Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tomek_206

Megane III phI Wypadanie zapłonu 4 cylinder

Recommended Posts

Jaka to instalacja LPG ?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LPG Tech wtryskiwacze Yeti. Później podam resztę sprzętu jaki mi wsadzili.

19 minut temu, witman napisał:

 

 

 

19 minut temu, witman napisał:

Jaka to instalacja LPG ?

 

LPG Tech wtryskiwacze Yeti. Później podam resztę sprzętu jaki mi wsadzili.

 

Prawdopodobnie problem leży we wtrysku. Panowie na stronie LPG forum napisali, że Yeti potrafią paść nawet po 1000 km i odradzają te wtryski Cytuje 

u mojego klienta wysypały się dwie sztuki, jedna po kilku tysiacach, druga nie dotrwała do 10 tys. 

objawy - zalewanie, za bogata mieszanka, wypadanie zapłonów 

gdy padnie trzecia to cały komplet idzie do kosza i zamontuję barracudy lub ac w03 i będzie spokój

co ciekawe, w innym aucie zamontowałem kompet i działają... ale statystyka jest na razie niekorzystna

Edytowano przez Mello3x
cytat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, Mello3x napisał:

gdy padnie trzecia to cały komplet idzie do kosza i zamontuję barracudy lub ac w03 i będzie spokój

Montuj barracudy - są OK i się sprawdzają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Montuj barracudy - są OK i się sprawdzają.

Jak mam nową instalacje LPG to mogę żądać wymianę wtryskiwaczy LPG na innej firmy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Mello3x napisał:

mogę żądać wymianę wtryskiwaczy LPG na innej firmy ?

Żądać zawsze możesz, tylko czy dostaniesz!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawa załatwiona. Powodem wypadania zapłony był zapchany wtryskiwacz. Został założony nowy i wszystko wróciło do normy. Znów można cieszyć się oszczędną jazdą :).Chyba zmienię stacje do tankowania gazu. Dotychczas Orlen. 

Edytowano przez Mello3x
wyjaśnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurde tyle czytania i w końcu finał :D

dobrze, że się rozwiązało i napisałem o tym na forum, będzie dla potomnych, i dla mnie bo tez mam gaz ale STAG i czasem podczas jazdy mam uczucie jakby ktoś ciągnął za samochód i zaraz puszczał. Nie przerywa i nic się nie dzieje tylko ten jeden denerwujacy fakt i to losowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie silnika (koszty naprawy uszkodzonego były zbyt wysokie), szarpie podczas przyspieszania. Na zimnym jest to bardziej odczuwalne.

Silnik ma przebieg ok. 18tys. km, ale jak się dopytałem, już po przekładce, jest to silnik z auta testowego, więc nie mam pewności jak był obciążany.

Jedyny błąd wykryty klipem z oprogramowaniem dedykowanym do Renault, to błąd czujnika podciśnienia. Został założony ze starego silnika i szarpanie zmniejszyło się dość znacznie, ale nadal występuje.

Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze licząc od rozrządu (nie jest tego zbyt dużo). Zmierzone ciśnienie sprężania w kolejności od rozrządu: 11, 10, 11, 9,5. W cylindrach sucho, świece pięknie wyglądają i też suche.

Skąd to szarpanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, yugo napisał:

Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze licząc od rozrządu (nie jest tego zbyt dużo).

Zmierzone ciśnienie sprężania w kolejności od rozrządu: 11, 10, 11, 9,5. 

Skąd to szarpanie?

Kolejność cylindrów liczy się od strony skrzyni,

Stopień sprężania dla tego silnika to 10, więc ten silnik nie należy do czempionów,

Zalecam;

  -  wymienić filtr powietrza,

  -  wymianę świec na zalecane,

  -  świece i cewki muszą być suche i czyste,

 -   warto przeczyścić przepustnicę i wymienić oring,

 -   stosować markowy olej np; Valvoline Syn Power 5W40,

 -   wymieniać olej i filtr co ok;10.000 km,

 -   co jakiś czas, dać po garach na wysokich obrotach. 

  -   Zaktualizowanie oprogramowania sterownika silnika.

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź.

Przy wymianie silnika wymieniono:

- olej Motul 8100 X-Cess 5W40 + filtr oleju

- filtr powietrza

- wymienione świece na Bosch (VR7SI332S) po przebiegu 7tys. km (sprawne w 100%).

- cewki przełożone ze starego silnika - były sprawne

Filtr paliwa był zmieniany 19tys. km temu - chyba trochę dawno:44_frowning2:

Jaki może być koszt aktualizacji oprogramowania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, yugo napisał:

Zmierzone ciśnienie sprężania w kolejności od rozrządu: 11, 10, 11, 9,5.

1/ Czy kompresja była mierzona na ciepło czy na zimno?

      - Jeżeli na ciepło, to czeka Cię wymiana pierścieni tłokowych, bo duże przedmuchy

         do miski olejowej to zwiększone możliwości tworzenia nagaru na zaworach,

2/ Jeżeli po czyszczeniu przepustnicy i wgraniu aktualizacji będzie dalej szarpać, to będzie konieczność;

      a/ demontażu kolektora ssącego i jego czyszczenie,

      b/ czyszczenie ultradźwiękami wtryskiwaczy,

      c/ kontrola rozrządu  - grzechotanie po prawej stronie silnika ; 

             - siła napinacza łańcucha sterowana jest ciśnieniem oleju,

            -  KZFR również jest sterowane olejem,

           -  zawór ciśnienia oleju jest zintegrowany z pompą oleju w misie olejowej,

3/ Duże zużycie oleju, przyczynia się do powstawania dużego nagaru ;

            - stan pierścieni olejowych tłoków,

           -  dbać o stan odmy olejowej,

           -  stosować markowy olej oraz zmieniać go co ok; 10.000 km,

4/ Silniki z wtryskiem bezpośrednim wymagają porządnego paliwa ;

          -  zaczynają lać wtryski,

          -  potem zaczynają się problemy z cylindrami,

          -  na końcu duże zużycie oleju.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja zapytam ile było prób pomiarowych kompresji, bo jeden pomiar to nie pomiar, zwłaszcza przy rozbieżnościach, najlepiej wykonać 3 i uśrednić te pomiary.

Ponadto nawet tego typu rozbieżności nie powinny generować wypadań zapłonu.

Proponował bym też sprawdzić jakie są zarejestrowane wartości spalań stukowych w sterowniku wtrysku na poszczególnych cylindrach. 

 

 

 

 

12tce kompresja.jpg

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...