Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmierne zużycie oleju


kogutor

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Jestem nowy na forum, jeżeli chodzi o samochody to jestem zielony. Aczkolwiek na niczym nie oszczędzam, auto zawsze jeździ do dobrego mechanika, też tak było w tym przypadku gdy go kupiłem. Wymienione oleje, świece, sprawdzone wszystko na komputerze kompresję itp plus wymieniony przegub, całość wyszła 2 tysiące. 

Kupiłem Megane 3 kombi wersja Bose, silnik 1.2 97 KW przebieg 130 tysięcy 

Zrobiłem 3 k kilometrów i poziom oleju z 6 kropek spadł na 3.

Na bagnecie oleju minimalnie poniżej pierwszego rowka. 

To normalne w tych silnikach? Chyba będę musiał dolać olej. 

Dodam że poprzedni właściciel wymieniał rozrząd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik to niestety trochę mina. Wadliwe motory wymieniało Reno na gwarancji. Właśnie z powodu zużycia oleju.

https://francuskie.pl/pilne-ponad-400-000-samochodow-marek-renault-nissan-mercedes-i-dacia-moze-miec-powazny-problem-z-silnikiem-1-2-tce/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też się obawiałem że będzie brał olej, ale jest ok. Jeżdżę dynamicznie nie oszczędzam silnika. Dolej oleju, dokładnie zmierz poziom. Te kropki trochę oszukują. Bez paniki. Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

W tych silnikach jest wada konstrukcyjna, polegająca na zbyt dużym przesunięciu osi sworznia tłokowego w stosunku do osi tłoka. Oś sworznia zawsze jest przesunięta w stosunku do osi tłoka, w celu zapobieżenia ukosowania się tłoka podczas suwu pracy, kiedy siła rozprężającej się mieszanki działa na tłok pionowo a korbowód jest już pod pewnym kontem. Tutaj to przesunięcie jest za duże i powoduje odwrotny skutek. Tłoki mają tendencję do ukosowania się i nadmiernie zużywają gładzie cylindrów. Powyżej 100 tys. km. do wymiany mogą być już bloki silników. Renault ma "wodę w ustach". Próbowali to niwelować reprogiem mapy silnika, który miał powodować łagodniejsze spalanie, ale to pudrowanie syfa. Prawda jest taka, że jak 1,2 tce z pierwszego okresu produkcji (czarna miska olejowa) zaczyna ostro brać olej, to jest pozamiatane.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli da się to zdiagnozować endoskopem poprzez otwór świecy - czy są rysy wzdłuż pracy tłoka na gładzi cylindrów.  Dopóki są jeszcze grafitowe wkładki na tłokach nie wytarte to nie powinno być rys. Później zaczynać musi się degradacja.

Pytanie jest takie: czy powstały już zamienne tłoki zmodyfikowane tłoki rozwiązujące ten problem? Czy stosowanie dodatków do oleju zmniejszających tarcie spowolni proces niszczenia gładzi? Czy regularne płukanie silnika zmniejszy zbieranie nagaru ze spalonego oleju na pierścieniach?

Widziałem film na yt z demontażu 1.2 puretech i 1.0 ecoboost: oba miały zapieczone pierścienie,  ale wg. mnie,  większe zużycie w tym przypadku miał silnik PSA.

Znajomy ma 1.2 w MIII: zużycie oleju po przebiegu 60 tyś. wzrosło- silnik z 2014. Poradziłem płukankę i jak narazie mówi że zużycie oleju znacznie spadło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) proponuje czytanie takich gazet, albo z włączonym myśleniem, albo jako taka bajka na lepszy sen. Ja np. też czytam je kilka razy w roku jak wyjeżdżam na urlop i opalam się na plaży. Trochę kiedyś osobiście liznąłem tego tematu dziennikarskiego w branży motoryzacyjnej i działa to równie paskudnie co reszta medialnego świata. Dla laików jak szukają udanej konstrukcji samochodu, to proponuję popatrzeć czym jeżdżą taksówkarze. Nie jest to środowisko z mojej bajki, ale oczywiście na taniej eksploatacji samochodów znać się muszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głazie cylindrów są uszkadzane przez dużą ilość nagaru gromadzącego się na tłokach i pierścieniach tłokowych, a to spowodowane jest efektem LSPI + przepracowany olej i niska jakość paliwa.

Jest wiele publikacji w necie o LSPI warto się zapoznać.

Można zapobiegać, stosując odpowiednie oleje i płukanie tłoków z nagaru preparatem Anticarbon.

Serwisujemy kilkadziesiąt aut z silnikiem 1.2TCe H5F, przy wymianie świec zaglądamy kamerką endoskopową do komory spalania, niektóre auta klientów mają przebiegi po ~250tys.

Dla użytkowników 1.2TCe:  jeśli silnik zaczyna poszarpywać, niestabilnie pracować, generowane są wypadania zapłonu oraz duże ilości spalań stukowych na poszczególnych cylindrach to pora na czyszczenie nagaru.

Niekontrolowane samozapłony (LSPI) mogą doprowadzać do pękania pierścieni tłokowych, utratę kompresji, ubytki oleju oraz szybkiej degradacji napędu rozrządu (łańcucha)    

Na fotkach tłok przed płukaniem i po płukaniu.

 

 

przed3.jpgpo2.jpg

 

Edytowane przez witman
  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że nagar na tłokach w silnikach z bezpośrednim wtryskiem jest bardzo specyficzny, charakteryzuje się dużą twardością i ziarnistością odkładanego osadu.  

20210111_094628.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!