Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu 4 cylinder


Tomek_206

Rekomendowane odpowiedzi

Zwróć uwagę na co się dzieje w gnieździe świecy 4, czy nie ma tam przypadkiem płynu ze spryskiwacza lub śladów po nim, pisałem wcześniej o tym. Pomyśl o pomiarze ciśnienia we wszystkich cylindrach.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymiana świec nie pomoże to pomiar trzeba będzie zrobić. Tylko gdyby to był problem z kompresją to zapłony wypadałyby cały czas a nie po jakim czasie jazdy przy 4000 obrotów, prawda  czy się mylę ?  Ciągłe wypadanie występuje tylko na 4 cylindrze podczas jazdy autostradowej a na wszystkich występuje sporadyczne pojedyncze podczas jazdy normalnej. Te pojedyncze nie są czasem nawet odczuwalne, komputer rejestruje ale mam wrażenie, że nie zawsze zapłon wypadnie, w końcu to tylko elektroniczny czujnik o tym decyduje. Przy okazji wyczyszczę może czujnik wałka rozrządu. Mam nadzieję, że można go  wykręcić bez zdejmowania kolektora. 

Edytowane przez szmydu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już pisałem potrafią się podwieszać zawory. Można to wykryć przy kilkukrotnym pomiarze ciśnienia na podejrzanym cylindrze, ale sprawdź najpierw świece i gniazdo świeć. Który to rocznik ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2011 i aktualnie 81500 km przebiegu, pewnego sprawdzonego w ASO. Mam tez dostęp do kamery endoskopowej, więc przy okazji przyglądnę się zaworom od wewnątrz czy któryś minimalnie nie odstaje. 

 

 

Dnia 20.10.2017 o 09:27, witman napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Jest pewien sukces :-) Świece wymienione, dokręcone momentem 26 Nm (producent świecy zaleca 25Nm a producent samochodu 28Nm) i dałem smar na izolatory świec tak jak zaleca instrukcja serwisowa. Na autostradzie zapłon na 4 cylindrze juz nie wypada.  Pozostał problem wypadania pojedynczych zapłonów na wszystkich cylindrach przy zmianie biegów.  Pewnie zacznę od kupna dwóch cewek i zobaczę czy na tych cylindrach problem ustąpi. Stare świece według mnie wyglądają dobrze (przejechane mają 7000 km na LPG.

Pierwsza z lewej to pierwsza od strony rozrządu. Dobrze myślę, że ta z czwartego cylindra to ta po prawej czyli ostatnia licząc od rozrządu ? 

20171021_095545.jpg

 

:lapka:

Regulamin pkt. 5.13 - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeczki wyglądają normalnie, czy porcelanka nie była na którejś popękana ? Jak wyglądało gniazdo świecy na 4-tym, zaglądałeś ?

Przy wkładaniu nowych świeć nie wrzucaj ich czasem do gniazda ! władaj za pomocą magnesu !

Pojedyncze wypadanie zapłonu może pochodzić od czujnika wału korbowego, wykręć go i wyczyść nalot oraz przyklejone opiłki.

Cewki zostaw na razie w spokoju, jakiej firmy są cewki ?

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak,  wypadanie zapłonu na autostradzie na gazie na 4 cylindrze występuje dalej. Dwa razy jechałem było ok. Dwa dni później znowu wypadanie :( . Byłem na sprawdzeniu kompresji w autoryzowanym serwisie sprawdzili i powiedzieli, że jest ok. wartości od 10,5 do 10,7.  Sprawdzane na ciepłym silniku. Czy ten silnik K4M 858 ma takie niskie nominalne ciśnienie sprężania, że przytoczone wartości są według ASO prawidłowe ?

Teraz pewnie zamienię wtryski gazu z 4 cylindra i sprawdzę czy wypadanie się przeniesie do innego cylindra. Zalecono mi jeszcze zastosowanie dodatku czyszczącego do układu paliwa np. Liqui Moly i wypalenie baku paliwa z tym środkiem na autostradzie  przy wysokich obrotach, co może zniwelować pojedyncze wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach.

