Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmierne zużycie oleju


kogutor

Rekomendowane odpowiedzi

Ja miałem gwarancje do 60 tyś.km. lub 5 lat (taki pakiet byl) ale jak dzwoniłem do ASO u siebie to mi chłopak powiedzial ze jak słychać rozrząd to można u nich zrobić za 200 zł słuchowe sprawdzenie i wtedy będą pisac do Renault Polska że coś jest nie tak, ewentualnie ja pokryje koszty części a Renault koszty wymiany. Zastanawiam sie czy podjechać jeszcze do nich na zimnym silniku daleko nie mam i na zimnym usłyszą ale jak juz olej sie rozgrzeje to nic nie słychac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, darekgt napisał:

Może to jest też kwestia wymiany pierścieni na tłokach ale tego nie jestem pewny, nie wiem czy podczas wymiany rozrządu jest możliwość sprawdzania.

 

Szczelność pierścieni można sprawdzić bez ściągania głowicy czy wyciągania tłoków, trzeba wykręcić świece i przez otwór świecy zalać niewielką ilością nafty tłok, pozostawić na 12-24h, po tym czasie podejrzeć tłoki i komorę spalania za pomocą kamery endoskopowej ile ubyło nafty czy w ogóle jej ubyło. Ręczną ssawką lub elektryczną usunąć pozostałą naftę z tłoków.

Co do rozrządu i łańcucha już pisałem, że można sprawdzić zużycie (rozciągnięcie łańcucha) po stanie napinacza, a konkretnie po wychyleniu napinacza łańcucha i dotyczy to wszystkich silników napędzanych łańcuchem 1.2TCe, 1.4TCe, 1.6SCe, 2.0M4R oraz 1.6dCi i 2.0dCi.

Na maksymalnie wychylonym napinaczu będzie widać 15-16 zębów, a to będzie oznaczać, że napinacz już nie jest w stanie napinać łańcucha, gdyż skończył się zakres jego działania, łańcuch jest już rozciągnięty na tyle, że zaczyna `tańczyć` po kołach zębatych i ocierać o odbudowę oraz pokrywę rozrządu, generując opiłki, które przenosi olej po całym układzie smarowania doprowadzając stopniowo do zacierania panewek i innych ważnych elementów ruchomych silnika.

 

Nie sposób jest nie usłyszeć luźnego łańcucha przy silnikach TCe i SCe, silnik pracuje wtedy jak stary rozklekotany diesel, na zimnym i na ciepłym silniku, TCe są znane z wysokiej kultury pracy i generują mało hałasu, tak mało, że podczas pracy słychać cykanie wtryskiwaczy Pb, ponadto przy luźnym łańcuchu silnik będzie trudniej odpalał, a w systemie pojawią się błędy synchronizacji zapłonu, mieliśmy kilka takich przypadków w 1.4TCe, 2.0M4R, 1.6dCi i 2.0dCi.

 

Napinacz można podejrzeć kamerą endoskopową, należy zdjąć dekiel głowicy i wsadzić kamerkę od góry przy łańcuchu - obejrzyjcie fotki.

W silnikach 1.2TCe, 1.4TCe i 1.6SCe łańcuch i napinacz są identyczne, natomiast w 2.0 M4R oraz w dCi 1.6 i 2.0 jest dużo gorzej z dostępem do napinacza.

Jak już wcześniej pisałem nie mieliśmy jeszcze w naszym warsztacie 1.2TCe czy 0,9TCe na wyminę rozrządu. Fotki, które wrzucam pochodzą z 1.4TCe.

 

Pierwsza fotka na napinaczu widać 11 zębów przebieg 188tys. napinacz był sprawny i dobrze napinał łańcuch myślę, że łańcuch mógł jeszcze zrobić 50-70tys.km, właściciel auta to nasz kolega z forum, który dbał o olej (wymiany co 10~15tys.km) co prawda pierwsze 3 wymiany były co ~30tys. robione w ASO przez poprzedniego właściciela.

