Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmierne zużycie oleju


kogutor

Rekomendowane odpowiedzi

Norma Renault , jeżeli chodzi o silniki dci to chyba jest 0.7 litra oleju na 1000 km.

Ja miałem mniejsze osiągi w Megi 2 dci 1.5 .

Dolewałem "niewiele" jakieś 0,2 litra oleju na każde 1000 km.

Dlatego zostałem wtedy spuszczony/spłukany przez ASO.

Ale to było 10 lat temu. Teraz wiele mogło się zmienić.

Ale co mogę poradzić: może warto pojechać na badania techniczne, szczególnie to takiej "trudnej" stacji.

Niech sprawdzą dokładnie spaliny.

Jak bierze olej, to to wyjdzie na pomiarach, które odrzucą auto od dalszej eksploatacji.

To będzie argument przy rozmowach z ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od wielu osób słyszałem żeby "sprzedać" problem ale to było by nie uczciwe więc dążyłem do wymiany silnika zamiast iść na łatwizne i wkopać kogoś. Silnik mi wymienili, przy okazji dostałem parę gratisów a aktualnie nie zauważyłem aby ubywało oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem tak, ale jeszcze nikt tego nie przetrenował, przynajmniej w naszym warsztacie nie mieliśmy takiego pacjenta z 1.2TCe.

Jako ciekawostkę dodam, że widzieliśmy ostatnio silnik z KIA 1.4 T-GDI, który głośno pracował i wciągał zacne ilości oleju, wymiana pierścieni nic by w nim nie pomogła, gdyż były wyosiowane wszystkie cztery tuleje cylindryczne (jajowate) ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przejechanie prawie 90tyś/km i z braniem oleju nic sie nie zmieniło w dalszym ciągu bierze mi około 1.2 litra na 10 tyś/km. Nie wiem czy ryzykować wymianą pierścieni na tłokach i ile to będzie kosztowalo. Podejrzewam że same pierścienie nie będą zbytnio drogie ale mechanik pewnie skasuje odpowiednia sumkę 

Edytowane przez darekgt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 0.9TCe tylko wymiany oleju, filtrów, świec itp ...

 

9 godzin temu, darekgt napisał:

Ja mam przejechanie prawie 90tyś/km i z braniem oleju nic się nie zmieniło w dalszym ciągu bierze mi około 1.2 litra na 10 tyś/km. Nie wiem czy ryzykować wymianą pierścieni na tłokach i ile to będzie kosztowalo. Podejrzewam że same pierścienie nie będą zbytnio drogie ale mechanik pewnie skasuje odpowiednia sumkę  

 

1.2 litra oleju na 10tys.km to nic strasznego, mój wcześniejszy ScII 2.0 16V F4R brał od nowości 2 do 3 litrów na 10tys.km.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... a co sądzisz u mnie że np. jesienią wymieniam olej, cała zimą i wiosną nie ubywa oleju a jak bliża się lato to już zniknęło jakiś 500 ml oleju i więcej nie znika. Ale jak doleję oleju to po tygodniu jazdy też zniknęło 500 ml i tak stoi i nie ubywało do min kreski. Czy ma związek z wyciekiem z pokrywy zaworów małej obok cewek zapłonowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy zimą jeździsz na długich trasach wakacyjnych i po autostradach ?

Przykład podam z mojego wcześniejszego ScII 2.0 16V F4R 2008r., dopóki jeździł po mieście i na krótkich trasach oleju praktycznie nie ubywało, a jak wybrałem się na wakacje do Chorwacji, jazda głównie po autostradzie przy wysokich obrotach to wciągał 0,4 L oleju na 1000km. Nasza wcześniejsza MII 1,6 16V K4M 2006r. miała podobnie.

Silniki F4R i K4M mają tendencję do brania oleju w czasie pracy ciągłej silnika przy wysokich obrotach, a przy przebiegach powyżej 100tys. lub wieku powyżej 5-ciu lat, twardnieją uszczelniacze zaworowe przez, które przedostaje się olej.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimą jedzę więcej na drodze expresowej i autostradzie chwilowe 200 km/h niż latem więcej drogi pozamiejskie i też chwilowr nawet 200 km/h. I tak 2 lata już dzieje. Tylko latem ubywa powoli. Jeśli chcesz moge zrobić zdjecie pod maską lub je nagrać wideo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłem dziś w ASO na sprawdzeniu zużycia oleju po przejechaniu 1000km. No i wyszło około 400ml. ASO ma wysłać zapytanie do Renault Polska czy można coś z tym zrobić. Jednak nie została przekroczona magiczna granica 500ml/1000km i pewnie nic się nie wskóra. Zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!