Co do świec to wkładam je w nasadce do świec, więc nie wypadną. Dokręcam kluczem dynamometrycznym. Gniazda świec czyste. Na cewkach niewielkie brązowe zacieki, domyślam się że to olej który przedostał się pod uszczelkami ? Cewki są oryginalne i wyglądają jak te boscha (mają metalowe elementy ale logo tylko Renault). Co do czujnika to wiem, że jest po prawej stronie  nad skrzynią. To jest ten czarny element u góry po prawej widoczny na załączonym zdjęciu ? Czy do jego wyjęcia muszę odkręcać obudowę akumulatora ?

ren-tl4-korek-1-a-800.jpg

Edytowane przez szmydu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kolega sprawdzał w ogóle kondycję wtrysków LPG? Ile mają najechane? Jakiej firmy? U mnie był podobny problem - okazało się że Hana 2000 zielona zaczęła przelewać jak z kaczego tyłka i nie trzymała ciśnienia bo podwieszał się zaworek. Po wymianie wszystkich 4 na nowe i przejechaniu 10.000 km problem chwilowo powrócił (wina złego montażu wtrysków gdzie szybciej łapią brud) ale po wyczyszczeniu jest w porządku. Następne będą Barracudy bo są lepsze jakościowo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to w planie właśnie teraz, razem z czyszczeniem czujnika wału. Instalacja  to LPGTECH i wtryski ACw03 z przebiegiem 7000 km. 

Edytowane przez szmydu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, szmydu napisał:

To jest ten czarny element u góry po prawej widoczny na załączonym zdjęciu ?

Czujnik położenia wału umieszczany jest nad kołem zamachowym (w Renault), a nie na skrzyni Biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, witman napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Czyli jest widoczny na górze skrzyni na dołączonym zdjęciu skrzyni ? A co z czujnikiem położenia wałków rozrządu, czy on też może mieć wpływ na wypadanie zapłonów ? 

 

:lapka:

 

Regulamin pkt.  5.13 - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.10.2017 o 09:36, szmydu napisał:

Pozostał problem wypadania pojedynczych zapłonów na wszystkich cylindrach przy zmianie biegów.  Pewnie zacznę od kupna dwóch cewek i zobaczę czy na tych cylindrach problem ustąpi. Stare świece według mnie wyglądają dobrze (przejechane mają 7000 km na LPG.

Rozumie, że wypadanie następuje tylko na gazie.

Jakiej marki świece kupiłeś, oraz czy zmniejszyłeś odległość elektrod świec?

Należy pozamieniać cewki miejscami, przeczyścić ich gniazda i czujniki wału korbowego i rozrządu. Masz mały przebieg, ale te czujniki są kapryśne i w razie wymiany należy kupować tylko oryginały. Jeżeli to by były czujniki to wypadanie zapłonu byłoby też na benzynie.

19 godzin temu, szmydu napisał:

Teraz pewnie zamienię wtryski gazu z 4 cylindra i sprawdzę czy wypadanie się przeniesie do innego cylindra. Zalecono mi jeszcze zastosowanie dodatku czyszczącego do układu paliwa np. Liqui Moly i wypalenie baku paliwa z tym środkiem na autostradzie  przy wysokich obrotach, co może zniwelować pojedyncze wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach.

Jestem przeciwny stosowania środków czyszczących ( ściernych ). Wypadanie zapłonu jest na gazie??? a nie na benzynie, chyba że źle zrozumiałem Twoje wypowiedzi. 

Sprawdź stan wtyczek elektrycznych na wtryskach i świecach. Zobacz pracę układu zapłonowego w ciemnym pomieszczeniu, czy nie ma przebić elektrycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DO Andrzej-2010:

W dalszym ciągu są dwa problemy:

 

1. Pojedyncze wypadanie zapłonu i spalanie stukowe  na benzynie i LPG. Nie jest to odczuwalne ale ECU silnika to wyłapuje co widać w clipie. Nie sa to duże wartości i dlatego żadne błąd się nie pojawia.

 

2. Częste wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, które występuje tylko na autostradzie (wysokie obroty) i tylko na LPG. 

 

Pomimo zmiany miejsc cewek, wymiany świec na BERU Z193, ale oryginalne też wyglądały dobrze, wypadanie jest cały czas. Kompresja sprawdzona i teraz czas na czujniki i zamianę wtryskiwacza gazowego na 4 cylindrze. 

Edytowane przez szmydu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montując gaz należy zmniejszyć odległość elektrod, oraz tym samym zmniejszyć obciążenie cewek.

Clip nie wychwytuje chimer czujników. W większości przypadków zakupuje się je nowe, parami.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!