Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup nowego auta


burk

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem. Mam 1.6 jeżdżę nim wszędzie (po Europie też) i jakoś nie zauważyłem by był nadmiernie głośny a już na pewno nie jest jazda męcząca. Ze samochodami tej klasy (kilkoma zdarzyło mi się jeździć) wypada na porównywalnym poziomie. Rolce-Royca z niego nie zrobią to pewne;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus 1,2 TCE jest też taki, że silnik jest sporo elastyczniejszy, ciągnie na każdym biegu.

Różnica 1000 obr/min mniej to już jest całkiem sporo.

Warto pamiętać, że z TCE 115 w łatwy sposób można zrobić TCE 130, a nawet 140 (koszt w ASO Jaszpol ok. 1500 zł) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem. Mam 1.6 jeżdżę nim wszędzie (po Europie też) i jakoś nie zauważyłem by był nadmiernie głośny a już na pewno nie jest jazda męcząca.

 

Jeździłem Meganem III 1.6 16V Dynamique w 2013 roku w ASO. Poziom wyciszenia niczym się praktycznie nie różnił od mojego Clio 2 ph2 1.2 16V które mam tylko by tłuc się po mieście (krótkie odcinki). Tego samego dnia po Meganie 1.6 16V testowałem 1.2 TCe 115 KM, różnica kosmiczna i wniosek: 1.6 16V głośny przy 100 km/h, natomiast 1.2 TCe błoga cisza przy 100 km/h. To nie zasługa tylko dłuższej skrzyni (różnica 1000 obr na 6 biegu), ale silnik jest wyraźnie cichszy w każdym zakresie obrotów, do tego 1.2 TCe posiada wyciszenie maski, 1.6 16V nie posiada wyciszenia maski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki Tce na pewno kuszą dynamiką przyspieszania i cichszą pracą, ale póki co są nie pewne.

Z pierwszym stwierdzeniem zgadzam się w 200% a z ostatnim nie. Mój TCe śmiga już 3ci rok i zero problemów, nie pije oleju od wymiany do wymiany. btw niepewne piszemy razem :-)

 

Dodano: 18 lip 2015 - 16:08

Silniki Tce nie tylko kuszą dynamiką i kultura pracy, ale kuszą też niższym spalaniem, co przekłada się na rzeczywiste oszczędności.

Potwierdzam :-)

 

Dodano: 18 lip 2015 - 16:11

Z tego co wiem ma on dobre opinie (poza spalaniem)

WTF??? skąd te brednie? Jak ktoś ma ciężką nogę to na dizelku nawet może 15 osiągnąć. Zobacz na mój profil a zobaczysz fakty obalające mity, które wspominasz. Zaznaczam, że nie jeżdże jak emeryt a z głową i to przekłada się na mniejsze spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie... zapisałem się na forum gdyż chciałbym uzyskac od was opinie na temat renault maegane. chciałbym kupić nowe auto i meganka grandtour, silnik 1.6 benzyna jest też brana pod uwagę. Samochód ładny, duzy i za dobrą cenę ale... jak wszedłem na forum to tyle usterek w tym aucie, że masakra - o co chodzi z tym autem aż tak awaryjne???

jakiesz poranne szarpania, nie daje się uruchomić, KZFR? o co kamam z tym autem jak to wszytko czytam to nie przekonuje od mnie do siebie. Powiedziecie czy warto sie pchac w to auto - dodam, że wersję limited jest do kupienia za 55 tyś w kombi i dlatego biorę ją pod uwagę bo więcej nie mam kasy... mysle też na peugeotem 2008.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez funyboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@funyboy: awaryjne???wtf?? Gdzie te brednie wyczytałeś? Megane III to bardzo udane auto. Odnośnie diesel nie mogę się wypowiadać bo nie mam ale sporo w necie negatywnych opinii na zasadzie "szwagier, sąsiad miał i bardzo awaryjne". Ja już 3-ci rok pomykam i tylko tankuje+przeglądy. Czytam nasze forum regularnie i nie zgodze się z negatywną opinią odnośnie tych aut. Zresztą wystarczy zerknąć na ulice: 3 lata temu MIII była rzadkością a teraz sporo ich pomyka nawet we flotach. Dziś jechałem rano do pracy i w pewnym momencie na 2 pasach wokół mnie, za mną i przede mną było 7 Meganek :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie te rzeczy wyczytałem u was na forum :rolleyes: :rolleyes:

