11 po lifcie, przy tak samo wysokich prędkościach była cichsza. A auto było chyba z 2000 roku. Ale najbogatsza ówcześnie wersja z Holandii z salonu.

Co do wachlowania biegami podczas jazdy w mieście. Naprawdę Wam to przeszkadza? Sama frajda. Chociaż i tak stwierdziłem teraz, że kolejne auto biorę w automacie, bo mam lekki niedowład lewej stopy i czasem mam problem z płynną zmianą, no i czasem boli.

Ekonomika? Ostatnio robiłem trasę 400km. Część po s5, gdzie ciągle 120-130km/h. Pozostała droga, ciągle 90-100km/h. W zabudowanym wiadomo, 50.

I jakie wyszło spalanie? Otóż 6,5/100km. Jest to spalanie realne. Dla mnie dobry wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz ktoś napisze że jeździ Seicento 1.1 55 KM i jest ciche przy 130 km/h. Ci którzy jeżdżą 1.4 TCe, 2.0 TCe i 1.2 TCe po przejściu na 1.6 16V.... czują dyskomfort jeśli chodzi o hałas powyżej 120 km/h...

 

Ciche to pojęcie względne, każdy inaczej odczuwa "komfort akustyczny". Mówię, mnie przy 140km/h nic nie doskwiera. Nawet radio spokojnie można słuchać, nie zwiększając zbytnio głośności. Z rozmową z pasażerami też nie ma problemów.

Jeśli chodzi o dynamikę to teraz w każdym aucie czuję dyskomfort po jeździe testowej Volvo xc60 2.5 T5. Ale do spokojnej jazdy i tak 1.6 jest wystarczające, które w zasadzie wg wszystkich pomiarów jest zrywniejsze od 1.2 tce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciche to pojęcie względne, każdy inaczej odczuwa "komfort akustyczny". Mówię, mnie przy 140km/h nic nie doskwiera. Nawet radio spokojnie można słuchać, nie zwiększając zbytnio głośności. Z rozmową z pasażerami też nie ma problemów.

 

Jeżdziłem jazdą próbną Meganem III 1.6 16V w wersji Dynamique na ówczesne czasy, czyli to było lato 2011. Silnik bardzo głośny powyżej 3500 obrotów, nie zbliżałem się do 4000 obrotów bo uszy bolały. Byłem w szoku że takie marne wyciszenie. Nie wiem z którego roku masz samochód, ale wątpie by zaszły jakieś odczuwalne zmiany w wyciszeniu danego silnika. Zaraz po tym testowałem 1.4 TCe to była cisza, można było jechać 120 km/h nic nie buczało jak w samochodzie miejskim i poprzednim demonstracyjnym 1.6 16V.....

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdziłem jazdą próbną Meganem III 1.6 16V w wersji Dynamique na ówczesne czasy, czyli to było lato 2011. Silnik bardzo głośny powyżej 3500 obrotów, nie zbliżałem się do 4000 obrotów bo uszy bolały. Byłem w szoku że takie marne wyciszenie. Nie wiem z którego roku masz samochód, ale wątpie by zaszły jakieś odczuwalne zmiany w wyciszeniu danego silnika. Zaraz po tym testowałem 1.4 TCe to była cisza, można było jechać 120 km/h nic nie buczało jak w samochodzie miejskim i poprzednim demonstracyjnym 1.6 16V.....

Myślę, że mocno, bardzo mocno przesadzasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!