Druga fotka to nowy rozrząd, napinacz, prowadnice, widać wyraźnie i dokładnie wysuniecie napinacza na 4-5 ząbki  

 

 

napinacz 14tce.JPGnapinacz14.JPG

 

Do wymiany rozrządu w TCe i SCe NIE trzeba wyciągać silnika jak to sugerują niektóre serwisy, a wymiana nie jest niczym bardziej skomplikowana jak przy paskach rozrządu w 1.6 K4M czy 2.0 F4R, trzeba do tego odpowiednio podejść z odpowiednimi narzędziami i nie trzeba wzywać ginekologa :-) 

Edytowane przez witman
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo robiłeś też UPG jak dobrze pamiętam, a to inna bajka zwłaszcza w Sceniku, a tam jest dużo mniejsza komora silnika jak w megankach :-)

Słyszałem jednak o mechanikach ginekologach, którzy robili UPG w Scenikach bez wyciągania silnika, ale z jakim późniejszym skutkiem trudno powiedzieć.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, darekgt napisał:

Ja miałem gwarancje do 60 tyś.km. lub 5 lat (taki pakiet byl) ale jak dzwoniłem do ASO u siebie to mi chłopak powiedzial ze jak słychać rozrząd to można u nich zrobić za 200 zł słuchowe sprawdzenie i wtedy będą pisac do Renault Polska że coś jest nie tak, ewentualnie ja pokryje koszty części a Renault koszty wymiany. Zastanawiam sie czy podjechać jeszcze do nich na zimnym silniku daleko nie mam i na zimnym usłyszą ale jak juz olej sie rozgrzeje to nic nie słychac.

 

Najlepiej zostaw im auto na noc. Niech rano posłuchają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, właśnie noszę się z zakupem Kadjara z 2016.11 (wg VIN maj 2016) z tym właśnie silnikiem. Samochód ma przebieg 25k, do tej pory jedna wymiana oleju przy ok 10k km. Jak myślicie brać to i nie panikować czy lepiej temat odpuścić? Auto z polskiego salonu, planuję tym pojeździć około 2 lata do przebiegu 60k km. 

 

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Sarna1 napisał:

Najlepiej zostaw im auto na noc. Niech rano posłuchają. 

Nie da rady rano to zonę muszę zawieść do pracy a później córkę do przedszkola :D

Edytowane przez darekgt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zwracam się do was z prośbą o poradę. 2 tygodnie temu kupiłem używane Clio z 2014 roku z silnikiem 1.2 TCe. Jest ono jeszcze na gwarancji do 11 czerwca i nie wiem co robić bo po zakupie oleju wyło pod górną kreską max a teraz zrobiłem 1200km i jest 3/4 na bagnecie. Poprzedni właściciel wiadomo nic nie mówił o braniu oleju a ja mam za mało czasu by sprawdzić do 11czerwca czy bierze ten olej. Poradzicie co robić? Czy po 11 czerwca to już nic nie wywalcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Sja08 napisał:

nie wiem co robić, bo po zakupie oleju było pod górną kreską max, a teraz zrobiłem 1200 km i jest 3/4 na bagnecie.

Oglądnij silnik, czy są ślady wycieku oleju, jest gdzieś mokro??

Z pewnością kolega dawał zdrowo do pieca i stąd takie zużycie???

Jeżeli masz jakiekolwiek zastrzeżenia do pracy silnika czy układu napędowego, to masz możliwość je usunąć w serwisie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym że jest suchy bo oglądałem po zakupie. To auto żony a ona 90 nie przekracza. No ale jak pojadę i powiem że oleju ubywa( ile jest dopuszczalne? ) To powiedzą że to trzeba sprawdzić ale panu już się gwaraja kończy i co wtedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz się martwił jak ci tak powiedzą. Po co zawracać sobie głowę na zapas. Najpierw jedz do ASO bo spać nie będziesz mógł :)

 

olej sprawdzałeś w takich samych warunkach ? Tj. Na płaskim podłożu min. 15 min po zgaszeniu motoru ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!