myślę o nowym aucie bo używek niby dużo na różnych portalach ale większość a to większość są już zmęczone a jak coś jest dobre to cenowo niewiele tańsze od nowego. Silnik szukam bez turbo i dlatego padło na 1.6 - a czemu meganka no bo jest wyprzedaż silnika z euro 5 i wchodzi nowy megane 5 i cena jest akceptowalna. Szukam auta rodzinnego 2+2 do 55 tyś i niewielki jest wybór nowych a co do uzywanych napisał jak wyżej.

O co chodzi z tym KZFR - to jakaś wada fabryczna, słaba jakość części. Spotkałem się tu na forum z problebami, że np. nie mogą za pierwszym razem uruchomić silnika, falujące obroty - i to wszystko tez w nowych autach. :?::idea:

- co myslicie o cenie 55900? limited grandtour, biały, koło zapasowe, pakiet easy3, gwarancja 2+2

Edytowane przez funyboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

awarie KZFR zdarzały się częściej w Megane II. Obecnie jest to dużo rzadsze zjawisko (na forum jest chyba jeden przypadek takiej awarii w megane III). W silniku 1.6 nie ma co się oprócz tego zepsuć. (ma swoje wady np. często pocą się śruby na górnej pokrywie zaworów ale po naprawie gwarancyjnej jest OK - po prostu w fabryce dają za mało uszczelniacza, tak twierdzi pan z ASO) ale oprócz tego ten silnik to stara sprawdzona konstrukcja. Znajomy ma taki silnik w scenicu I i ma nim nalatane ponad 180 tys bez żadnych napraw (samochód ma od nowości) tylko bieżąca obsługa.

Edytowane przez lukwisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma taki silnik w scenicu I i ma nim nalatane ponad 180 tys bez żadnych napraw (samochód ma od nowości) tylko bieżąca obsługa.

Czyli tylko kupować i jeździć :-)

btw gdybym przed zakupem sugerowałbym się opiniami z neta i forum to prawdopodobnie dalej jeździłbym rowerem. Najważniejsze do brać jazdę testową, dobrze czuć się za kierownicą mnieć fun i tyle w temacie. No i oczywiście cena. W moim przypadku te wszystkie czynniki zdecydowały, że mam pierwszego w życiu francuza mimo tego, że wszyscy w koło pukali się w czoło jak im powiedziałem o planach.

Edytowane przez makgajwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem dzisiaj na jeżdzie próbnej - do testu maialem silnik tce - jestem w szoku jaki ten silnik elstyczny, ciągnie od dołu bez jęknięcia...cud miód i malina

120-130km/h to około 3 tyś obrotów - cisza że aż głupio. Minus taki, że już nie ma aut z tym silnikiem na wyprzedaży a po drugie różnica w cenie 4 tyś.

A jak ma sie do tego zwykłe 1.6 - 120km/h to ile będzie miał obrotów i jak z wygłuszeniem? Gdyby ten 1.6 chodził jak ten tce to biorę go już dzisiaj :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedź się jeszcze z silnikiem dci.

Możesz nie zauważyć , że to diesel jest ;P

Serio, kilka osób co jeździło ze mną nie mogło uwierzyć, że ten silnik jest tak cichy i wcale nie czuć stylu diesla.

A do tego mało pali.

Znajomi nie chcą wierzyć, że aż tak mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!